Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Boutje
#1663867
Ik voer ongeveer 2000 tot 2200 gram per dag, verdeeld over de bende.
Ik ben nogal makkelijk  verder, voer vooral op het oog.
Tot nu toe doen ze het goed, maar ik voerde tot nu ook nag half kvv er bij en nu wil ik volledig gaan barfen. Ik heb geprobeerd een makkelijk systeem te bedenken, alles in groepen in de diepvries want mijn dochter(s) voeren/ontdooien ook nu en dan
Ik zou willen per dag 1 kilo uit groep 3 (bot) voeren en dan om en om de dag 1 kilo uit groep 1 (orgaan) en groep 2 (spier), nu en dan hele prooi en dan om tot de volledige hoeveelheid te geraken om de dag iets uit de extra's.
Denken jullie dat ik er zo kom?

groep 1 (orgaan):
runderpens
lampspens
runderorgaan mix
lamshart
lamslever
paardenhart

groep 2 (spier):
runderkopvlees
lamsvlees 
geitenvlees
paarden snijlingen
konijnenvlees
rundvlees
hertenvlees
zalmfilet

groep 3(bot):
kippennekken
gemalen kipkarkas
eendennekken
kippenvleugeltjes

groep 4 (hele prooi)
kwartels zonder veren (kleine hondjes)
kip zonder kop en veren (grote honden)

extra:
groenten, banaan (of ander fruit, wie iets lust krijgt het), cottage cheese, eitje
Gebruikersavatar
Door Else
#1664448
Het lijken me i.i.g. voldoende diersoorten, lekker afwisselend!
Ik zie geen nier staan in je menu of zit dat in de runderorgaanmix? Wat ik altijd van begrijp is dat je orgaan voor ong 50% uit pens mag bestaan en je de rest verdeelt over lever/ nier/ hart.
Waarom voer je cottage cheese?

Wat luxe dat ze zalmfilet krijgen! Of kun je daar goedkoop aankomen? Zalmkoppen zijn vaak goed te betalen en anders kun je sardientjes/ makreel o.i.d. voeren wat vaak ook nog wel aardig te betalen is.
Door Boutje
#1664460
Ik had konijnenniertjes besteld, maar die waren op. Dus volgende maand komt dat er ook weer bij. Ze lusten die ook niet echt grag, in de organenmix steeekt ook niet en die eten ze wel goed. Liefst eten ze hart, da's echt genieten.
Zalm koop ik diepgevroren als er acties zijn, vb bij Liddl of zo, het is de enige vis die iedereen lust. De oudste collie eet ook wel eens een sardientje, de rest trekt er hun neus voor op.
Cottage cheese als extraatje, voor de calcium en omdat ze het heel graag lusten. Meng ik ook soms voor de moeilijke eters onder iets "vies" of nieuws, het lijkt de scherpere smaken (zoals geit) te neutraliseren of zo en dan eten ze het vaak wel.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door