Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ashley
#1660338
Alsof alles nog niet genoeg tegen zit heeft Pluto gister z'n kruisband afgescheurd..... We waren lekker een dagje bij mijn vriendin in Hoofddorp en gingen even wandelen bij het water. Pluto zag een eend, springt in het water en bleef meteen gillend staan. Jeroen heeft zijn schoenen uitgegooid en heeft Pluto op de kant gezet. In eerste instantie wilden we het even aankijken, je bent toch aan de andere kant van het land dus niet bij je eigen dierenarts, maar bij mijn vriendin zat hij zo te bibberen dat we de dierenarts gebeld hebben daar en we konden gelijk komen. Zij stelde al wel de diagnose dat zijn kruisband kapot was maar stelde voor vandaag naar onze eigen da te gaan. Vanochtend dus geweest en morgenochtend wordt Pluto door een ortopedisch chirurg geopereerd. Omdat hij raar reageerde laatst op een roesje ( hij stopte met ademen) gaat hij nu meteen aan de beademing en diebijbehorende narcose ( kan even niet op de naam komen, bijwerkinkje van de morfine).

Ga nu maar een paar denkspelletjes voor hem bestelllen want ballen of wandelen zal er voorlopig niet in zitten......
Door ashley
#1660368
-Saskia- schreef::

Hoe is het met jou?
Ik doe mijn best.....We hadden net besloten dat ik het kijkonderzoek maar zou laten doen ( waar ik vreselijk tegen op zie want slangen doorslikken is niet mijn hobby) gebeurd er dit...Het onderzoek heb ik net maar weer afgezegd en voorlopig uitgesteld. Volgens mijn arts kon het niet veel kwaad en mocht het in de tussentijd slechter gaan meld ik me wel in de VU. Het onderzoek gaan ze doen om uit te sluiten dat er bijv. een abces in mijn darm zit, of een verkleving oid. De arts verwacht het niet maar om CIIP vast te stellen moet eerst al het overige worden uitgesloten. Dus als er niets uitkomt ( en dat is dus de verwachting) dan werkt een stuk darm niet meer en herstelt zich dat ook niet meer. Dan moeten we gaan kijken hoeveel ik nog zelf kan eten en voor hoeveel uur ik TPV moet krijgen....

Maar ja dat is dus nu even niet aan de orde eerst zorgen dat mijn oogappeltje weer op 4 pootjes komt  ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1660372
ashley schreef: Ik doe mijn best.....We hadden net besloten dat ik het kijkonderzoek maar zou laten doen ( waar ik vreselijk tegen op zie want slangen doorslikken is niet mijn hobby) gebeurd er dit...Het onderzoek heb ik net maar weer afgezegd en voorlopig uitgesteld. Volgens mijn arts kon het niet veel kwaad en mocht het in de tussentijd slechter gaan meld ik me wel in de VU. Het onderzoek gaan ze doen om uit te sluiten dat er bijv. een abces in mijn darm zit, of een verkleving oid. De arts verwacht het niet maar om CIIP vast te stellen moet eerst al het overige worden uitgesloten. Dus als er niets uitkomt ( en dat is dus de verwachting) dan werkt een stuk darm niet meer en herstelt zich dat ook niet meer. Dan moeten we gaan kijken hoeveel ik nog zelf kan eten en voor hoeveel uur ik TPV moet krijgen....

Maar ja dat is dus nu even niet aan de orde eerst zorgen dat mijn oogappeltje weer op 4 pootjes komt  ;)
Mijn vader (die een niet-functionerend maag/darmstelsel heeft) heeft inmiddels 2 artsen knock-out geslagen bij het doorslikken van slangen.  :-[
Ze brengen hem nu met een klein roesje onder zeil als hij dat weer moet ondergaan, want hij raakt echt volledig in blinde paniek.  :'(

Misschien een optie?  :-*
Door ashley
#1660389
Dat heb ik ook al gevraagd, maar dat kan niet omdat ze terwijl ze met die slang door mijn darm aan het vroeten zijn ze bepaalde vloeistoffen er in willen spuiten om zo precies te zien welk stuk het nog doet en welke niet. Volgens de arts kan dan de vloeistof in mijn longen komen en zo een longonsteking of erger veroorzaken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door