Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lynn
#1664254
Hester eet sinds een week of 2 haar vers vlees slecht. Ze eet wel een beetje (lees 100 gr per dag, terwijl ze 300 gr nodig heeft)...
De brokken van de andere hond hier thuis gaan er vlotjes in, op een onbewaakt moment durft ze gaan pikken.
Wat kan ik doen? Doorzetten en nog wat aankijken? Het is niet dat ze lusteloos is ofzo... Of kan ik haar ook brokken geven, bijvoorbeeld 2 keer per week?
KVV heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, dus dat kan ik ook nog wel eens testen... Maar als ook dat niet lukt, wat dan?
Door Emmanuelle
#1664266
Gekke hond  :D
Ik zou zowiezo geen brokken laten staan in huis.
Ik ben voor het principe: genoeg gegeten, hupsakee dan gaat het weg.
Hier eten ze dan ook altijd alles netjes op  ;)
Misschien kun je inderdaad eens kvv proberen.
Toby heeft hier ook een periode gehad 'ik moet die grote stukken niet'
Dan heb ik wat vlees door onze vleesmolen gehaald, en dan at hij wel  :D
Ik zou hem in elk geval geen brokken gaan geven sommige dagen, dat is nergens goed voor.
Maar ik zou het dan eens met gemalen proberen en dan stilaan weer grotere stukken geven.
Door Lynn
#1664270
Ja de andere hond staat ook op vers, behalve als ik niet thuis ben. Want zij is de hond van mijn ouders. En zij zijn niet zo fan van het vers voeren.
Zij krijgt ook apart brokken, en dat is heel uitzonderlijk dat Hester aan die brokken kan, maar gisteren was het dus wel zo  ::)
Maar inderdaad, eens wat KVV proberen, want ik heb nog wel wat All Animal in de vriezer liggen...
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1664312
Je zou ook kunnen proberen of ze beter gaat eten als je 1 of 2 vastendagen per week in last.
En misschien eens wisselen in hoeveelheden per dag, de ene dag 100 gram, een andere keer eens 400 gram.
Door Lynn
#1666191
Ok All Animal was helemaal geen succes. Daar heeft ze niks van gegeten...
Mja, dan heeft ze dus vandaag niet gegeten, hopelijk eet ze dan morgen haar kippennekken wel op.
Nu zag ik ook wel een serieus verschil van textuur tussen Duck en All Animal. Is All Animal misschien een 'moeilijk' KVV voor deze moeilijke eter?
Duck compleet eet ze ook niet. Enkelvoudig wel, maar ja, daar ben ik eigenlijk nog niet veel mee...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door