Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door OEB-ke
#1655667
Mijn hond heeft kale plekjes op zijn hooft, ik voer hem BARF en zet zijn menu altijd op barfplaats om even te checken.
Dus op zich denk ik niet dat het probleem bij het menu zelf zit. Toch heeft hij al een tijdje kale plekjes op zijn hooft (eerst korstjes).

De DA had niet direct een verklaring maar toch kreeg hij een shot antibiotica een een hele vooraad antibiotica pillen mee naar huis.
Ik heb echter nog geen pilletjes ervan gegeven omdat ik het niet echt gezond vind.

Een vriend van mij zei dat het zou kunnen dat het van de kip kwam (kippen worden naar het schijnt met medicatie behandelt tegen ziektes)
Vermits ik de laatste 2 maand veel kip heb gevoert zou dit wel eens kunnen kloppen zou ik zo denken. Ik ben nu een tijdje geleden gestopt met kip geven en ik heb de indruk dat het iets gebeterd is.

Ik heb hem ook nog eens tegen teken behandelt met van die gifbommetjes (waar ik ook tegen ben maar ik ben ook tegen teken)  :-\

Soms krijgt hij ipv groentemix ook wel eens aardappel puree met groente in. (ik weet dat het niet super goed is maar het is soms spijtig om weg te gooien)

Hebben sommmige hier ook ervaring mee en zou het probleem bij een van de opgesomde dingen te zoeken zijn?

Alvast bedankt.....
Door 202Spots
#1655685
Is het misschien 'n soort schurft of parasiet? Zie ie met z'n kop wel is in planten of struiken te schurken?
Is er wel is 'n afkrabsel van gemaakt en onderzocht?
Kan je 'n foto neerzetten?
Wanneer je 'n restje(1 eetlepel of zo) aardappelpuree geeft kan dat wel,meer zou ik niet doen.
groente mag wel.
Tenzij 't helemaal verdwijnt wanneer je geen kip geeft, ligt het denk ik niet aan de kip.
Door @nouk
#1655716
OEB-ke schreef:

Soms krijgt hij ipv groentemix ook wel eens aardappel puree met groente in. (ik weet dat het niet super goed is maar het is soms spijtig om weg te gooien)
Zonde om weg te gooien en daarom geef je het aan je hond terwijl je weet dat het slecht voor hem is?  :o :o :o
Door Lizzy
#1655732
Nou, zelf gemaakte aardappelpuree valt je hond niet dood van neer, als ie een klein beetje krijgt en niet te vaak. Aardappelpuree uit een zakje is niet zonde om weg te gooien.

Zeg, rare vraag maar wat voor hond heb je/wat voor vacht heeft hij?
Door Tommie
#1655953
Mijn hond heeft dit ook gehad,die kale plekjes.da kon niks vinden,ook geen papasiet.nu gebruik ik velcote en een ontgiftings kuurtje van de homeopaat en de hond is er nu bijna vanaf.dus het werkt.misschien heb jij er ook wat aan.
Door OEB-ke
#1656144
Er is idd een afkrabsel van onderzocht. Het was geen parasiet en geen schurft.....
Mijn redenering om resten van aardappel/groente puree te geven is dat ik dacht dat prooidieren in de natuur ook wel eens een knolgewasje opgraven en op eten in de natuur. Dus was ik niet bezig met het is slecht voor men hond dus geef ik het hem maar. Het is idd ook vers gemaakte puree met verse groente. In de toekomst misschien toch beter wat minder maken.

Mijn hond is een Old Englisch Bulldog en heeft een vrij korte vacht, vergelijkbaar met een Boxer of Amerikaanse bulldog.

