Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1664370
met gentle, al weken met vorige week een piek(misselijk) is hij strontmisselijk, iedere ochtend.....nu vanmorgen is het wel weer heel erg..
kwijlen, naar buiten willen weer naar binnen, trillen, kwijlen kwijlen en kwijlen, nu ligt ie helemaal te trillen en soms geeft ie een gilletje....dit is dan extreem maar iedere dag is ie misselijk, geeft vaak gal over....
met eten heb ik al van alles uitgeprobeerd, hij krijgt zacht bot, en vaak als ie flink misselijk is geef ik hem kvv..
hoe laat ik hem eten geef en als ik hem vaker te eten geef, het helpt niet
iedere keer als ie zo is krijgt ie okugest dat helpt wel iets.....
hij is dan zo 'onzeker' dat ie het liefst in me kruipt...
triest want hij is echt niet lekker, en ik wordt er zelf ook niet lekker van..... :'(
wat kan ik doen?
denk dat ik straks de da maar bel en vraag of ze een echo van zijn maag kunnen maken.....
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 28 jun 2010, 07:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tiny
#1664377
He getver Ellen, daar zit niemand op te wachten natuurlijk. Blijkbaar wil je een echo laten maken omdat je denkt dat er iets in zijn maag zit?
Ik weet zelf niet of je beter een echo of een rontgenfoto kunt laten maken, maar je moet zeker doen wat jou het beste lijkt. Ook in dit geval moet je op je gevoel afgaan vind ik. Jij kent je hond het beste... En dat mag en kan natuurlijk niet zo lang duren. Sterkte.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1664380
ben bang voor zijn maag, dat spugen zo'n beetje iedere dag zit me helemaal niet lekker...
hij is anderhalf dus eigenlijk moet ie gewoon helemaal happy zijn, maar iedere ochtend is ie zo beroerd...
Door *Natasja*
#1664381
Heb je al eens geprobeerd om 's avonds voor het slapen gaan wat geitenmelk met honing te geven? Beau was in het verleden ook best vaak misselijk 's ochtends, en sinds ik die tip van Lizzy opvolg, is het een stuk minder geworden.
Door henneke
#1664391
als hij al zo lang niet lekker is en je het niet vertrouwt , dan zou ik ook naar de dierenarts gaan hoor ik weet niet wat die kan maar in ieder geval kan die ook zijn gedachten erover laten gaan , succes.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1664433
aan die maagcp dacht ik vanochtend pas, lekker vlot..
hoe kom ik aan geitenmelk? Bij een reformzaakje?
net naar het park geweest, heeft ie eerst het gras gemaaid, daarna wat achter me aan gesjokt en dan gaat ie op de terug weg toch in op het uitdagen van vince, dan speelt ie weer....
net gedronken en nu slaapt ie heel rustig......
zo raar, zo gaat het nou iedere keer.....snap er echt helemaal niks van....
ik ga eens kijken of ik aan geitenmelk kan komen en ga hem de maagcp geven, eens kijken hoe die morgenochtend is...

lizzy, een maagecho misschien geen zin, wat denk je dat ik dan eventueel zou kunnen doen?
       
Door Lizzy
#1664465
vanaalst schreef: aan die maagcp dacht ik vanochtend pas, lekker vlot..
hoe kom ik aan geitenmelk? Bij een reformzaakje?
net naar het park geweest, heeft ie eerst het gras gemaaid, daarna wat achter me aan gesjokt en dan gaat ie op de terug weg toch in op het uitdagen van vince, dan speelt ie weer....
net gedronken en nu slaapt ie heel rustig......
zo raar, zo gaat het nou iedere keer.....snap er echt helemaal niks van....
ik ga eens kijken of ik aan geitenmelk kan komen en ga hem de maagcp geven, eens kijken hoe die morgenochtend is...

lizzy, een maagecho misschien geen zin, wat denk je dat ik dan eventueel zou kunnen doen?
       
Ik zou even overleggen met de DA. En als het nodig is, zou ik (geloof ik) eerder voor een maagscopie gaan dan voor een echo.
Door *Natasja*
#1664478
Ik koop de geitenmelk gewoon bij AH. Rauwe geitenmelk is het beste, maar daar kan ik niet altijd aan komen. En met de melk uit een pak gaat het ook goed  ;)
Door Migudu
#1664505
Ach he...wat zielig toch...
Ik heb geen tips, behalve idd de dierenarts.
Sterkte en beterschap!

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1664507
hij is nu weer het ventje, niet meer misselijk, geen gejank, niet meer ijsberen...
ligt lekker bij danny te slapen...
gek he, het is enkel is de ochtend...
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 28 jun 2010, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Irish
#1664510
Ik weet niet hoe Gentle bij de dierenarts is? Maar voor een echo hoeven ze - meestal - niet onder narcose.
De buik wordt kaal geschoren en hij gaat op z'n rug, gel erop, vasthouden en klaar.

Heel veel sterkte! Hier ook een Belg met regelmatig ''misselijkheidsaanvallen''.
Okugest helpt haar gelukkig goed.
:-* :-* :-* voor je lekkere jongen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door