Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door janz
#1661934
Ik val eigenlijk wel met de deur in huis maar heb een vraag over gedrag. Mijn hond woont nu ruim een half jaar bij mij, ze is ruim 7 jaar. Ik wist al wel dat ze al wat bangig en eenkennig was. Ze is heel erg lief voor mij, ik ken haar vanaf pup, dus die klik was er meteen. Ze is een echte slijmerd en zit heel graag op schoot als ze de kans krijgt! Ze heeft het echt naar haar zin hier! Met mijn honden samen gaat  prima! Het enige nadeel is dat ze buiten  erg bang is voor vreemde dingen, vreemde geluiden en vreemde mensen. Ze raakt dan helemaal in paniek, vreemde is wel dat ze graag mee gaat wandelen, maar zodra we buiten zijn is het al mis. Op jonge leeftijd is ze vreselijk geschrokken van een ijzeren stellage die omviel toen ze net voorbij liep, sindsdien is ze zo bang. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen, ze gaat zowiezo niet weg, maar ik zou graag willen dat ze buiten wat vrijer werd. Wat kan ik doen? Ik wil haar niet volstoppen met medicijnen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1661941
misschien een gt inschakelen die je de juiste trainingsmethode kan geven eventueel met behulp van bach..

edit, gt is een gedragsdeskundige
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1661960
Dag Janz,

Welkom op BARFplaats. Forum over verse en rauwe voeding voor hond en kat.  :)

Je gedragsgerelateerde vraag lijkt me meer op zijn plaats op b.v. www.hondengedragsforum.nl  dan in de gezondheidsafdeling van een voedingsforum.
Door janz
#1661971
Ik had wel begrepen dat dit een forum is over verse en rauwe voeding voor hond en kat. Ik dacht misschien dat iemand van hier mij tips kon geven, maar ik zal mijn vraag wel verwijderen. :(
Door 202Spots
#1661976
Toch maar even 'n kleine reactie...onze sprinkhaan was thuis ook nergens bang van,maar zo gauw we de voordeur uitgingen was ze ook overal bang van.. heel langzaan en door veel lekkers te geven om af te leiden, ging ze stapjes verder met vreemde omgeving..
ik stond b.v 1-2 minuten stil bij de ingang of parkeerplaats van de supermarkt waar de boodschappen karren 'n hoop lawaai maken..ze was doods bang om er voorbij te lopen..ze moest eerst zitten en dan elke keer 'n minuut langer blijven staan..
Ik had  'n zak vol met lekkers wat ik dan bij wild vreemde mensen in hun hand stopte en dan moest Starr het uit hun hand aanpakken.... met heel veel geduld en veel lekkers, hoop ik dat 't voor jou hond ook beter zal gaan.
Door Fynn
#1661997
janz schreef: Ik had wel begrepen dat dit een forum is over verse en rauwe voeding voor hond en kat. Ik dacht misschien dat iemand van hier mij tips kon geven, maar ik zal mijn vraag wel verwijderen. :(
Je hoeft je vraag niet te verwijderen maar op het hondegedragsforum zitten mensen die meer kennis hebben van hondegedrag dus die jou ook beter kunnen helpen.

Groetjes Rian
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1662358
janz.. misschien kun je gelijk je honden op vers overzetten?  ;D
(dat is altijd mijn hoop als mensen hier om een andere reden komen)  :-*

maar..
wat mijn kiki ook helpt is rust compositum en puur nervositeit..

ook is tannetje (hitam)  onze kenner wb holistische zaken..
geen echte medicijnen maar een berg ondersteuning om de evt. training bij te staan.. :)
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1662368
spreeuwtje schreef: janz.. misschien kun je gelijk je honden op vers overzetten?  ;D
(dat is altijd mijn hoop als mensen hier om een andere reden komen)  :-*

maar..
wat mijn kiki ook helpt is rust compositum en puur nervositeit..

ook is tannetje (hitam)  onze kenner wb holistische zaken..
geen echte medicijnen maar een berg ondersteuning om de evt. training bij te staan.. :)
Dit helpt bij Sammy ook enorm!!
Door Jacqueline1968
#1662561
ook onze beschadigde herplaatser wordt klassiek homeopatisch en holistisch behandeld, en daarbij wordt zeke door de klassiek homeopate het geestelijke gedeelte niet uit het oog verloren, lichaam en geest zijn nauw verbonden.

wij hebben Gorby zien opbloeien, en geestelijk en lichamelijk ging dat redelijk gelijk op.

misschien is het interessant om met bv Hildegard Dijkgraaf contact op te nemen, je problemen voor te leggen, eerlijk en reeel, dan zal ze je ook zo antwoorden.
en een holistisch dierenarts idem-dito, die zien dingen niet los van elkaar.

ik kan voor jou zelf nu alleen zeggen: blijf zelf rustig en kalm en laat de hond vooral kijken, observeren, zelf inschatten.
en zoek zeker hulp, kunnen jullie zo te lezen best gebruiken.

Succes  :)
Door janz
#1662653
Dank jullie wel voor de antwoorden!! En spreeuwtje mijn honden krijgen versvoer! ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door