Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door blossomlady
#1664726
Ik heb het forum al een beetje doorzocht maar kan niet echt wat vinden over barf en stinkende urine.
Het is namelijk alsvolgt, onze poes lilo (2,5) staat sinds 3 weken op barf
het gaat allemaal heel goed, eet bijna alles wat haar voogeschoteld word,
en plunderd het vlees wat ik vergeet op te ruimen op het aanrecht  :D

Alleen de laatste weken stinkt de kattenbak ernorm naar ammoniak, niet te harden!
Net heeft mn partner de dierenarts gebeld, en die gaf het advies de urine op te vangen.
Op afstand kan het natuurlijk nier beoordeeld worden, maar het kon zijn dat ze krols was (kan niet ze is gesterriliseerd) of het kon komen door voer verandering.

Ik heb mn partner net uitgelegd dat vers meer vocht bevat dan brok, waardoor ze meer vocht binnen zou krijgen als op brokvoeding (al is dat in haar geval niet helemaalzo, ze drinkt graag uit de kraan  :biggrin2:)

Maargoed,mijn vraag, kan het inderdaad komen door voer verandering (barfen dus)?
Het lijkt mij niet logisch?!
Nu even proberen urine op te vangen en dan maar even naar de dierenarts deze week.
Door bloemetje
#1664754
Ik herken deze klacht niet.. Wellicht door het vele plassen?? Ik zou het niet weten. Misschien heeft er toch 1 een blaasontsteking ofzo..
Door flin
#1664852
er zit altijd wat ammoniak in pies, mocht dit wat langer  'liggen' , dan zorgen de bacterien wel voor meer geur,
(warmte, bak een keer vergeten?)

aan de andere kant kan er idd een bacteriele infectie in poes z'n blaas zijn....en zul je richting D.A. motten
Door blossomlady
#1665237
Ja, lang de Da zullen we wel moeten.. al is het maar voor de zekerheid.
Ze leven  nu beide binnen, afgelopen zomer niks van erge ammoniakgeur geroken (waren toen veel buiten)
Ben benieuwd naar de uitslag,hoop dat t niks ernstigs is.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door