Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kaar
#166001
Hoi allemaal,
Even een vraagje, ik ben zoekende.
Abbaio was vanochtend ineens aan de spuitende diarree, maar was verder nog wle speels.
Vanmiddag echter werd het steeds minder met hem, en hij kwam zelfs niet meer overiend toen zijn grote vriendin kwam. Mijn eigen dierenarts was alweer niet te bereiken en de vervanger was er ook niet. Via vele omwegen zijn we in Castricum beland.
die dierenarts constateerde een verstopping, alleen weten we nog niet waarvan.
abbaio heeft nu een prik gekregen om zijn darmen tot rust te brengen en daarnaast moet hij Norit, liga en Beschuit plus de anti bioticapillen.
Morgen moeten we om 11 uur terug bellen en dan hopen dat het een en ander er inmiddels uit is gekomen.

Kan een hond als hij 3 dagen ervoor kippennekken heeft gegegten daar een verstopping van krijgen?
Zo laat nog bedoel ik dan.
We hebben ze plat geslagen en tot op heden heeft hij er steeds keurig op gekauwd.
Ik ben een beetje zoekende, weet iemand dit misschien?
Alvast bedankt!
Abbaio en karin
Laatst gewijzigd door Kaar op ma 13 sep 2004, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#166013
Alles kan natuurlijk, maar weet je zeker dat hij niets iets gepikt heeft?
Door Kaar
#166021
we hebben het hele huis afgezocht, maar kunnen niet zo snel ontdekken dat we iets kwijt zijn.
Maar je weet natuurlijk maar nooit met het monster.
Ik kreeg namelijk van iemand het verwijt dat het de botten zijn van het barfen, maar dat lijkt me zo sterk.
Iets wat hij 3 dagen terug heeft gegeten kan nu toch niet meer ineens vast gaan zitten en zeker geen kippennekken?
Zijn ontlasting was daarna altijd goed.
maar we blijven zoeken, er moet iets zijn.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#166042
Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat het van de kippennekken zou zijn. Maar wat het dan wel is?
Ik hoop dat het probleem snel opgelost is.
Door gonny
#166052
of een pantykousje, scheermesje, onderbroek, zakdoek noem het maar op wat die monsters al niet lekker vinden!!!! ;)
Door Francisca
#166054
Ze kunnen de gekste dingen opeten hoor. Misschien iets van buiten? :-\
Ik hoop dat ze snel weten wat het is. Sterkte. :-*
Door gonny
#166060
ja, dan krijgen de darmen er alleen nog (in het begin) wat vocht langs, en daarna niks meer!!!
Door Lizzy
#166160
Norit bij een verstopping? Volgens mij stopt Norit juist diarree. Kippennekken kunnen natuurlijk best een verstopping veroorzaken. Maar meestal is dat 1, hooguit 2 dagen later. Dat hangt natuurlijk wel af van de hoeveelheid kippennekken die je gegeven hebt. Je moet wel een flink aantal kippennekken geven (en verder niks) wil een hond daar een verstopping van krijgen. En deze verstopping lost zich vanzelf op met wat laxerende voedingsmiddelen. Maar eerlijk gezegd begrijp ik ook niet hoe de DA eerst een verstopping kan constateren terwijl deze ochtend jou hond nog aan de diarree was....?
Gebruikersavatar
Door Binno
#166174
Lizzy schreef: Norit bij een verstopping? Volgens mij stopt Norit juist diarree.
Dacht ik ook. En de combinatie Norit en antibiotica zie ik ook niet zo direct zitten... Norit vermindert toch de opname van medicatie enzo? Of zie ik het verkeerd? :-\
Door 202spots
#166182
Speelt ie misschien vaak met tennisballen ???
Halve tennisbal opgevreten? Of de buitenkant ervan afgepeld?
Het lijkt mij ook iets anders dan kippenekken die 3 dagen geleden zijn gegeten...


Ik heb misschien als is eerder verteld dat mijn DA 'n keer vertelde over de hond die 'n groot stuk bot had doorgeslikt....het was duidelijk op de foto's te zien.
Omdat het geen echt levensgevaar was ,en omdat het bijna sluitingstijd was,werd er besloten om de volgende morgen te operen.
De volgende morgen maakte de DA voor de zekerheid nog 'n nieuwe foto,zodat ie zeker wist WAAR 't bot zat en of 't verschuifd was ........en je raad het al???
Er was geen splinter van de bot meer te vinden!!
Bot was s 'nachts gewoon verteerd,en de hond hoefde natuurlijk GEEN operatie te hebben!!

Vandaar dat zeker denk dat die 3 kippenekkies allang zijn verdwenen!

Maar ik hoop natuurlijk dat je vlug 'n oorzaak vind en dat Abbaio weer vlug is opgeknapt!
Door Kaar
#166537
Hoi allemaal,

We hebben het wee rgehad. De nacht is goed verlopen en vanochtend deed Abbaio een verwoede poging om de kat te apporteren.
Vanmiddag heeft de da er een stuk buffenhuid uit weten te krijgen en daarna was er op de foto ook niks meer te zien dus hij is ontstopt.
We moeten langzaamaan beginnen met opbouwen van eten dus met gekookte kip en met gekookte vis en dat uitbouwen.
Abbaio vielt zich weer helemaal geweldig gelukkig en er komt hier geen buffelhuid meer binnen.
Jammer alleen dat ik van alle kanten zo belaagd werd over dat het door het barfen kwam. Want kippennekken geef je niet aan een hond en ga zo maar door. Tja, ik ben een beginner en ga barfen vanuit Duck, maar doe het vrij langzaam opbpouwen. De kippennekken worden steeds minder plat geslagen.
Tja, ik denk dat je dat altijd wel zal blijven houden en wat is nu gevaarlijker?
Een kippennek of een buffelhuid bot waarvan hun dus denken dat dat geen kwaad kan.
Nee hoor, ik weet geoeg en wij barfen als Abbaio weer beter is gewoon op ons tempo lekker vedrer.
Door Truus
#166539
Wat fijn dat het nu is opgelost zeg, poeh... een hele opluchting! Hoe heeft de dierenarts het eruit gekregen?

En ja....die opmerkingen is inderdaad erg vervelend maar die krijg je meestal als men niets weet over rauw vlees en botten. ;)

Beterschap verder met Abbaio.
Door Lizzy
#166547
Allereerst ben ik heeeeel blij om te lezen dat het weer goed gaat met jouw hond! Pff, wat een opluchting!!

En ja, het is heel vervelend dat mensen direct beginnen over dat het komt door barfen.... Ik vrees dat je daar niets aan doet....

Maar, nu heb jij ook het bewijs gekregen dat het niet waar is, want uitgerekend raakt jouw hond verstopt door een buffelhuid!

Met deze ervaring in jouw "rugtasje" (hoe vervelend dt ook is) ben je weer wat weerbaarder geworden en kun je andere mensen weer beter overtuigen en kun je andere mensen weer heel veel leren. Helaas dat dit jou en jouw hond moest overkomen, maar dit (wat ik hier schrijf) is dan de "positieve kant" van het verhaal.... (Is dit niet mooi in lijn met de uitspraak van Cruijf? ;D).
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 14 sep 2004, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door