Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M@rina
#1661016
Teun eet al een tijdje niet zo goed is kieskeurig. Hij krijgt normaal carnibest afgewisseld met smuldier en in het weekend krijgt hij barfhappen kippennekje, eendenekje, zalmstaart etc. meestal ook wat kvv erbij. Dan eet de dondersteen wel goed. Ik heb nu een paar rollen tinlo konijn en makreel, van haaksbarf heb ik geit en paard, goedvoor de afwisseling dacht ik. Gisteren dus de geit gegeven maar ook daar trekt hij z'n neus voor op........ Tenzij er een kippennekje o.i.d bij zit.
Nou vraag ik me af; Kan ik hem iedere dag een kippen-, eenden- of kalkoennekje geven en krijgt hij dan niet teveel bot binnen? Ik heb geen kvv met kip, eend of kalkoen omdat Saartje daarvan aan de dunne gaat dus het is wel een extra vleessoort.
Hij eet +/- 500 gram per dag, als hij een kippennekje erbij krijgt van +/-50 gram dan dan zit dit bij die 500 gram.
Door @nouk
#1661037
Ik doe het wel. Ik geef mijn hond (Labrador van 36 kilo) 700 gr Carnibest plus 4 kippennekken per dag (mede om de ontlasting stevig te houden ivm anaalkliergedoe).
#1661042
Dat is duidelijk, Teun wil barf  8) ;)

Ik zou gewoon zijn ontlasting in de gaten houden, als dat goed gaat dan is elke dag een kippen-, eenden- of kalkoennekje geen probleem.
Al helemaal niet als het een extra soort is zoals je zelf schrijft.
Door M@rina
#1661153
Ik vrees dat je gelijk hebt alleen is manlief er nog niet van overtuigd.

Qua drollen komt het wel goed denk ik. Ze zijn compact maar mogen soms best wat harder. Ja ja ik heb er een studie van gemaakt. ;D
#1661692
[quote="babbel"]
Ik vrees dat je gelijk hebt alleen is manlief er nog niet van overtuigd.

Qua drollen komt het wel goed denk ik. Ze zijn compact maar mogen soms best wat harder. Ja ja ik heb er een studie van gemaakt. ;D
[/quote]

Oh, man denkt dat jij geen dieet voor de hond kunt samenstellen maar wel voor hem?
Door M@rina
#1661978
Nee hij vindt het smerig... die twee hier willen nog wel eens aan de wandel met een sardientjekoppie of kippennekje rond slepen. Ik hoef dus al helemaal niet aan te komen met een konijnenkop o.i.d

Ik heb gisteren wel gelijk even een bestelling gedaan, paardenvlees, kippennekken en kalkoennekken. Hij werkt thuis dus zal hij de bestelling aan moeten nemen :biggrin2: Ook nog en shaweca variatiepakket besteld ... kwam er alleen te laat achter dat daar ook kippenbot in zit.... :-\ als ik dat geef komt er dus een eenden- of kalkoennek op het menu te staan. Ach, 't was toch ter afwisseling bedoeld, ik heb nog CB natuur en lam, tinlo makreel en konijn en haaksbarf paard en geit liggen; variatie genoeg lijkt me...
Door M@rina
#1661988
[quote="Emmanuelle"]
Ter info: de tinlo makreel is ook met kippenbot he, ik weet niet of je dat weet?
[/quote]

Goed om te weten, dan doe ik daar wat spiervlees bij anders worden de drollen wel erg hard.
#1662005
[quote="babbel"]
Nee hij vindt het smerig... die twee hier willen nog wel eens aan de wandel met een sardientjekoppie of kippennekje rond slepen. Ik hoef dus al helemaal niet aan te komen met een konijnenkop o.i.d

[/quote]

Gewoon voeren als hij afwezig is  ::)
Door M@rina
#1662190
Gaat niet lukken. Naturis is in mijn omgeving niet te krijgen.

Tinlo is wel hier in de buurt te krijgen, Shaweco kan ik bestellen. Haaksbarf ook maar vind ik walgelijk duur; rund is al 3.90 de kilo en  6,45  :o voor een kilootje konijn of eend ??? Nee, dat gaat me te ver.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door