Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1660964
Zag dat er bij de Lidl  een voorhoofd- en oorthermometer in de aanbieding is. Je kunt met deze thermometer meten zonder aan te raken.

Nu is Milik nogal een kruidje-roer-me-niet als het om zijn achterste gaat dus ik vraag me af of dit iets voor hem is? Wie kent dit ding en zo ja, wat zijn de ervaringen?

( weet niet of dit topic nu hier of in de bar hoort :-[ )
Door Sella
#1661225
De oorthermometer moet je beste even goed in het oor houden.
Ik heb het uitgeprobeerd, maar je moet zeker 15 sec wroeten voor je een betrouwbaar resultaat krijgt, maar vaak lukt het niet.
ik vindt het oor bij een herder ook lastiger dan afhangend oor. Voor mijn xlab heb ik het wel gebruikt omdat haar achterkant een groot operatiedrama was.
toen was het grofstoffelijk van 38-5 gaat. 39-5 bellen.
Echt nauwkeurig werdt het niet.
Door Mevroi Kruim
#1661371
Oorthermometers zijn idd niet zo betrouwbaar als de r**t-variant  ::) voor mensen gaat het nog wel omdat wij handige gehoorgangen hebben maar bij honden is het idd een enorm gewroet en veel honden vinden dat echt niet om te lachen. De digitale versie van de gewone thermometer werkt best snel en je kunt het vantevoren oefenen met je hond, met clicker bv.
Wij hebben bij de paarden uuuuuuren achter die konten gestaan in de kou toen ze droes hadden  :P dat was ook echt wennen voor de dames en heren in het begin maar het wende erg snel. Ze waren toen wel te beroerd om te protesteren  :-X
Door Sella
#1661432
Ik heb nu een flexibele dunne babythermometer die toen de peri anaalfistel op zijn hoogst was, niet voor een drama zorgde bij Diego.
Door millyckk
#1661649
Die oorfunctie ben ik ook niet zo van gecharmeerd als die idd IN het oor moet worden gestoken, dacht eigenlijk dat je die gewoon tegen de binnenkant van de oorflap kon houden.

Het leek interessant omdat je hem ook kunt gebruiken om te  meten zonder aan te raken: dicht bij het voorhoofd dus,maar zit me net te bedenken dat mensen normaal gesproken geen haar op hun voorhoofd hebben,dus denk niet dat dit wat wordt. :biggrin2:

Hierbij trouwens de link die ik bedoel
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/SID-12C ... _14194.htm

Het lijkt me dan toch maar het beste om zo'n flexibele babythermometer te halen, ik wil graag weten wat zijn normale temperatuur is.
Milik is moeilijk te tempen: hij draagt zijn staart heel laag, normaal gesproken zie je zijn poeperd nooit. Hij vindt het heel vervelend als je die staart hoog optilt en doet alles om dat te ontwijken, vandaar dat die meter van de Lidl in eerste instantie ideaal leek...
Door Sella
#1661727
Ik doe de staart opzij nooit omhoog dan kan ik het ook vergeten
Door millyckk
#1661756
Sella schreef: Ik doe de staart opzij nooit omhoog dan kan ik het ook vergeten
Als je hem opzij doet kun je toch niet zien waar je moet wezen? Milik heeft een heel dichte vacht, ook rondom zijn poeperd...
Maar goed,eerst maar eens kijken hoe het met zo'n flexibele babythermometer gaat!
Door Sella
#1661764
Ik buig altijd wat en kijk onder de staart. Ik heb de broek wat getrimd ook omdat hij een peri anaal fistel had.
Ik heb 6 keer daags hoe dan ook dat gebied moeten zalven.
al heb ik de staart omhoog dan zie ik het gebied nog niet zonder mijn gezicht een behoorlijk stuk lager te plaatsen.
Ik heb geleerd aan diego dat liggend op bed een hele goede actie is. Dan kan ik ook beter de boel behandelen en hij wandelt niet verder op de thermo of eraf.
Door millyckk
#1661788
Zo, dat klinkt heftig!

Dat laten liggen is wel een goed idee: hij kan dan kijken wat er gebeurt en we hoeven dan niet achter hem aan te wandelen(zoals nu als we zijn broek willen wassen)...het zal mij benieuwen!
Door Daphne&Jayden
#1661901
Ik heb ook zo'n thermometer, vind ze echt geldverspilling! Bij mensen werken ze al niet (nauwkeurig), vraag me af hoe dat dan bij een hond wel voor elkaar kan krijgen. Dat tuutje moet inderdaad in het oor. Ik vind de functie van tegen het voorhoofd ook niet goed werken.  :( >:(
Je kunt beter zo'n billending :D kopen, en succes met het gebruiken.  ;)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1662155
Ik heb voor school (temperaturen hoort bij het lichamelijk onderzoek wat ik straks op mijn praktijkexamen moet doen ::)) en eentje met flexibele kop die bovendien ook binnen 10 seconden klaar is met meten!! Vind ik persoonlijk wel belangrijk, 60 seconde is best lang als een dier niet mee wil werken  :-X
Door millyckk
#1662159
Saille schreef: Ik heb voor school (temperaturen hoort bij het lichamelijk onderzoek wat ik straks op mijn praktijkexamen moet doen ::)) en eentje met flexibele kop die bovendien ook binnen 10 seconden klaar is met meten!! Vind ik persoonlijk wel belangrijk, 60 seconde is best lang als een dier niet mee wil werken  :-X
Is dat dezelfde waar Sella op doelt? 60 seconden hoef ik iig ook niet te proberen ::)
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1662163
*milik* schreef: Is dat dezelfde waar Sella op doelt? 60 seconden hoef ik iig ook niet te proberen ::)
geen idee, maar vind het wel iets om over na te denken, daarom vermelde ik de tijd nog even. Ik had eerst een goedkopere flexibele thermometer aangeschaft maar die bleek er dus wel 60 seconde over te doen, grrr
Gebruikersavatar
Door nova
#1662249
Heb  die vraag ook al eens gesteld hier, en Fido adviseerde toen om een gewone digitale thermometer te gebruiken, de rest is niet nauwkeurig.

zelf doe ik het uiteinde met wat vaseline insmeren kort voor gebruik, schuift wat makkelijker  en is hierdoor wat minder onaangenaam voor de hond
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door