Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Sabien84
#1656112
Ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar werd er niet echt veel wijzer van. Van Google net zo min, dus vraag ik het hier op deze manier.

Als ik een karkas bestel, wat krijg ik dan precies. Zitten daar de ingewanden nog is? En zo ja. kan je die gewoon aan je hond geven?

Als deze vraag hier niet op deze manier hoor: sorry ::)
Door 202Spots
#1656133
Sabien84 schreef: Ik heb de zoekfunctie geprobeerd, maar werd er niet echt veel wijzer van. Van Google net zo min, dus vraag ik het hier op deze manier.
Als ik een karkas bestel, wat krijg ik dan precies. Zitten daar de ingewanden nog is? En zo ja. kan je die gewoon aan je hond geven?
Als deze vraag hier niet op deze manier hoor: sorry ::)
Ik heb geen foto van karkas, maar er staan wel 'n paar kip ruggen op de barfclub
http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=86
De karkas is meestal de ribbenkast/aan de onderkant van de kip buik, en heeft weinig vleees er aan.
de rug heeft meestal meer vlees en daar zit soms ook nog 'n beetje lever aan, dan kan je gewoon geven.
Wanneer de karkas die besteld vrij veel bot heeft, dan moet je er iets anders bij geven, b.v pens of spiervlees knipsels.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1656134
Nee, geen ingewanden. Een karkas bestaat uit bot kraakbeen en vlees. Het ene karkas heeft meer vlees dan het andere.
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1656361
202Spots schreef: Ik heb geen foto van karkas, maar er staan wel 'n paar kip ruggen op de barfclub
http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=86
De karkas is meestal de ribbenkast/aan de onderkant van de kip buik, en heeft weinig vleees er aan.
de rug heeft meestal meer vlees en daar zit soms ook nog 'n beetje lever aan, dan kan je gewoon geven.
Wanneer de karkas die besteld vrij veel bot heeft, dan moet je er iets anders bij geven, b.v pens of spiervlees knipsels.
Dit zal geen lever zijn maar niertjes. De lever zit los van het karkas, de niertjes vast en die laten ze zitten. Maar ook de niertjes kun je gewoon geven. Dat zie ik als bonus ;)
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1656853
202Spots schreef: Nooit geweten dat kippen nieren hadden , Thanks. ;)
Ja, zeker, maar die zijn te klein en zitten te vast om ze er fatsoenlijk uit te krijgen. Dat geldt voor elk gevogelte.

Eendenkarkas krijg ik vaak mét hart er nog in (en ook de niertjes ;))
Gebruikersavatar
Door pike
#1656914
Ik heb ook regelmatig karkas waar nog ingewanden inzitten. Dat komt voor bij kip, parelhoen, fazant, konijn, haas, eigenlijk bij alle karkas dat ik bestel komt het wel eens voor. Maar als het puur om de definitie gaat dan zit er in een karkas niets meer.
Door 202Spots
#1657520
Zal volgende keer voor 't makkelijk dan maar zeggen dat er soms stukjes orgaan aan de karkas kunnen zitten/hangen
en dat je dat er niet af hoeft te halen :biggrin2:
Door 202Spots
#1658003
Ik had even 'n foto opgezocht van 'n kippen rug waar de organen er aan/in zitten..
edit**Mijn foto weg gehaald en betere afbeelding gevonden.
De nieren bestaan uit een rechter en linker keten, met elke keten wordt opgebouwd uit 3 lobben. De lobben zijn stevig verankerd in het bot van de synsacrum. Ze zijn normaal gesproken rood tot donker mahonie bruin van kleur en hebben een licht korrelige structuur
(google translation)

Afbeelding
The kidneys consist of a right and left chain, with each chain being made up of 3 lobes. The lobes are tightly embedded in the bone of the synsacrum. They are normally red to dark mahogany brown in color and have a slightly granular texture
http://www.syriavet.com/vet/showthread.php?t=10449

Hier kan je zien waar de organen zitten...de lever zit aan de andere kant ...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op di 22 jun 2010, 04:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1658829
Net zelf de kip geslacht  ;) en het is hier ook te zien dat bijna alles van de niertjes nog IN de kip zit..
dit is dan wel de hele kip, en geen karkas, ik weet niet hoe 'n karkas er uit zal zien en of 't veel verschil maakt.
Ik neem aan dat het de moeite niet waard is om de kip nieren apart te verkopen, lever en hartjes zijn hier altijd in de Asian Market te koop. ..niertjes niet.
Afbeelding
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door