Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door cindy5409
#1660928
Hallo
Ook ik ben nieuw hier. Ben Cindy woon in het zuiden van het land samen met Ben. Ben trotse moeder van een zoon van drie en een half. En verder wonen hier drie honden en twee katten. Sinds drie weken krijgt een van de honden kvv. We hebben werkelijk alle brokken merken gehad maar meneer wilde niet aankomen. (was echt te mager). Inmiddels zit er al ruim een kilo aan :biggrin2: Diana (doezengek) bedankt voor het advies en alle tips!! Nu we zien hoe Goofy geniet van zijn eten. Mag de rest ook gaan genieten.

Heb meteen een vraag. Zie op veel plaatsen dat lam gecombineerd is met rijst. Is dit net zo goed als alleen lam??

Groetjes Cindy
Door Mevroi Kruim
#1660937
Nee, slechter. Honden hebben in principe geen granen nodig en rijst is een graan. Meestal worden granen toegevoegd aan voer om het goedkoper te maken, granen zijn nl goedkope energie-leveranciers. Maar qua voedingswaarde voegen ze niks toe, en waar rijst zit kan geen hoogwaardig voedingsmiddel zitten.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1660942
Hallo Cindy,

Welkom op Barfplaats  :)
Ik zou een kvv zoeken waar geen rijst in zit (dat heeft een hond niet nodig, sterker nog, veel honden hebben/krijgen daar last van) en die een natuurlijke calciumbron heeft (gemalen botjes).
Zoals bijvoorbeeld Carnivoer, Carnibest (de diabetes uitvoeringen zijn zonder rijst) en er zijn er ongetwijfeld nog meer.

Groetjes,
Hanneke
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1660950
Ik neem aan dat je lam wil voeren omdat dat een vettere vleessoort is?
Je zou ook diverse smaken / merken af kunnen wisselen. Eend, geit en zalm zijn ook vette soorten.
En het hoeft natuurlijk niet altijd vet te zijn, er is niks mis met afwisselen met bv kip en rund,
daar zou je dan eventueel een iets grotere portie van kunnen geven zolang ie nog aan moet komen.

Succes!
Door cindy5409
#1660966
Ik wil zoveel mogelijk afwisselen. Maar In de winkels ben ik nog verder gekomen als vlees compleet, kip en lamshart.  Heb nu wel een dierenzaak gevonden waar ze paardcompleet verkopen. Maar daar is de kip en lam gecombineerd met rijst. Die had ik dus nog niet gekocht omdat ik niet wist of dit ook goed was. Wordt dus toch een bestelling via internet voor wat meer variatie.
Door cindy5409
#1661041
Als ik zeven dagen in de week iets anders voer heb ik dan teveel afwisseling? Wel allemaal compleet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door