Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1660076
Ik geef Migudu morgen voor het eerst houtduifkarkas.
Is er iets waar ik op moet letten, zijn de botten harder dan kip, of moet ik pletten?
Of kan ik het hem met gerust hart geven nu nekken, vleugels en kipkarkassen goed gaan?

Groetjes,
Gerda

Ps ik weet dat de kans er is dat hij het niet lust, maar hij heeft er wel eens wat vlees van geproefd en dat lustte hij wel.
Laatst gewijzigd door Migudu op do 24 jun 2010, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orinake
#1660121
zou moeten lukken hoor...
hier krijgen ze regelmatig wilde duif.
En dat aten zelfs de Raina pups... (weliswaar platgemept voor de pups).
Ik mag binnenkort duifjes gaan plukken se.
heb er enkele complete gekregen, maar plukken, daar zijn men honden te lui voor  ::)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1660145
Wilde duif karkas heeft Baiko een tijd geleden met smaak gegeten. Maar de laatste keer toen de duif in zijn geheel gegeven werd vond hij het in eerste instantie maar niks. Hij was geplukt en verder nog compleet. Ingewanden haal ik er wel uit. Hij heeft er de eerste dag een beetje van gegeten, jammer voor hem. De volgende dag weer opnieuw aangeboden. En hij begon weer heel voorzichtig, ik had het nu wel opengesneden, dan leek het meer op vlees. Ik denk dat hij het vel niet super vond, want ik moest hem echt aanmoedigen om het te gaan eten. Het is gelukt omdat hij honger had denk ik. De vorige dag nog niet de helft gehad van zijn dagportie en deze dag eerst de duif gegeven en dan pas wat hij echt lust.

Ik denk dat het de volgende keer beter gaat, moest wennen aan vel en pootjes.
Door Mevroi Kruim
#1660647
Duivenbot is harder dan kip, het zijn meestal volwassen dieren itt vleeskuikens. Mijn twee ouwe honden vonden het niks, meneertje Logi eet het braaf  :D en de katten vinden het een traktatie.
Door Migudu
#1661168
Nou, ik verwachtte een karkas, en ik kreeg 4 kleine karkassen met kop en poten.
Dat was nieuw voor mij, maar na een keer slikken had ik dat ook weer overwonnen.
Migudu heeft gesmuld, poten en al (kop heb ik weggegooid, sorry), maar....
ik vind die lucht echt verschrikkelijk!!!! Een heel aparte geur komt er van die houtduif af, bleegh!
Maar goed, het is gelukt... :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
Door orinake
#1661235
Migudu schreef: Nou, ik verwachtte een karkas, en ik kreeg 4 kleine karkassen met kop en poten.
Dat was nieuw voor mij, maar na een keer slikken had ik dat ook weer overwonnen.
Migudu heeft gesmuld, poten en al (kop heb ik weggegooid, sorry), maar....
ik vind die lucht echt verschrikkelijk!!!! Een heel aparte geur komt er van die houtduif af, bleegh!
Maar goed, het is gelukt... :biggrin2:

Groetjes,
Gerda
stinkt he ;)
Ik heb ook altijd zoiets van IEUWS...
Chipsy ja die deelt mijn mening, want die laat het de eerste dag altijd staan...
De anderen kijken me aan van HEBBE HEBBE HEBBE
Door Migudu
#1661238
orinake schreef: stinkt he ;)
Ik heb ook altijd zoiets van IEUWS...
Chipsy ja die deelt mijn mening, want die laat het de eerste dag altijd staan...
De anderen kijken me aan van HEBBE HEBBE HEBBE
Ja, gatsie...heb al tig keer mijn handen gewassen, maar de lucht zit in mijn neus en hersenen. Ben er echt wee van...En dat heb ik niet snel hoor..
Kan op de nuchtere maag pens snijden, geen probleem, maar dit vond ik ranzig.

Groetjes,
Gerda
Door orinake
#1661252
Migudu schreef: Ja, gatsie...heb al tig keer mijn handen gewassen, maar de lucht zit in mijn neus en hersenen. Ben er echt wee van...En dat heb ik niet snel hoor..
Kan op de nuchtere maag pens snijden, geen probleem, maar dit vond ik ranzig.

Groetjes,
Gerda
handen wassen met tandpasta :p
Klinkt gek maar dat doe ik na het hanteren van pens ook :p
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door