Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1656010
Ja, sorry mensen... Ik zal niet te veel in detail proberen te treden.  :P

Ik lees hier wel eens over honden die na het eten van bot erg witte ontlasting hebben.
Vroeg me nu af: Wat wordt er precies bedoeld met witte ontlasting, echt wit of iets lichter?
Raiko heeft namelijk soms wel eens wat lichtere ontlasting, (vooral zijn eerste ontlasting 's morgens).
Ook is dat altijd iets harder dan de rest. Hij moet er echt voor persen en je hoort de keuteltjes echt 'vallen' zal ik maar zeggen.
Ik heb het wel eens uit elkaar geprakt met een stokje (ja,sorry misschien toch iets te veel detail.. :biggrin2:), maar zie geen grote stukken onverteerd bot ofzo.
Vaak doet hij dan iets later nog een hoopje, donkerder van kleur en gaat er soepeler uit.

Is dit normaal? Of geef ik 'm toch te veel bot?
Mijn percentages zijn:
50% vleesbot
20% spiervlees
15% orgaanvlees
10% groente
5% vis
Door Evie
#1656029
Joy en Nicky hadden het ook zo wit en hard. Ik ben overgegaan naar 40 % en ik combineer al het bot met of spiervlees of orgaan. Nu gaat het hier goed. Misschien kun je hier iets mee, anders even wachten op de meer ervaren lezers  ;)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1656035
Ja, dat is normaal. Als mijn hondjes botmix kipkarkas o.i.d. hebben gegeten, is de ontlasting de volgende dag bijna wit en hard. Het valt zo uit elkaar. Maar niet elke dag.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1656044
Unique schreef: Ja, dat is normaal. Als mijn hondjes botmix kipkarkas o.i.d. hebben gegeten, is de ontlasting de volgende dag bijna wit en hard. Het valt zo uit elkaar. Maar niet elke dag.
Nee, had ik er misschien even bij moeten zetten. Hij heeft dat ook niet altijd hoor.
Door tieneke
#1656058
Hier ook met sommige botmaaltijden zoals lam of konijn witte harde ontlasting waar ze overigens geen moeite mee hebben.
Je zou iets minder vleesbot kunnen proberen.
Door Lizzy
#1656209
Met witte ontlasting bedoel ik echt witte ontlasting. Keihard, krijtwit en het valt eigenlijk direct uit elkaar, of wel na een dag of wat. Dan zie je nog witte 'korreltjes' liggen. Dan heeft je hond of een groot bot op (hetgeen voor een keertje geen drama is) of je geeft standaard teveel bot. Als de ontlasting gewoon lichtbruin is, is er niks aan de hand. Heeft je hond last met poepen, dan zou ik wat minder vleesbot geven of minder grote vleesbotten en combineren met vlees/orgaan.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1656512
Lizzy schreef: Met witte ontlasting bedoel ik echt witte ontlasting. Keihard, krijtwit en het valt eigenlijk direct uit elkaar, of wel na een dag of wat. Dan zie je nog witte 'korreltjes' liggen. Dan heeft je hond of een groot bot op (hetgeen voor een keertje geen drama is) of je geeft standaard teveel bot. Als de ontlasting gewoon lichtbruin is, is er niks aan de hand. Heeft je hond last met poepen, dan zou ik wat minder vleesbot geven of minder grote vleesbotten en combineren met vlees/orgaan.
Nee, z'n ontlasting is zeker niet krijtwit. En het is eigenlijk ook soms bij de eerste ontlasting dat ik het idee heb dat het wat harder is. Daarna niet meer. Maar idd, misschien het percentage vleesbot eens aan gaan passen en kijken hoe het dan gaat.

Bedankt voor de reacties allemaal!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door