Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1662874
kom net thuis, hoe het kan, een raadsel, maar bill heeft de koelkast open gekregen en de nog bevroren carnibest pancreas voor 3/4 veroberd (nog bevroren, had hem dik uur geleden erin gelegd.) laatste kwart lag buiten nog hard. Hij heeft dus bevroren voedsel met plastic erom gehad. Deel plastic lag nog in de keuken.
D.a. bellen? Hij loopt nog vrolijk rond alsof er niets is gebeurd, ligt nu.  :-\
#1662914
tja. in de meeste gevallen komt het er wel weer uit hoor. Samir heeft ook wel eens dingen verorbert die niet heel handig op de menukaart staan. zelf een keer een klep van een pet, die is er na een paar dagen weer uitgekomen. dacht ook van achter.  Maar sommige dingen komen er van voor weer uit als de maag leeg is en denkt....he dat hoort hier niet......


hou het wel in de gaten, want als het er na een paar dagen nog niet uit is zou ik me wel zorgen gaan maken
#1662952
dank je wel, zojuist toch maar gebeld, want hij wilde ook niet achter de bal aan, en dat is echt vreemd voor mijn border. toch d.a. noemde ook, rustig afwachten, niet voeren morgen en het komt er w.s. wel weer uit. Wanneer ik hem zie braken, toch weer bellen en wanneer het alleen maar slechter gaat ook. Het voer zal inmiddels wel ontdooid zijn in zijn buik en ongetwijfeld heeft hij  buikpijn. Ik geef sinds een week dit voer en hij heeft dus zo donders goed door waar het ligt. en zelf de koelkast open maken...voortaan ook maar in de bak in koelkast leggen dus. hoop echt dat het goed gaat en het er snel weer uit komt.
#1663465
jaBilly schreef: dank je wel, zojuist toch maar gebeld, want hij wilde ook niet achter de bal aan, en dat is echt vreemd voor mijn border. toch d.a. noemde ook, rustig afwachten, niet voeren morgen en het komt er w.s. wel weer uit. Wanneer ik hem zie braken, toch weer bellen en wanneer het alleen maar slechter gaat ook. Het voer zal inmiddels wel ontdooid zijn in zijn buik en ongetwijfeld heeft hij  buikpijn. Ik geef sinds een week dit voer en hij heeft dus zo donders goed door waar het ligt. en zelf de koelkast open maken...voortaan ook maar in de bak in koelkast leggen dus. hoop echt dat het goed gaat en het er snel weer uit komt.
ik zou vooral zorgen dat hij de koelkast nooit meer open kan krijgen en er een kinderslot op maken  ;)
#1663534
Natuurlijk is plastic niet goed!
Maar, ik vind "stukjes plastic" wat anders dan "een plastic zakje". Stukjes plastic passeren wel door meestal, maar een zakje kan verstoppingen gaan veroorzaken. De metalen sluitclips .. heeft hij die ook op? Zo ja, dan ook die even in de gaten houden, dat die er weer uitkomen.

Hond rustig houden ;-) en afwachten (en poeproeren)

Sterkte!

Suzanne
#1663538
;D wat een draak!
je wilt niet weten wat er hier allemaal al gejat is  :whistle:
tot nu toe is alles er uit gekomen. je hebt best kans dat je m met poepen even moet helpen. neem je handschoentjes dus maar mee. :biggrin2:
en het is ook best wel warm om achter een bal aan te lopen, helemaal als je maag gevult is met een mega ijs lollie.
houd m maar in de gaten maar denk dat het wel los loopt hoor.
#1663956
Ik zou afwachten. Foppe heeft een vuilnisbelt aan plasticzakjes opgegeten in zijn leven en tot op heden altijd zonder problemen, ze komen er van achter weer uit. Zijn plastic varieert van broodzakken tot hele voorraadbakjes en ijsdozen.
#1664853
:D nou paniek om niks, gelukkig over en idd de stukjes zwart plastic in de ontlasting. inmiddels gelezen en gehoord dat honden meer kunnen veroberen en alles , het meeste gelukkig weer eruit schijten. dank je wel voor reacties. had dit nog nooit eerder meegemaakt. nu lekker zwemmen!
#1666011
kira schreef: Ik zou afwachten. Foppe heeft een vuilnisbelt aan plasticzakjes opgegeten in zijn leven en tot op heden altijd zonder problemen, ze komen er van achter weer uit. Zijn plastic varieert van broodzakken tot hele voorraadbakjes en ijsdozen.

Ja, hier nog zo een: een hoop plastic verorberd zonder enige problemen.  Maakt niet uit wat (wel altijd "zacht" plastic) alles kwam er weer uit (zelfs hele broodzakken)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door