Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bounty
#165443
Hoi,

Ik heb weer een vraag :-[
Kan ik mijn pup van 13 weken extra fruit geven als beloning en tussendoortje?

Welke soorten kan ik nog meer geven. Ik las dacht ik mango's, sinaasappels (zeg maar zoet fruit). Hoeveel mag ik geven?

Komkommer lust hij niet ???
Laatst gewijzigd door Bounty op zo 12 sep 2004, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#165455
Ja, ik vind dat je best heel goed fruit als tussendoortje en beloning kunt geven hoor. Ik zou het niet overdrijven maar elke dag een paar stukjes fruit lijkt me zelfs gezond. Ik zou zelf niet elke dag hele stukken fruit geven, dan wordt het zo veel.

Onze honden vinden banaan, mango, appel (zonder klokhuis), meloen, kiwi erg lekker.

Jammer dat hij geen komkommer lust. Misschien leert hij het ooit nog eens eten? Gewoon nog een paar keer aanbieden.
Door Bounty
#165468
Hoi Lizzy,

Denk je dat een halve banaan teveel is? Zolang ik niet twee stuks fruit geef, maar van alles de helft zit ik dan goed? (uitzondering meloenen ;D)

Dan heb ik nog een vraagje, mag ik Biogarde yoghurt van de Aldi geven. (zitten goede stoffen in).

En hoeveel?

p.s. sorry dat ik zoverel vraag, maar ik wil niet zomaar wat doen :-[

Groetjes Bounty
[quote="Lizzy"]
Ja, ik vind dat je best heel goed fruit als tussendoortje en beloning kunt geven hoor. Ik zou het niet overdrijven maar elke dag een paar stukjes fruit lijkt me zelfs gezond. Ik zou zelf niet elke dag hele stukken fruit geven, dan wordt het zo veel.

Onze honden vinden banaan, mango, appel (zonder klokhuis), meloen, kiwi erg lekker.

Jammer dat hij geen komkommer lust. Misschien leert hij het ooit nog eens eten? Gewoon nog een paar keer aanbieden.
[/quote]
Door Lizzy
#165472
Wat voor pup heb je ook alweer? Kijk voor een Yorkshire terrier is een 1/5 banaan al veel maar voor een Rottweiler is een 1/5 banaan weer een ietepetietstukje.

Ik zou niet iedere dag banaan geven. En ook niet iedere dag twee stuks fruit. Eerder een kwart appeltje en een hapje banaan. Of een stukje meloen en een stukje mango. En zijn/haar ontlasting in de gaten houden. Want banaan stopt en appel ook maar andere fruitsoorten kunnen weer laxerend werken. Hoewel je in de meeste gevallen (tenzij je echt teveel geeft) niets aan de ontlasting zult merken.

Biogarde mag je zeker geven. Dat is gezond hoor. Je kunt met een gerust hart meerdere keren per week een schaaltje geven. En ook hier geldt weer: pas de hoeveelheid een beetje aan aan de grootte van je pup.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 12 sep 2004, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Bounty
#165477
Hoi Lizzy,

Sorry vergeten erbij te zetten. Ik heb een Amerikaanse Bulkldog pup van ongeveer 10 kilo.

Gisteren heb ik een halve gegeven, maar vanochtend had hij last van zachte ontlasting (net geen diaree), maar dat kwam waarschijnlijk van een hondenkoekje :-[

[quote="Lizzy"]
Wat voor pup heb je ook alweer? Kijk voor een Yorkshire terrier is een 1/5 banaan al veel maar voor een Rottweiler is een 1/5 banaan weer een ietepetietstukje.

Ik zou niet iedere dag banaan geven. En ook niet iedere dag twee stuks fruit. Eerder een kwart appeltje en een hapje banaan. Of een stukje meloen en een stukje mango. En zijn/haar ontlasting in de gaten houden. Want banaan stopt en appel ook maar andere fruitsoorten kunnen weer laxerend werken. Hoewel je in de meeste gevallen (tenzij je echt teveel geeft) niets aan de ontlasting zult merken.

Biogarde mag je zeker geven. Dat is gezond hoor. Je kunt met een gerust hart meerdere keren per week een schaaltje geven. En ook hier geldt weer: pas de hoeveelheid een beetje aan aan de grootte van je pup.
[/quote]
Door Paul_Barte
#165499
Bananen barsten van de koolhydraten (topsporters eten ze onder het lopen van een marathon) dus de hond kan er dik van worden.
Tevens hebben bananen een stoppend vermogen ( en nee....je hoeft ze niet in de kont te proppen ;D).

Het gaat niet om de hoeveelheid beloning maar om het feit DAT ze een beloning krijgen en dan is b.v. 1/10 stukje van een pensstaafje genoeg.
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op ma 13 sep 2004, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#165518
[quote="Bounty"]
Hoi,

Ik heb weer een vraag :-[
Kan ik mijn pup van 13 weken extra fruit geven als beloning en tussendoortje?
Welke soorten kan ik nog meer geven. Ik las dacht ik mango's, sinaasappels (zeg maar zoet fruit). Hoeveel mag ik geven?
Komkommer lust hij niet ???
[/quote]

Als je 'n halve appel geeft met 't klokhuis eruit,dan kan ie daar op kluiven.
Rauwe wortel kan ie ook op kluiven,maar je zal dan wel oranje stukjes in z'n poep terug vinden.
Of 't steeltje van broccoli of stukje bloemkool of gourgette misschien.
Stukje peer,perzik,abrikoos of mango kan ook, sommige honden lusten wel sinasappel en mandarijn,maar wanneer 't TE zuur is dan zijn er veel die 't niet eten.
Door tieneke
#165636
De nollebakmonsters zijn gek op een appeltje en eten ook sinaasappelpartjes.
Kersen,krieken,aalbessen,mango,ze vreten werkelijk alles!
De biogarde(aldi) daar zijn ze ook helemaal verzot op.
Makkelijk hoor als ze alles lusten ;)
Door Eidos
#165737
Dos is ook dol op fruit... Van appels, banaan, mango, meloen, druiven ( niet veel van geven !! ), peer, manderijnen ... eigenlijk maakt het hem niks uit wAt ik geef, meneer lust alles ;D
Door Ollie
#165746
Onze bullen zijn ook gek op fruit, maar als je het in hun bak gooit hoeven ze het niet ::) Maar als wij een appel of banaan oid eten dan zijn ze er als de kippen bij!
Door Peet
#166520
Afbeelding Brave Beau die nooit bedelt:

Staat dus ter plekke te KWIJLEN AfbeeldingAfbeelding als je een appel in je hand hebt....Hij kijkt hem werkelijk uit je mond...piepend en jankend van frustratie...

Afbeelding "Eet nou niet zoveel, zo blijft er niets voor mij over!!"
Door Elise
#166833
Phoebe (4,5 maand) krijgt naast CB ook fruit. Ik let er niet specifiek op wat ze per dag krijgt, maar meestal een stukje van wat ik op dat moment zelf ga eten. Dus als ik een appel neem dan gaat er een stukje naar Phoebe nog een stukje naar Spike en als er dan nog iets over is dan eet ik dat op ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door