Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door beesteboelmona
#1666522
Geen idee of dit hier goed staat zo niet wie weet waar het wel moet?

Laatst had ik weer een vriezer vol vers besteld.
Dus ik wil net kwarteltjes eruit pakken voor de dames voor vanavond.
Wat blijkt ben ik vergeten kwartels te bestellen.
Mijn leverancier komt pas weer in september en ik wil toch wel graag voor die tijd weer kwartels hebben.
Ik weet dat de vergulde hond in amsterdam zit en dus bij mij in de buurt maar daar verkopen ze geen kwartel.
Ik ben ookal bij de ranzijn geweest ook geen kwartel alleen muizen en ratten en dat is nou net het eenige wat ik echt nooit zal geven. (ik heb zelf muizen en heb ratten gehad dus daar kan ik niet zo goed tegen)
Dus weet iemand waar ik kwartels kan halen?
Bij voorkeur in noord holland of zuid holland of utrecht of flevoland maar dan wel richting noord holland.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1666528
Als je een groothaldelspas hebt, de makro heeft ze.
Anders bij een poelier in de buurt, die hebben meestal ook kwartels.
Door beesteboelmona
#1666532
Boendoek schreef: Als je een groothaldelspas hebt, de makro heeft ze.
Anders bij een poelier in de buurt, die hebben meestal ook kwartels.
De makro?
Gewoon echte hele dus niet al in stukken want dan willen mijn miepjes ze niet? (dus ook met veren mijn dames wiegeren het namelijk als het niet compleet is)
Ik heb wel een pas van de makro maar ze daar echt nog nooit gezien.
Liggen die gewoon bij het mensen vlees want bij onze makro op de dierenafdeling is geen vriezer.
Laatst gewijzigd door beesteboelmona op wo 30 jun 2010, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1666534
Ja, gewone hele (zonder veren, maar voor de rest helemaal kompleet). Meestal in de diepvries sectie.
Als je toevallig ook een pas van de hanos hebt dan zit je helemaal goed. Die hebben verse kwartels.
Door beesteboelmona
#1666538
Boendoek schreef: Ja, gewone hele (zonder veren, maar voor de rest helemaal kompleet). Meestal in de diepvries sectie.
Als je toevallig ook een pas van de hanos hebt dan zit je helemaal goed. Die hebben verse kwartels.
Nee een hanos pas heb ik niet maar ik kan altijd even op de site kijken we hebben tenslotte wel een eigen bedrijf
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1666544
Als je een eigen bedrijf hebt zou ik snel een hanos pas regelen. De hanos heeft veel zaken die voor barfers geschikt zijn. Wij halen daar dus de kwartels, duifjes, eendeboutjes, konijneboutjes etc voor zeer schappelijke prijzen. Als je van te voren even belt dan houden ze ook met plezier (in de vestiging in nijmegen althans, maar dat zal bij elke vestiging wel zo zijn) kippenekken voor je vast.
ook wat vis betreft kun je daar goed terecht.
Door beesteboelmona
#1666559
Boendoek schreef: Als je een eigen bedrijf hebt zou ik snel een hanos pas regelen. De hanos heeft veel zaken die voor barfers geschikt zijn. Wij halen daar dus de kwartels, duifjes, eendeboutjes, konijneboutjes etc voor zeer schappelijke prijzen. Als je van te voren even belt dan houden ze ook met plezier (in de vestiging in nijmegen althans, maar dat zal bij elke vestiging wel zo zijn) kippenekken voor je vast.
ook wat vis betreft kun je daar goed terecht.
oo dan ga ik dat zeker doen dat scheelt weer een hoop gedoe.
Mijn leverancier komt 3 keer per jaar hier een en dan ook nog 3 keer vlak achter elkaar dat er 1 of 2 maanden tussen zit dus er is altijd grof geweld nodig om het in de vriezer te krijgen want ik heb maar een klein vriezertje.
Door fem fatale
#1666800
Prooidier.nl heeft tegenwoordig kwartels. Zit in Hilversum, je moet even op de site kijken om te zien waar ze allemaal bezorgen, iig in Amsterdam.
Door Henkje
#1666990
Boendoek schreef: Als je een eigen bedrijf hebt zou ik snel een hanos pas regelen. De hanos heeft veel zaken die voor barfers geschikt zijn. Wij halen daar dus de kwartels, duifjes, eendeboutjes, konijneboutjes etc voor zeer schappelijke prijzen. Als je van te voren even belt dan houden ze ook met plezier (in de vestiging in nijmegen althans, maar dat zal bij elke vestiging wel zo zijn) kippenekken voor je vast.
ook wat vis betreft kun je daar goed terecht.
Kunnen we daar een keer samen heengaan :D
Ik woon er praktisch naast, maar heb geen klantenpasje
Gebruikersavatar
Door koekje
#1667000
bij de albert cuijp, menig poelier, hanos, makro en sligro zijn de kwartels in eerste instantie voor menselijk consumptie. daar zijn ze dus kaal, meestal wel met de meest essentiele organen er nog in en kop er aan. de kwartels van dogshape, richard en herby zijn ook zo.

