Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mrloes
#1663563
hallO allemaal

Boef kreeg woensdag tegen de ochtend last van diarree en dit ging niet over.
Alleen donderdag om 06.00 u was t normale keutel, daarvoor en na was 't steeds dun.
T was niet zo dat ie 't niet op kon houden: hij gaf aan wanneer er uit moest en dan was t raak.
Vrijdag ben ik begonnen met Okugest, hij heeft 4 tabletjes gehad en ook zaterdag heeft ie er 4
gehad tussen zegmaar 08.00 en 18.00 uur.
Zaterdag heb ik hem wat probitoica yoghurt gegeven met Roosvice STOP en gekookte kipfilet.
De bouillon die daar vanaf kwam geef ik nu in kleine porties, aangelengd met water.

Van vrijdag op zaterdag moest hij er ineens ook 3x snachts uit!
Ik heb toen niet kunnen zien wat voor ontlasting hij had maar t was iedere keer zo dat ie 1st ging
plassen en daarna even moest poepen, en zo te horen was t nog wel dun toen.
De afgelopen nacht moest ie er 2x uit, beide keren alleen om te plassen.
Het komt er op neer dat ie nu 24 u niet gepoept heeft, geen diarree dus maar gewoon helemaal niets.

Kan dit te maken hebben met de Okugest? Is het zoiets als Immodium dat je darmen compleet stil legt?

Op de gekookte kipfilet na krijgt ie gewoon KVV en Barf, ik verdeel t in kleinere porties en voer hem wat
vaker op een dag. Hij heeft honger, is alert, waakt en is vrolijk. Hij rent en speelt, wil geaaid worden en
heeft geen koorts en braakt niet.

Iemand een idee, ervaring?
Door *Natasja*
#1663565
Ik heb er niet heel veel meer verstand van, maar aangezien hij verder een normale indruk maakt, is mijn eerste gedachte dat zijn darmen gewoon helemaal leeg waren door de paar dagen diarree, en dat alles nu even weer op gang moet komen.

Beterschap met Boef, ik hoop dat hij in de loop van de dag weer gaat poepen  ;)
Door inni
#1663609
Hier ook de ervaring dat er na een diarree aanval een dag niks is, de darmen zijn helemaal leeg en alles komt weer tot rust, dan is er bij Berre een aantal dagen wat meer dan normaal (slechtere vertering??) en dan valt alles weer in de juiste plooi.

Met okugest heb ik geen ervaring, maar 'k vermoed niet dat 't net zo'n agressief spul is als immodium ed .
Door mrloes
#1663644
Dankjewel allemaal!

Boef heeft nog nooit eerder zolang diarree gehad (= ruim 3 dagen) dus daar maak ik me dan druk om.
Door hier v alles te lezen werd ik wat geruster en heb ik bv Roosvice Stop en Okugest gehaald.
Punt is dat meneer niet makkelijk is bij de DA dus ik probeer bezoekjes aan de praktijk te voorkomen.
We zijn zelf ook wel eens 'n paar dagen niet fit, dan ga je ook niet meteen naar de dokter.
En omdat ie verder normaal is (qua gedrag, eten ed.) was ik niet mega ongerust maar toch ... je wilt
gewoon niet dat je dier ziekjes is.
Door Lizzy
#1664025
mrloes schreef: Dankjewel allemaal!

Boef heeft nog nooit eerder zolang diarree gehad (= ruim 3 dagen) dus daar maak ik me dan druk om.
Door hier v alles te lezen werd ik wat geruster en heb ik bv Roosvice Stop en Okugest gehaald.
Punt is dat meneer niet makkelijk is bij de DA dus ik probeer bezoekjes aan de praktijk te voorkomen.
We zijn zelf ook wel eens 'n paar dagen niet fit, dan ga je ook niet meteen naar de dokter.
En omdat ie verder normaal is (qua gedrag, eten ed.) was ik niet mega ongerust maar toch ... je wilt
gewoon niet dat je dier ziekjes is.

Maar heeft hij inmiddels ontlasting gehad of het is weer/nog steeds diarree?
Door mrloes
#1664214
hi

Tot nu toe nog niet gepoept dus zitten we op ongv 36 u zegmaar.
Ik ga dadelijk nog een eind met 'n wandelen en hoop t dan.
Hij plast wel veel dus ik denk dat 'n urine onderzoek bij de DA van de week zinvol is.
Z'n nieren misschien?
T valt gewoon op, dat ie nu zoveel plast en al 2 nachten niet op kon houden.
Dus wel/geen ontlasting, dat plassen is sowieso "niet in de haak" zegmaar.
Door mrloes
#1664367
Jawel: ojuist was er dan eindelijk ontlasting, zo'n 48 uur na de laatste x en de vorm: normaal ... !
Geen diarree, geen raar gedoe.
En, ook prettig: Boef hoefde er vannacht niet uit. Hij heeft geslapen van 00 tot 0700 uur en ik dus ook. Fijn!
Ik hoorde zijn buik al rommelen rond 7 u en had goede hoop, even later werd t lange wachten beloond.
Wel verrassend dat ie nu niet hoefde te plassen ... !!
Door mrloes
#1664406
Ik weet niet of t met krampen te maken had, dat plassen.
Ik dacht wel "misschien duwde er iets tegen zijn blaas" tijdens die 48 u dat t stil lag.
Als de darmen idd leeg waren en weer vol moesten raken ...
Of als er een kleine verstopping was, dat die ergens tegenaan duwde?

En of de 2 pruimen v gisterenavond geholpen hebben weet ik ook niet maar ik weet
wel dat dit forum voor de zoveelste x bewezen heeft dat er mensen zijn die mee
denken, advies geven en interesse tonen. Dat alleen is al heel geruststellend.
(had nog nooit van Okugest gehoord bv)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door