Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jacqueline1968
#1661835
Hoi forummers,

een kleine update van Gorby, die zo besmet was met wormen en giardia en in het algemeen zeer ernstig verwaarloosd en verzwakt was:

Onze eigen da was de laatste keer dat we bij hem waren ivm oren-controle en nog kwetsbare nagels, mega enthousiast over de totaal andere hond die bij hem stond te zwiepstaarten, als die van een jaar geleden. 8kg spieren en stevigheid meer, mooie gezonde vacht en een open vrolijke toet.
Inmiddels heeft hij eind april en eind mei negatief getest op giardia en zijn in zijn ontlasting ook geen andere parasieten meer te vinden.

hij blijft nu goed op zijn gewicht van ca. 39-40kg en produceert nu met regelmaat gewone hondenontlasting (waar een mens al niet blij mee kan zijn)
hij doet het mega goed op de kvv, de verse groentes, kokosolie en tal van andere tips die ik hier heb mee gekregen.

Gisteren zijn Gorby en ik weer in De Bilt (den hoek) geweest, en het gaat gewoon heel goed met onze zwarte Riesen vriend.
Ook daar zijn ze erg tevreden met wat ze zien en wat ze meten.
de parasietcompositum blijft nog ff op zijn menu, hij kan er goed mee omgaan (lust het) en Michelle meette nu alleen nog in de lever giarda (eerder ook in de galwegen en in de dunnedarm), grappig want zij wist toen nog niet dat hij ook negatief had getest  ;)

Ook wordt hij nog behandeld door Hildegard Dijkgraaf/Leonie Noordhoek, ook hen zijn we veel dank verschuldigd, door stug volhouden, mee denken, en advies geven op de meest ongelukkig tijdstippen. Gorby krijgt momenteel van hen 3 mineralen extra en we hopen hiermee een teenamputatie (veroorzaakt door een horizontaal gespleten nagel tot in het voetbed, af te wenden, onze da werkt hier ook aan mee door de nagel 1x per 14 dagen zo goed mogelijk schuin weg te knippen en verbaasd zich momenteel over het herstel van de nagels......... zo grappig  ;D)

Gorby en ik willen jullie allen heel hartelijk danken voor de steun en goede tips, ook achter de schermen.
Ik heb veel over voeding geleerd en leer nog steeds bij door mee te lezen.

Of Gorby er helemaal door heen is..... das de vraag, de schade door oa de wormen in de lever was best groot, maar ook de bloeduitslagen waren nu allemaal binnen de grenzen van normaal, zelfs zijn schildklier is van 11 naar 23 opgelopen (en dat zonder medicatie, kun je nagaan hoever hij "weg" was).
De echo toonde vorig jaar september grote schade van binnen, met overal onstekingen in de buik en de lymfeklieren, daar is nu niets meer van terug te zien.

Kan best zijn dat het nog eens opduikt, giardia is enorm resistent en hardnekkig en een opkomen probleem, maar nu zijn wel wel beter "bewapend"
En op dit moment loopt hier gewoon een beer van een Riesen Schnauzer, die ook de compacte en sterkte uitstraling heeft gekregen die bij het ras hoort.
Ook geestelijk maakt hij nog steeds vordering, ook daarin is geduld een schone zaak. :)

Dus mensen hier........ ontzettend bedankt, ik heb al het advies als heel waardevol en ondersteunend ervaren.  :bigarmhug:

En Gemma...... je was/bent geweldig, want jij zette ons echt op het goede spoor van wat giardia is, wat het doet maar ook, wat je er tegen kan doen.
Een apart bedankje voor jou  :D
#1662560
Lizzy schreef: Gefeliciteerd met dit geweldige resultaat. Dat is overigens helemaal aan jou te danken! Gorby boft maar met zo'n baasje!
noouwww, ik geloof dat wij boffen met Gorby, hij is zo'n verrijking van ons leven, met zijn gave en stabiele karakter, ondanks alles wat hem fysiek en geesteljk is aangedaan. en nog steeds maken we ook in het vertrouwen over en weer elke dag kleine vorderingen, we zijn en voelen ons gewoon ontzettend rijk met hem (alleen onze bankrekening niet  ;D)
Door Sella
#1662662
Goed zo Gorby! Nu lekker verder genieten met de baasjes en het verleden steeds verder in de vergeethoek laten verdwijnen.
Wij zijn ook blij voor jullie dat hij nu zo veel en ver opgeknapt is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door