Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

welke entingen geven jullie

Jaarlijks
8
32%
niet enten
4
16%
wel enten maar gedoseert
2
8%
eens per 2,3,5 jaar
3
12%
Alleen....enting en wanneer?
8
32%
Door danja
#166461
Ik heb de berichten gelezen van het enten, maar zit nog in dubio. Het liefst ent ik niet meer als je het allemaal leest. Hoe doen jullie dit en welke entingen geven jullie nog wel en hoe reageren de da hierop.
Heb zo de weil virrus gelezen en jaarlijks worden hier volgens mij meer mensen mee besmet dan dieren. En wij worden erniet voor geent?????

Groetjes Anneke ???
Door Lizzy
#166463
Even toelichten: mijn honden hebben puppy entingen gehad en zijn daarna ook nog een paar jaar achter elkaar geent. Een aantal jaar geleden ben ik helemaal gestopt met enten.

Wanneer ik nu een pup zou krijgen (en die krijg ik niet, daar niet van, dus een hypotetisch geval): dan zou deze alleen puppy entingen krijgen. Ik zou daarna een keer titers laten testen bij Tannetje voor Parvo en Hondenziekte, dat wel, maar verder zou ik dus geen entingen meer geven (tenzij de titers zou uitwijzen dat er geen immuniteit is opgebouwd).
Door danja
#166491
hoi Lizzy,
kan je de titertest ook bij je eigen da laten doen??
Heb jij die ook laten doen?
Ik heb ook gelezen dat bij sommige honden die geent waren niet eens geent waren laat maar zo zeggen dus daar hadden die entingen helemaal geen zin bij.

Groetjes Anneke :)
Door yalla
#166494
Ik heb gekozen voor de laatste optie: Alleen.......
de volgende hond zou ik uitsluitend enten met 12 weken en wellicht nog na één jaar; daarna niet meer. Mijn hond wordt nu sinds 2 jaar niet meer geent en is nu bijna 4.
Door danja
#166504
Heb jij zo'n test gedaan Yalla?
Is het verstandig om zo'n test wel te laten doen Lizzy. Of niet perse.

Thuis deden we ook de katten alleen kittenenting en daarna nooit meer. Tot we een zwerver kregen en die had niesziekte, toen zijn we weer gaan enten. De kat die niesziekte had werd jaarlijks geent hiervoor, maar hij kreeg ieder jaar niesziekte. De andere katten hebben het nooit gehad.

Groetjes Anneke :)
Door yalla
#166513
danja schreef: Heb jij zo'n test gedaan Yalla?
Is het verstandig om zo'n test wel te laten doen Lizzy. Of niet perse.

Thuis deden we ook de katten alleen kittenenting en daarna nooit meer. Tot we een zwerver kregen en die had niesziekte, toen zijn we weer gaan enten. De kat die niesziekte had werd jaarlijks geent hiervoor, maar hij kreeg ieder jaar niesziekte. De andere katten hebben het nooit gehad.

Groetjes Anneke :)
Nee ik heb nog geen titer laten bepalen. Dat ga ik doen over 3 jaar, want dan is het 5 jaar geleden dat hij ingeent is en dat zou de beschermingstijd voor Parvo moeten zijn volgens Nobivac.
Door gonny
#166552
ik heb de laatste optie gekozen: ze krijgen bij mij de pup-entingen en daarna noppes meer! Sindy is nu 5 jaar en heeft dus alleen de pupentingen gehad. voor de katten trouwens idem(maar die komen verder ook niet buiten) de siamees is nu 16!
Door Ordell
#166604
Ik ent alleen met de 12 weken. De 6 weken heeft hij al bij de fokker gehad. Daarna doe ik nog de enting van 1 jaar en daarna nooit meer. Ik laat ook niet titeren.
Max heeft al 5 jaar geen enting meer gehad en die laat ik ook nooit titeren.
Nou had ik ook nooit problemen met honden die jaarlijks werden geent maar ik heb wel het idee dat niet enten gezonder is.
In de boekjes kloppen de entingen trouwens precies. ;D
Door leonie
#166634
Ik ent nog steeds jaarlijks, maar ik twijfel wel. Ik weet het niet of ik er mee doorga of niet, want als ik al die berichten zo lees ???
Maar ja hoe haal je de echte waarheid boven water ???
Groetjes Leonie en Terra :D
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#166847
in mijn twijfelarij hierover is Bas onderhand circa anderhalf jaar geleden voor het laatst geent ;D. Ik merk geen verschil aan hem; Bas was altijd de week na de enting niet helemaal lekker en na die week was hij weer de oude.

Ik had eigenlijk Weil willen enten dit jaar maar ook daarover had ik twijfels met als eindresultaat dat het niet gebeurt is.

Ook heb ik mijn katten (nu 10 en 11) niet meer laten enten terwijl zij altijd keurig op tijd geent werden. Ook hier geen verschil gemerkt.

Dus eigenlijk heeft het zichzelf bewezen; tot zover gebeurt er niets waartegen de beestjes geent hadden moeten worden.

Ik denk dat ik het maar aan ga kijken.
Door oebaya
#166889
Ik doe wel alle puppy-entingen: 6, 9 en 12 weken, omdat Parvo nogal heftig voorkomt in België. Dan een herhaling na een jaar, dan om de 3 jaar en na het 7e jaar niet meer.
Net als bij Ordell zijn mijn entboekjes overigens prima in orde.
gr.
Nicolette
Door 202spots
#166915
gertie schreef: Hoe krijgen jullie die boekjes dan in orde ???
Ik heb daar ook erg over na moeten denken Gertie,maar ik heb gehoord dat je 'n DA moet hebben die ze bril AFZET wanneer ie de spuit in z'n handen heeft, :-X :-X
en de bril weer OPZET wanneer 't boekie ingevuld moet worden. ;)
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door