Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1664026
Jack is nu al sinds zeker een maand enorm aan het mutsen met zijn eten.

In plaats van beginnen te eten gaat hij bij de anderen lopen kijken wat zij eten en dan ploft hij halverwege zijn kont neer en wacht...
Als de anderen het op hebben dan gaat meneer naar zijn bak en dan wordt het een tijdje bewaakt.
Maar na een tijd gaat dat ook vervelen en dan loopt hij er maar bij weg en is het voor de anderen.  :-\

Hij heeft het niet bij bepaalde dingen maar bij alles, ook bij tussendoortjes zoals pens staafjes.
Ik heb het voer al kleiner geknipt, groter gelaten, minder gemaakt, noem maar op.
Hij heb hem al in een aparte ruimte eten gegeven, ik ben er al bij gebleven, hem alleen gelaten, Robbie misbruikt als dwangmiddel enz enz
Niets lijkt te helpen.

Ik heb al in zijn bek gekeken, zijn buik lopen luisteren en voelen, noem maar op.
Hij is vrolijk en blij, zit vol energie, is prima op gewicht (slank) en zit prima in zijn vacht.

Nu weet ik het niet meer maar ik ben zijn gemuts meer dan zat.
Wat ik me nu alleen nog kan bedenken is hem i.p.v. elke dag eten te geven hem een aantal keer per week eten te gaan geven.

Ik weet dat er een aantal mensen zijn die zo voeren hier op het forum.
Hoe vaak voeren jullie en hoe bevalt het?

Iemand met DE gouden tip?  :-X
#1664045
*Dorothea* schreef: Zou het met z'n hormonen te maken hebben? Hoe oud is hij nu?
Hij is 1,5 jaar.
Ik heb echter niet het idee dat het hormonaal is. Dan zou qua gedrag gedurende de dag ook wat moeten zien.
Hij is niet onrustig, pieperig of hijgerig. Gewoon z'n normale drukke ik.
Hij ligt nu ook gewoon lekker te pitten naast mijn stoel.
#1664050
Als er hier niet gegeten wordt, dan haal ik het na een kwartier weg.
Als er een paar dagen gemiept wordt dan zet ik ook het kookwekkertje, deze maakt geluid.
Vaak voor het kwartier om is, dan is het eten op, en als het niet wordt gegeten, haal ik weg en geef ik het 's middags weer.
#1664055
Riek schreef: Als er hier niet gegeten wordt, dan haal ik het na een kwartier weg.
Als er een paar dagen gemiept wordt dan zet ik ook het kookwekkertje, deze maakt geluid.
Vaak voor het kwartier om is, dan is het eten op, en als het niet wordt gegeten, haal ik weg en geef ik het 's middags weer.
Het weghalen van het voer doe ik ook al standaard. Als Robbie en Ian het op hebben dan krijgt hij nog 5 minuten en dan is het "jammer dan".
Ook krijgt hij maar 1x per dag te eten juist omdat de hoeveelheden niet echt gigantisch zijn.
Jack krijgt zo gemiddeld 170 gram per dag. Hij weeg 6 kilo.
#1664057
Maar rot hoor, ik heb dat probleem hier maanden met Sita gehad. Ze bewaakte haar eten maar nam geen hap en liep uiteindelijk weg. Ze at zo twee dagen niks, daar zat ze niet mee. Ze bliefte gewoon geen BARF, ik ben uiteindelijk voor de bijl gegaan en kvv gaan voeren dat eet ze met smaak en laat ze nooit staan.
#1664060
*Dorothea* schreef: Maar rot hoor, ik heb dat probleem hier maanden met Sita gehad. Ze bewaakte haar eten maar nam geen hap en liep uiteindelijk weg. Ze at zo twee dagen niks, daar zat ze niet mee. Ze bliefte gewoon geen BARF, ik ben uiteindelijk voor de bijl gegaan en kvv gaan voeren dat eet ze met smaak en laat ze nooit staan.
hmmm dat wilde ik dus eigenlijk liever niet horen  ::)

Hij heeft echter altijd met smaak gegeten. Je mocht er niet eens bij in de buurt komen.
#1664068
Robian schreef: hmmm dat wilde ik dus eigenlijk liever niet horen  ::)

Hij heeft echter altijd met smaak gegeten. Je mocht er niet eens bij in de buurt komen.
o ik wilde niet suggereren dat je kvv moet gaan geven  :biggrin2: , liever niet. Sita is gewoon een uitgekookt wijf.
Maar het is wel een bekend probleem een jonge reu die niet eet en heel vaak heeft het toch met hormonen te maken.
Maar wordt hij ook magerder of krijgt hij misschien toch teveel of te vaak eten aangeboden?
#1664069
*Dorothea* schreef: o ik wilde niet suggereren dat je kvv moet gaan geven  :biggrin2: , liever niet. Sita is gewoon een uitgekookt wijf.
Maar het is wel een bekend probleem een jonge reu die niet eet en heel vaak heeft het toch met hormonen te maken.
Maar dan zie je hiervan toch ook tekenen in zijn gedrag? Dat zie ik dus gewoon niet.
Volgens mij is het gewoon een verwend nest  :D
#1664071
Robian schreef: Maar dan zie je hiervan toch ook tekenen in zijn gedrag? Dat zie ik dus gewoon niet.
Nee dat hoeft niet, al vind ik anderhalf wel laat om daarmee te beginnen.
Volgens mij is het gewoon een verwend nest  :D
Ik denk het ook  :biggrin2: , misschien toch maar minder vaak eten aanbieden dan?
#1664074
In dat geval zou ik eens beginnen met een dag of 2, 3 helemaal niks. Gewoon de rest eten en hij niet. En dan een kwart van z'n normale hoeveelheid. Vijf minuten om het op te eten, niet eten, weg en weer 2 dagen niks. Wel eten en overlaten, de volgende keer de helft. Wel eten en op, de volgende dag ietsje meer, weer 5 minuten en dan het eventuele restant weg.
Sta je erbij als hij moet gaan eten trouwens? Dan zou ik iig hem ergens apart zetten met de hap en weggaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door