Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#1592435
Het pollenseizoen begint pas, maar hier is het alweer flink raak.
kapotte voetzolen, vorige week links, nu rechts. :-\ :-\
Ik heb plaatjes:

Afbeelding

en nog eens

Afbeelding


Dicht krijg ik het wel, daar ligt mn probleem niet zo, maar ik word  er echt moedeloos van, dit herhaalt zich zo 1x per 6 a 8 weken. :'( :'(
Wie tips heeft  om het te voorkomen, ik zou hem/haar erg dankbaar zijn
Laatst gewijzigd door nova op ma 16 aug 2010, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Deesje
#1592476
komt dit door jeuk en bijten op die plek? heeft ze er verder ook last of klachten van?

misschien voetjes spoelen na het buiten geweest zijn? ik heb geen idee wat homeopatische allergiemiddelen uithalen bij honden en of je dat al geprobeerd hebt...
Door pallas
#1593262
Ik heb er bij Didot eens een grote compeed pleister op gedaan en dan daaroverheen het voetje ingepakt.
Zo lang mogelijk laten zitten. Werkt echt superrrr goed!


Hmm is lees nu net dat het door pollen allergie komt....weet niet of je er dan wel goed aan doet om het in te pakken :-\
ziet er ook hefig uit  :'(
Door mcSnurk
#1593594
ik meen me te herinneren dat je al heel veel geprobeerd hebt hé? Ik weet niet of je eventueel iets zou hebben aan klassieke homeopathie?
Gebruikersavatar
Door nova
#1593645
pallas schreef: Ik heb er bij Didot eens een grote compeed pleister op gedaan en dan daaroverheen het voetje ingepakt.
Zo lang mogelijk laten zitten. Werkt echt superrrr goed!


Hmm is lees nu net dat het door pollen allergie komt....weet niet of je er dan wel goed aan doet om het in te pakken :-\
ziet er ook hefig uit  :'(

oww,  :-[  met dicht bedoel ik niet inpkakken, maar dat ik de voetzool wel dicht krijg. Alleen  over 6-8 weken is het weer bingo, alle 2 haar voorpoten.
En al je op zo een kapotte zool lopen moet, dan moet dat toch wel erg pijnlijk zijn  :'(
Gebruikersavatar
Door nova
#1593653
gemmaa schreef: ik meen me te herinneren dat je al heel veel geprobeerd hebt hé? Ik weet niet of je eventueel iets zou hebben aan klassieke homeopathie?
gemmaa, ik heb je een pb  gestuurd,  ;)
Door jaBilly
#1656362
hallo, ik herken dit heel duidelijk, had het altijd mijn lieve friese stabij, van alles geprobeerd, schoentjes van d.a. hoefzalf etc...maar heb de oplossing gevonden!

Na iedere 'natte wandeling' vooral in de herfst/winter, maar ook natte dag in lente zomer, (soms denk ik ook door brandnetels) dus ook zomer, zodra je terug komt met wandelen de voetzooltjes direct droog maken met zo'n geel sorbodoekje. Goed tussen de tenen etc..en ik knipte altijd het haar heer kort ertussen, zodat het niet de kans had te gaan broeien. Wanneer je het nl. vochtig laat, dan gaat het broeien, jeuken en dus bijt de hond hierop. Het is een enorme kwestie van jeuk. (pleister erop plakken lijkt me dus geen goed idee, want dan gaat het juist broeien en nog meer jeuken!)
Kon niet voorkomen dat het heel af en toe nog wel eens mis ging (te lange rit terug in de auto bijv.), maar voor 90% hielp dat echt. Dus eenvoudig, direct zo droog mogelijk maken. Succes, hoop dat het helpt ook voor jouw honden en anderen die dit lezen.
gr. janny
Laatst gewijzigd door jaBilly op zo 20 jun 2010, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Deesje
#1656838
wij hebben de laatste paar weken wat last gehad van gras(mijten), kale plekjes die kriebelen en de hele onderkant die 'itchy' was..

een aantal dagen wassen/afspoelen met 3-4 druppels tea tree in een emmertje water in combinatie met calendula en hametumzalf heeft wonderen gedaan.. voor pootjes is dit nog makkelijker.. na elke wandeling even afsoppen met water met tea tree en af en toe even insmeren..

misschien helpt het net zo goed als bij ons..
Door Nicky
#1657202
Dat zijn allemaal symptoombestrijders...maar dat doet niet echt iets aan het probleem zelf...

Is er getest op pollenallergie? Zoja...heb je dan al een keer Puur Pollen geprobeerd? Of Puur Huidjeuk? Het haalt hier 80% van je jeuk tegen...maar duurt wel 5 tot 6 weken voor je verschil merkt...

Verder...droog houden en kap om snachts? Honingzalf? Voeten spoelen met koud water na elke wandeling en goed drogen...

Heel veel sterkte!
Door Sylvi@
#1657214
Yep, heel herkenbaar :-X :'( Savanne heeft het ook (naast jeuk op haar lichaam) als ze 'geluk' heeft, heeft ze 2 poten gelijk stuk :'( :'( (geluk is dus cynisch bedoeld in deze).

Op dit moment is ze onder behandeling bij de praktijk van Erik Laarakker, het is moeilijk te zeggen of het effect heeft, ja ze heeft op dit moment minder jeuk dan toen we 5 weken terug onze eerste afspraak hadden, maar haar piek ligt eind augustus, dus dat duurt nog ff.

Vorig jaar ben ik met haar bij Atjo Westerhuis geweest, toen heeft ze tot eind augustus geen/weinig/acceptabele jeuk gehad, maar toch tijdens de piek was er geen houden aan :-\

Bij Savanne helpen alle smeerseltjes helemaal niets en het komt bij haar ook van binnen uit en niet door iets waar ze door heen loopt, dus schoentjes zouden geen effect hebben.
Als haar pootjes stuk zijn, smeer ik ze in het hydrocotiderm om de jeuk/lik prikkel zo snel mogelijk weg te halen.


Sterkte!!!!
Door Sylvi@
#1657222
Ik zit nog ff terug te kijken in oude berichten, maar als ik het goed heb, ben jij ook al 2 jaar aan het 'klooien' met dit probleem toch?

Wat heb je verder allemaal al gedaan/uit laten zoeken?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1658348
kunnen schoentjes helpen? Dan komen haar voetjes niet in contact met de pollen. Veel beterschap met je hond dit ziet er niet fraai en pijnlijk uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door