Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadia
#1661219
Ik heb het idee dat Vaya en Nox te weinig aankomen  :-\ Ik weet niet zo goed wat normaal is... ik ben de gewichten van honden gewend, dus dit is echt miniscuul voor mij!

Toen ze vorige week bij ons kwamen wogen ze 1300gram. Nu wegen ze 1500gram. Ze zijn dus op precies 1 week 200 gram aangekomen. Ik kan goed de ribben voelen (al heb ik het idee dat bij katten sneller te kunnen dan bij honden).
Ze krijgen volgens schema 150 gram per dag. Maar ze zullen daar maar 80 gram van eten..

Ik was van plan om ze op 7% te zetten (105 gram).. Zou dat voldoende zijn.. of moet ik toch iets gaan bijvoeren wat ik kan laten staan (blikvoer oid) al wil ik dat liever niet.. Jullie snappen mij denk ik wel ;)

Ze voelen me niet te mager aan.. maar ik maak me wel zorgen.. Dus vandaar mijn hulpvraag aan jullie..

wederom bedankt!
Door maddoc
#1661227
ik weet niet hoe oud ze nu zijn?
200gr in een week aankomen is echt niet te weinig hoor, daar zou ik me geen zorgen om maken.
Door Nadia
#1661229
Ze zijn van 1 april.. Dus ze zijn nu 13,5 weken. Ik weet dat de % maar een richtlijn is. maar dit zijn mijn eerste katten.. Dus ik weet niet wat 'gemiddeld' is.
Gebruikersavatar
Door Elise Lecarme
#1661314
200 gram is netjes hoor (wat zijn het voor katten?)
Zeker als je bedenkt dat ze net verhuisd zijn, dus alles nog moeten ontdekken. Dat is vaak even belangrijker dan eten.
Bovendien komt het wel vaker voor dat een kat die net over is op KVV wat afvalt zelfs omdat de stofwisseling zich nog moet aanpassen.
Ik vindt 200 gram heel netjes.
BIj onze twee ragdollkleuters (nu 9 maanden) is dit ook wisselend.
De ene week komen ze meer aan dan de andere week. In het begin maakte ik me ook ongerust maar als ik zie hoe ze er uit zien en hoe ze zich gedragen en hoe goed ze groeien maak ik me geen zorgen meer!
Door Limpy
#1661985
Voor kittens van deze leeftijd is dit idd ´n prima gewichtstoename per week.
Zou me er vooral niet druk om maken als de kids zich verder prima voelen, Pekke was in het begin ook een miemelaar met hoeveelheden eten maar dat heeftie ruimschoots ingehaald met jatten en schrokken en is inmiddels met z´n 10 maanden wel de grootste/zwaarste kater in huis
Door Nadia
#1662243
Oke, weer een zorg minder.. Dus 80-100 gram eten is niet te weinig??? (per dag)

Het zijn htk kittens. (vaders heeft wel een merkje in zijn bloed, maar wat weet ik niet)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door