Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1666095
Zoals jullie misschien al wel gelezen hebben heeft Pluto tijdens een sprong in ondiep water zijn kruisband van zijn linkerachterpootje gescheurd. Allemaal heel vervelend en afgelopen vrijdag is hij dan ook door een ortopedisch chirurg geopereerd. Er is een kunststof teugeltje ingemaakt. Het gaat nu hartstikke goed met hem en moet hem flink afremmen anders rende hij alweer in de rondte....

Maar toen ik hem vrijdag naar de dierenarts bracht ( hij werd bij mijn eigen dierenarts door een andere arts geopereerd) zei hij toch even tussen neus en lippen door: dat krijg je als je hond barf eet en dus tekorten krijgt..... :o  Ik was eigenlijk zo met Pluto en met het feit of hij wel de narcose zou overleven bezig dat ik geeneens gereageerd heb.....
Maar nu knaagt er toch ergens iets in mij wat steeds zegt, doe je het nou wel zo goed met dat zelf samenstellen....met brokken weet je wat ie krijgt.... :-\ Het menu wat ik hier heb laten keuren ( en is goedgekeurd) eet hij nog steeds alleen wisselt af en toe het aantal diersoorten, of vervangt het ene diersoort het andere.  Het is geen optie met al zijn jeuk problemen om hem brokken te gaan geven en dat is ook absoluut mijn bedoeling niet maar dan word ik toch weer even van mijn stuk gebracht door zo'n opmerking..... :-\
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1666103
Nou ja zeg wat een domme opmerking  >:(
er zijn honderden brokgevoerde honden die hun kruisbandenscheuren en dan komt het zeker niet door voeding? Echt belachelijk! wat een onzin....nee ik denk dat granen echt heel goed zijn voor de kruisbanden... :crazy2:
Door ashley
#1666107
Weet je....ik weet ook al dat ik goed bezig ben....hij is met zijn epilepsie medicijnen bijna gehalveerd en hij hoeft niets meer tegen de jeuk te gebruiken....Maar op zo'n zenuwslopend moment ( dat vind ik onder narcose brengen nou eenmaal) dan ben je zo onzeker....

Maar hij blijft lekker barfen!! ;)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1666110
Wat is dat nou voor een vreemde opmerking van die man  ???
Kjell heeft op jonge leeftijd (1½ jaar) een kruisband gescheurd. Hij at toen nog brok.  ::)
Zoiets komt toch van een verkeerde beweging of trauma, dat heeft toch niks met tekorten te maken?!

Ik ken behoorlijk wat honden die ooit een kruisband gescheurd hebben en die eten allemaal brok dus als dit met tekorten te maken heeft, dan krijgen ze die toch ook mooi van brok.
Dit soort opmerkingen zou ik gewoon naast me neerleggen.
Hij zal wel lekker verdienen aan RC of zo.

Je ziet zelf aan je hondje dat ie nou mooi geen jeuk meer heeft, dus je bent ongetwijfeld goed bezig  :-*
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1666125
Echt een opmerking van iemand die zich totaal niet verdiept heeft in het barfen, maar het al per definitie wel overal als oorzaak van alllerlei kwalen aangeeft  ::)
Mijn vorige witte herder Senna had de kruisbanden van zijn rechter achterpoot volledig gescheurd. Senna heeft altijd brok gehad......
Ik kreeg toen toch echt niet de opmerking dat het van de brok kwam....
Hij had zich al rennend verstapt in een konijnenhol...heel vervelend, maar die dingen kunnen nu éénmaal gebeuren, bij brok- en barfgevoerde honden.
Beterschap met Pluto, ik hoop dat ie snel weer de oude is!
Door Roef & Hidde
#1666185
pfffff nou die snapt het wel hoor  :uglystupid2:
hoeveel labradors er geen gescheurde kruisbanden hebben gehad die brok krijgen  ::)
roef had een kniebandverrekking in de periode dat hij nog brok at.
lekker laten kletsen ;)
Door smulpaap
#1666258
Herkenbaar verhaal hoor , mijn hond heeft ook een volledig afgescheurde kruisband gehad , en ook wij kregen als advies dat R.C Mobility veel beter zou zijn om in de toekomst te gaan voeren
Nou mooi niet ! Mede door gezonde rauwe voeding is ons meiske er weer erg snel bovenop gekomen , tijdens haar revalidatie en rustperiode prima op gewicht gebleven enz enz
Uiteraard was alle verantwoording voor ons als we geen R.C Mobility zouden gaan voeren  ::) Want rauw , nee dat is om ""problemen vragen "" gelukkig dacht de orthopeed die haar heeft geopereerd er wel anders over
Door pallas
#1666495
Gelukkig ben ik bij een orthopeed die helemaal pro vers/ barf is :)

En ik een smakeloze opmerking zonder enig inhoud. Als hij zichzelf serieus zou nemen kan toch hij met een voedings gericht advies komen??

En als laatste wil ik nog even opmerken dat de beste sporthonden in de behendigheid bijna allemaal op vers danwel barf staan, dan zouden de kapotte kruisbanden je om de oren moeten vliegen toch???
Door orinake
#1667101
Laat je niet doen door je DA hoor....
Centa hier ook, nierwaarden lagen te hoog (vanwege baarmoederontsteking).
Ja geef ze maar hills blikvoer.
Euhm nee dank u :)
Gewoon voeding ff aangepast en klaar is kees.
Centa loopt vrolijk rond en eet gewoon weer mee met de rest :p
Door Nadia
#1667143
Nou die mag je in je zak steken! Wat een oetlul. Al ben ik wel van mening dat de honden van mensen die 'maar wat doen/voeren'  wellicht sneller kans hebben van het eea. maar dat is bij een mens net zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door