de kwartels van lupa en prooidier komen van kiezebrink. deze zijn gewoon heel, maar dan niet meer levend, en hebben ook nog veertjes en de ex-layers geregeld nog een ei in hun hol.
ik dacht dat de kwartels van gelukkig dier ook van kiezebrink kwamen, maar dat weet ik niet zeker.

ik weet niet hoe hard je persé kwartels nodig hebt. in september ongeveer bestel ik namelijk weer bij kiezebrink. er is meestal wel minimaal 1 doos ex-layer kwartels die verdeeld wordt onder de meebestellers.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1667029
Wat die organen betreft, dat is nu precies de reden dat ik zowel prooidier (kwartel, eendagskuikens onder andere) als kvv geef.
Eddie vreet alles op wat hij tegen komt.
Luna daarintegen zou eigenlijk chirurg van beroep moeten zijn.. Zij fileert overal keurig het hart, de longen, de lever en de nieren uit en legt die netjes op een hoopje waarna ze het prooidier op eet.
Eddie zit dan al kwijlend te wachten tot zijn zus uitgegeten is en hij de orgaantjes mag hebben van hare majesteit.
Zelfs uit de haaks-barf krijgt mevrouw het voor elkaar om de orgaanstukjes er uit te vissen en netjes apart te leggen.
Gelukkig is er carnibest en naturis, dat is zo fijn gemalen, dat moet ze wel in zijn geheel opeten ;-)
Door beesteboelmona
#1667061
Boendoek schreef: Wat die organen betreft, dat is nu precies de reden dat ik zowel prooidier (kwartel, eendagskuikens onder andere) als kvv geef.
Eddie vreet alles op wat hij tegen komt.
Luna daarintegen zou eigenlijk chirurg van beroep moeten zijn.. Zij fileert overal keurig het hart, de longen, de lever en de nieren uit en legt die netjes op een hoopje waarna ze het prooidier op eet.
Eddie zit dan al kwijlend te wachten tot zijn zus uitgegeten is en hij de orgaantjes mag hebben van hare majesteit.
Zelfs uit de haaks-barf krijgt mevrouw het voor elkaar om de orgaanstukjes er uit te vissen en netjes apart te leggen.
Gelukkig is er carnibest en naturis, dat is zo fijn gemalen, dat moet ze wel in zijn geheel opeten ;-)
haha hier precies andersom bij merguez als het gemalen is wil ze er niks van weten maar als het nog in het prooidier zit dan is het zo weg.
Ze is zowiesoo gek van proodieren terwijl de ander er niks van moet weten want jak er zal maar haar of veren op je eten zitten.

Koekje wat is dat kiezebrink ik bestel zelf namelijk altijd bij gelukkigdier en van kiezebrink had ik nog nooit gehoord
Edit: gevonden maar dat scheelt echt onwijs veel met prooidier en gelukkigdier
Laatst gewijzigd door beesteboelmona op wo 30 jun 2010, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door beesteboelmona
#1667086
Ja ik vond het net op google.
Maar dat scheelt nogal met de prijzen bij prooidier en gelukkigdier.
Alleen is minstens 175 nogal veel de 59 van gelukkigdier moest laatst al met grof geweld in de vriezer worden gepropt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door