Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Sabien84
#1653748
Ik ben vandaag de hele dag een het lezen en rekenen geweest. Dat valt niet mee hoor, als je van de brokken af wil :D

Ik heb het volgende als eerst uitgevoogelde menu.
Graag commentaar, opmerkingen enzovoort  ;D

Afbeelding

Ik twijfel nog over die runderstaart. Ik kon niet vinden of dat geschikt is voor kleine beginnende hondjes
Door Sabien84
#1653764
PS: de bedragen die er bij staan is voor mezelf ::) Om even een ruwe schatting te hebben wat het ongeveer gaat kosten als ik voor een x aantal weken in 1 keer moet bestellen.

Nog een andere vraag? Als je vlees bestald via een website die daar voor bedoeld is, word het dan gevroren of gekoeld aangeleverd? En hoe lang raden jullie aan om klaar gemaakte porties maximaal in de vriezer te bewaren?
Door *loes*
#1654786
Hi Sabien

Ik zelf zou geen runderstaart geven, niets van botwerk van het rund trouwens.
Kvv zit denk ik al vrij veel kip en rund in verwerkt, mooiste is als je juist diersoorten kan vinden die er niet in zitten.
Waar ik bestel word alles bevroren aangelevert, ik ontdooi het deels maak er porties van en vries het weer in.
Als je een goede vriezer hebt, kan je dat best een hele tijd bewaren, max 1 jaar meen ik.
Er zullen straks wel meer reacties komen, ook van mensen die half om half voeren.

Succes
Door Too
#1654933
Hi Sabien

De eerste keer/keren reken je je suf maar t wordt echt steeds makkelijker!

Loes schreef t al: doe maar geen enkel runderbot en probeer bot-en vleessoorten te vinden die niet in je kvv zitten, er is genoeg geschikt bot.. eend, konijn, parelhoen, patrijs, haas

1x in de week een lekker vet visje [sardien, [hors]makreel, panharing of een stuk zalmgraat voegt ook wat toe aan je menu

Je percentages kloppen op zich helemaal maar
de 20% orgaan in een zelfsamengesteld menu  bestaat uit ongeveer de helft pens, de andere helft verdeel je over iig lever,nier, hart

In de meeste kvv's zit nogal wat orgaanvlees verwerkt [vanwege de kosten] ik zou zelf bij een 50/50menu als t jouwe wat minder orgaan geven en wat meer spiervlees of bv t welbekende visje invoegen

Succes met de puzzel!
Door Sabien84
#1655018
Oke, bedankt alvest.

Ik ga zometeen dan eerste eens even kijken wat er allemaal zit in het kvv wat ik geef.
Ik heb die dingen ook allemaal van 1 bestel site geplukt, omdat ik daar binnenkort met iemand samen kan bestellen. Als de eerste menu's allemaal van dat bedrijf af kunnen komen, kan ik daarna op al mijn gemak verder kijken waar ik dingen kan halen, en wat ik allemaal zo kan krijgen.

Ik ga het weekend weer even opnieuw puzzelen  :D
Door Greece
#1655087
[quote="Sabien84"]
Wat zou dan een betere verhouding zijn

50% vleesbot
15 % orgaan
25 % spiervlees
10% groente
(?)
[/quote]
Wat bedoel je met die " ? ". Je zit al op 100%
Door Sabien84
#1655762
Ik heb van de 5 varianden KVV die ik nu vier maar 1 met kip. Dus dat valt nog wel mee gelukkig. Maar ik ga het weekend even aan de slag met een nieuw menutje. Deze is ook puur om te vragen of zoals ik nu denk of dat goed is. Maar ik heb al wat dingen geleerd, en ga morgen weer even opnieuw puzzelen ;)

Dank jullie wel zo ver. Ik laat morgen meer zien hoop ik 8)
Door Sabien84
#1656162
Ben nogal enthousias geraakt, en vanavond alvast opnieuw aan het puzzelen geslagen.
Heb in de menu's geen rund en kip verwerkt. Heb orgaan flink gereduceert (5%) omdat dit inderdaad nogal veel in het KVV zit! Het orgaan dat ik nog ga geven zijn geen organen die in het kvv zitten. Dus op dat gebied veel variatie!! Er staat alleen nog 2 keer eend op, maar verder geen 2x hetzelfde soort.

Laat me weten wat jullie er van vinden 8)
Afbeelding
Door Sabien84
#1656378
Ow, haha, lusten de meeste honden dat niet dan?

Ik Ben een echt dieren mens, maar duiven zijn de enige dieren waar ik echt een hekel aan heb. Dus ik vond het wel mooi op een honden menutje staan  ::)

Misschien maar tijdelijk vervangen door wat anders en eerst kijken of ze het wel of niet eten :biggrin2:
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door