Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#1655771
Grote Beer moet vaker vis eten. Ze eet geen zalmkoppen, wel zalmstaarten en mix van Herby, maar aan beiden is soms lastig te komen. Koppen kan ik makkelijk aan komen, wat de reden van het niet eten van de kop is weet ik niet, maar nu wil ik kijken of ze hem wel eet als de kop fijn is, maar hoe doe ik dat. Ik heb een vleesmolen, lukt dat?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1655775
Zou denk ik wel moeten lukken met een vleesmolen. Wel afhankelijk wat voor vleesmolen je hebt natuurlijk.
Hier gaat t/m haas in de molen en dat gaat prima, zalmkop is zachter dus daar zou hij geen moeitte mee hebben.
Gebruikersavatar
Door pike
#1655778
Inge en Bono schreef: Mijn ouders voeren hun kat (onder andere ;)) makreel en die gooien 'm in de keukenmachine; dat gaat prima. Dus een vleesmolen zal toch ook wel gaan?
Nou een makrelenkop(je) is niet vergelijkbaar met een zalmkop. Die makreelkop kan je bij wijze van spreke met je vingers fijnknijpen. Die zalmkop past bij mij niet eens in de keukenmachine  ::)

Ik heb geen ervaring met het fijnmaken van zalmkoppen.  ;)
Door 202Spots
#1655800
De sprinkhaan is bang van zalmkop, ik knip de kop in kleine stukken  met zo'n ding Afbeelding
en dan door de vleesmolen.
Starr eet 't dan graag op en de katten lusten het ook..
Ik zou de zalm kop echt NIET in de keukenmachien doen.. je moet 't al kleiner knippen om 't erin te krijgen en als je 'n aanzet..
dan maakt de keukenmachien grote sprongen op de aanrecht..
Gebruikersavatar
Door kira
#1655822
Dan ga ik dus eerst knippen en dan in de vleesmolen. Moet ik die eerst afstoffen, die heb ik al in huis gehaald om vlees te malen voor als het nestje van de kleine beer ooit geboren gaat worden. Nooit gedacht dat Grote Beer hem nodig zou hebben (volgens mij is ze ook gewoon bang voor zo'n kop, die ogen, die kijken zo naar haar :biggrin2:)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1656008
kira schreef: Dan ga ik dus eerst knippen en dan in de vleesmolen. Moet ik die eerst afstoffen, die heb ik al in huis gehaald om vlees te malen voor als het nestje van de kleine beer ooit geboren gaat worden. Nooit gedacht dat Grote Beer hem nodig zou hebben (volgens mij is ze ook gewoon bang voor zo'n kop, die ogen, die kijken zo naar haar :biggrin2:)

Ja, en die tanden bijten  :)
#1656017
Unique schreef: Ik begin met een groot scherp mes. Ik maak de kop in lange smalle stukken. Die gaan dan door mijn Porkert en dat gaat prima.
Zo deden wij het ook voor Tristan; in repen knippen. Grote brede stukken 'pakken' niet zo lekker in de vleesmolen.  :D
Tis wel even flink malen.  ;)

Eet smakelijk, Grote Beer!  :)
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1656025
tristan schreef: Zo deden wij het ook voor Tristan; in repen knippen. Grote brede stukken 'pakken' niet zo lekker in de vleesmolen.  :D
Tis wel even flink malen.  ;)

Eet smakelijk, Grote Beer!  :)

Ja, je moet wel ff goed doordraaien. Het is echt een zweet klusje  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door