Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1662750
ik wil femke meer prooi dieren gaan voeren dus heb ik een nieuw menu in elkaar gezet, ik hoop dat het een beetje goed is
ze krijgt per dag zo'n 450g a 500g voer, als ik minder voer valt ze heel erg af.
misschien moet ik het gaan aanpassen als ze meer prooi dieren eet, en dan meer of minder gaan voeren.

ze krijgt per week 2 keer losen onderdelen
en de rest is prooi dier, helen vis, of pens.

Femke

Bot met vlees:  455 g
Spiervlees: 273 g
Organen: 182 g
Groenten: 150g
Vis: 450g
Prooi dier: 1350 g
Pens: 900g


Maandag: vis
Dinsdag: prooi dier
Woensdag; prooi dier
Donderdag: vleesbot 273g, organen 182g
Vrijdag: prooi dier of vleesbot 182g + spiervlees 275
Zaterdag: pensdag 900g
Zondag: vastdag

de dieren die ik wil gaan voeren zijn: kip, kwartel, geit, kalkoen, hamster, konijn, rund, lam, woestijn rat, duif, hert, parelhoen, kangoeroe, eend, cavia, paard en rat.

de geit, kalkoen, rund, lam, hert, parelhoen, kangoeroe en paard worden dan als lossen stukken gerekend.

dezen dieren worden verdeeld over 4 weken.
de pens is van rund, lam en geit.

is dit iets? graag op en aanmerkingen
#1663058
eh nee die had ik over 2 dagen berekend  :-[ bij de anderen orgeanen zit geen pens.
als ik de anderen organen weg laat kan ik dan wel 1 pens dag doe?
zou er in de helen prooi dieren genoeg anderen organen zitten zo dat ze dan toch genoeg voedings stoffen binnen krijgt?
#1664653
In complete prooidieren zit orgaan,die dagen voer je dus compleet.
Dan moet je voor de dagen waarop je geen prooi voert je orgaan berekenen.
En uiteraard je bot en spiervlees.
Verder zou je nog wat overige , als ei en groenten kunnen voeren.
#1665358
ja ze is gaan kauwen  :mbounce: dankzij het feit dat ik alles eerst een tijd heb gemalen en daarna langzaam helen stukken ben gaan voeren, nu maal ik al een tijd niks meer :biggrin2:
maar ik ga waarschijnlijk eerst toch een deel van de pooidieren malen om haar aan de smaak te leren wennen, en dan langzaam steeds meer in helen stukken aan bieden.
ga ook niet alles in een keer aan bieden, ga dit menu langzaam op bouwen en dan steeds meer prooidier aan haar menu toevoegen.
maar dit is wel het eind punt.
maar ik ga nog ff kijken hoe ik het ga doen met die pens en de anderen organen, moet ik nog ff een dagje op gaan rekenen en denken  :bulb:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door