Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1662333
Kan ik dit doen?
Ik heb 2 honden die nog steeds geen bot zelf willen kauwen en dan 5 die wel kippenekjes en gevogeltekarkas verkauwen maar niks anders.
Ik geen nu kvv/barf mix maar wil naar volledig zelf samenstellen gaan.
Ik zou dan als of niet gemalen kip/gevogeltekarkas gebruiken als enige vleesbot, met spier/orgaanvlees lukt het wel om verschillende diersoorten te gebruiken.
Yoghurt en zo eten ze ook, van rauw ei krijgen er enkelen diarhee.
Nu bedacht ik dat in kvv ook vooral kippenbot zit dus...
Wat denken jullie?

En dan de chihuahua eet heel goed kip maar weinig andere vleessoorten tenzij het in kvv gedraaid zit (en dan nog). Dan maar ofwel een kippenvleugeltje of een kwarteltje blijven afwisselen met kvv? Kan dat ukje ook moeilijk een lamsrib geven en een lap rundskopvlees krijgt ze niet weggekauwd. Pens (voor haar in stukjes van 2op2, waar ze ook wel al op moet kauwen) eet ook iedereen.
#1662440
Nou als ik even kijk welke gevogeltes je makkelijk kunt malen zou dat kip, eend en kwartels zijn. Dat zijn dan al 3 diersoorten.
Als je daarnaast genoeg afwisseling kunt krijgen in spiervlees en orgaan kan het volgens mij best hoor. ;)

Voor de anderen zou je nog parelhoenkarkas erbij kunnen nemen, dat is ook mooi zacht en kun je makkelijk klein knippen om de juiste hoeveelheid voor jouw hondjes te krijgen.
#1662552
Ok, fijn!
De shelties kauwen wel alles weg, ook grote lappen, de border pup normaal ook maar nu met tandjes wisselen even wat minder.
Alleen die collies.... en de chiwafwaf vind ik het niet echt vreemd dat ze liever kleinere stukjes heeft.
Zal maar eens een nieuw menuutje maken, die diepvries is bijna leeg ;-)
#1662839
"Alleen maar" gevogelte.. dan heb je al snel een heel arsenaal aan diersoorten hoor, elk met z'n eigen waarde qua nutrienten
Kip, eend, parelhoen, patrijs, kwartel zijn allemaal best te kauwen botjes [ook door katten  ;)]
dan heb je zomaar 5 diersoorten op je lijstje staan als je hond dan ook nog s een hapje vis durft te nemen heb je al snel een supermenu!!
#1662882
Tja, inderdaad.
En qua spier- en orgaanvlees lusten ze ook lam, paard, konijn en rund. 't Zijn alleen de botten die ik alleen van gevogelte zou nemen. En dan voor de moeilijke eters alleen gemalen kipkarkas, dat kan ik hier krijgen voor 80 cent per kilo en het is goed bevleesd karkas heb ik de indruk.
Zalm lust iedereen, tonijn ook, kabeljauw en sardien en witte vis valt veel minder in de smaak, maar gedroogd dan weer wel dus daar maak ik mijn hondensnoepjes van.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door