Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1656821
.
Laatst gewijzigd door millyckk op do 22 jan 2015, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door millyckk
#1656841
vanaalst schreef: je kan zelf eens kijken met kammen of je wat van de ondervacht af kan halen, dat doe ik ook altijd als ze niet gaan verharen, hebben ze toch een zomerjas aan!
Heb ik al geprobeerd,maar die ondervacht zit gewoon vast!

Ik begrijp dat ze bij jou ook niet standaard 2 x verharen?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1656985
Pfff, nou wij zijn er bijna doorheen hier. Dommelsch heeft haar winterjas bijna uit. Wodka verhaart nog steeds en Breezer heeft de makkelijkste vacht van allemaal, die is zo klaar.
Als de ondervacht nog niet los zit, wil hier zwemmen of wassen goed helpen. En anders gewoon nog even wachten. Wat niet los zit, kan er nog niet uit.
Door millyckk
#1656997
-Saskia- schreef: Pfff, nou wij zijn er bijna doorheen hier. Dommelsch heeft haar winterjas bijna uit. Wodka verhaart nog steeds en Breezer heeft de makkelijkste vacht van allemaal, die is zo klaar.
Als de ondervacht nog niet los zit, wil hier zwemmen of wassen goed helpen. En anders gewoon nog even wachten. Wat niet los zit, kan er nog niet uit.
Volgens mij kan jij meerdere truien breien :biggrin2:
Maar wat ik me dus afvraag: is het een wet van Meden en Perzen dat langharige honden met een dikke ondervacht 2 x per jaar verharen?
Vorig jaar herinner ik me nog goed:ik kon dikke sneeuwballen maken van het haar wat in alle hoeken en gaten lag,maar na die ene keer is dat niet meer gebeurd....

We hebben hem een maand geleden wel gewassen en daar kwam behoorlijk wat los haar uit, zou die ene dag "het verharen"zijn geweest???
Zo ja,dan teken ik ervoor!
Door Suzanne
#1657003
Ik snap het ook niet zo ;-)
Merlijn is in augustus geboren en in het voorjaar daarna heeft hij alle vacht eruit gemikt, maar daarna nooit meer. Wel "wat verharing" maar nooit meer zo, zoals toen.
Tristan wel, die is nu 2 (hij is van maart) en hij verhaart nu net als in zijn eerste voorjaar. Het komt er alleen in delen af, niet in 1 x. Hij is nu al weken bezig.

Dus ook bij honden van hetzelfde ras kan het enorm verschillen.

Suzanne
Door millyckk
#1657005
Suzanne schreef: Ik snap het ook niet zo ;-)
Merlijn is in augustus geboren en in het voorjaar daarna heeft hij alle vacht eruit gemikt, maar daarna nooit meer. Wel "wat verharing" maar nooit meer zo, zoals toen.
Tristan wel, die is nu 2 (hij is van maart) en hij verhaart nu net als in zijn eerste voorjaar. Het komt er alleen in delen af, niet in 1 x. Hij is nu al weken bezig.

Dus ook bij honden van hetzelfde ras kan het enorm verschillen.

Suzanne
M.a.w.: je kan er dus geen pijl op trekken :D Ik hoop wel dat het niet-verharen dan geen problemen op gaat leveren wanneer het erg warm wordt deze zomer ???
Door millyckk
#1657010
lauraV schreef: heeft hier dik een jaar gekost sinds het rauwe vlees eten eer ze helemaal netjes verhaard waren en een mooi glanzend kleedje hadden :)
Dat is fijn als je dat ziet, nietwaar!

Hier is dat niet aan de orde: Milik is opgegroeid op vers, dus dat kan niet van invloed zijn!
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1657056
Hier zijn ze allebei al lang verhaard.
Maar ja ze zwemmen dan ook veel, misschien daardoor al.

Is het verharen van rond 1 jaar niet gewoon de eerste verharing van jonge vacht naar volwassen vacht geweest?
Hier hebben beide heren met 8 maanden een pupvacht uitgegooid en met ongeveer 1,5 nog een flinke verharing meegemaakt.
Daarna verharen ze normaal (voor hoever je dat normaal kunt noemen bij newfs  ::) )
Er zit overigens ook verschil tussen beide newfs, hoe ze verharen (de een in etappes de ander in een keer) en ook het moment.
Door Kiba
#1657086
Jeee ik ben jaloers! Hier een witte herder die maar niet kan besluiten of hij zijn winterjas nou wel of niet in de kast hangt... Zodra het kouder wordt zitten de haren vast, wordt het warm dan laten ze allemaal los. Tsja, dat gaat nu al een paar maanden zo. Maar volgens mij kweekt hij in de tussentijd een nieuwe jas hoor want ammehoela wat een boel haar!
#1657094
die van mij verharen niet standaard 2x per jaar, nu hebben ze wel ondervacht laten vallen maar zijn niet kaal...
eens in de zoveel tijd flikkeren ze alles eruit, boven en ondervacht!
nu enkel ondervacht waarbij ik ze ook een handje help..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door