Zijn er trouwens geen gezondere altenatieven tegen teken?
Door 202Spots
#1656187
OEB-ke schreef: Mijn hond is een Old Englisch Bulldog en heeft een vrij korte vacht, vergelijkbaar met een Boxer of Amerikaanse bulldog.
Ja ik ken ook zo'n merk..heerlijke honden zijn 't. :-* :-*
Maar soms  heeft de hond die ik ken, last van 'n soort uitslag of "smetten" met ook van die kleine plekjes tussen de rimpels op z'n voorhoofd of wangen,
de eigenaar zit dan ook vaak met handdoekje te rimpels uit te strijken en te wrijven om 't schoon en droog te houden,
Kan dat het soms zijn?

In deze afdeling kan je misschien iets meer vinden over teken
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ,10.0.html
Door Lizzy
#1656207
Heb je niet het idee dat het samenhangt met het seizoen? Dalmatische Honden, wit en een korte vacht, ontwikkelen heel vaak in de zomer (maar ook wel in andere seizoenen, zij het niet zo vaak) rode vlekjes op hun kop. Daar zitten dan korstjes, die vallen eraf en dan valt het haar er mee af. Waardoor ze eruit zien als een gatenkaas!

Wij noemen het trouwens Dally Rash. Hier zie je een fotootje: http://dalissm.co.uk/health.aspx. Niet zo'n goede foto maar ik kan vooralsnog geen betere vinden.
Door Suzanne
#1656275
Tommie schreef: In de meeste dierenwinkels kan je biofoot tabl kopen en die werken prima tegen tekens.
Niet bij elke hond hoor en er zit ook gist in die tabletten, dus die zijn ook niet heel erg goed.
Het blijft een afweging tussen "goed en niet zo kwaad".

Suzanne
Door Truus
#1656295
Lizzy schreef: Heb je niet het idee dat het samenhangt met het seizoen? Dalmatische Honden, wit en een korte vacht, ontwikkelen heel vaak in de zomer (maar ook wel in andere seizoenen, zij het niet zo vaak) rode vlekjes op hun kop. Daar zitten dan korstjes, die vallen eraf en dan valt het haar er mee af. Waardoor ze eruit zien als een gatenkaas!

Wij noemen het trouwens Dally Rash. Hier zie je een fotootje: http://dalissm.co.uk/health.aspx. Niet zo'n goede foto maar ik kan vooralsnog geen betere vinden.
Nu je het zegt ???, wij hebben ook een Dalmatiche hond in de groep met het zelfde op z'n kop.
Door Lizzy
#1656302
Ja, het komt echt vaak voor bij de Dalmaat en het is vaak seizoensgebonden maar ik denk dat er veel meer honden last van dit soort dingen hebben, alleen zie je het niet. Op zo'n witte hond met kort haar zie je alles.

Helaas heb ik echt alles geprobeerd en geadviseerd maar niks helpt. Ja, antibiotica, maar waarom schieten met een kanon op een mug? Het is een ontsteking van de haarzakjes. Vaak ontstaat het bij warm weer, pollen in de lucht en/of zwemmen.

Wat je eens zou kunnen proberen: deppen met zilverwater en zilverwater inwendig geven. Dat is een natuurlijk antibiotica.
Door @nouk
#1656660
Lizzy schreef: Ja, het komt echt vaak voor bij de Dalmaat en het is vaak seizoensgebonden maar ik denk dat er veel meer honden last van dit soort dingen hebben, alleen zie je het niet. Op zo'n witte hond met kort haar zie je alles.

Helaas heb ik echt alles geprobeerd en geadviseerd maar niks helpt. Ja, antibiotica, maar waarom schieten met een kanon op een mug? Het is een ontsteking van de haarzakjes. Vaak ontstaat het bij warm weer, pollen in de lucht en/of zwemmen.

Wat je eens zou kunnen proberen: deppen met zilverwater en zilverwater inwendig geven. Dat is een natuurlijk antibiotica.
En dat beperkt zich dan tot alleen de kop? Verder nergens op het lichaam? Wat voor verklaring zit daar achter, vraag ik mij af.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door