Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1655310
Onlangs is in Amerika de Feline Nutrition Education Society opgericht, een soort overkoepelende vereniging van mensen die voorstander zijn van een natuurlijk dieet. Door lid te worden steun je het doel van de vereniging, zoals hieronder geciteerd. De voertaal is nu nog voornamelijk engels, maar het is de bedoeling dat het zo veel mogelijk internationaal wordt. Heel veel van wat zij willen (adressen van winkels, dierenartsen, achtergrond-artikelen etc.) staat ook al op dit forum, maar door dit soort info óók onder de paraplu van de organisatie aan te bieden, maken we een sterke 'stem' naar de Hill's dierenartsen en pet food industrie!
website: http://feline-nutrition.org
The Feline Nutrition Mission Statement

Our mission is to promote awareness of the issues involved in feline nutrition and health, with an emphasis on species-appropriate raw feeding for cats.
We will educate people on the techniques, benefits and issues involved in raw feeding for cats,
Provide information on feline nutrition and health.
Provide information on raw feeding for people new to the idea.
Create awareness of feline nutrition and raw feeding through traditional outreach: ads, adoption booklets, media outreach/releases.
Create awareness of feline nutrition and raw feeding through new media: internet, video, blogs, mobile, viral marketing.
Inform and shape the current attitude towards feline nutrition and raw feeding with the general public by promoting the health benefits, safety, and ease of a raw diet.
Inform and shape the current attitude towards feline nutrition and raw feeding within the veterinary and pet food industry by promoting the common sense health effects of raw feeding.
Help to change how people (general public, veterinary, pet food industry) think of dry food for cats by providing information about its unhealthy effect on felines and its inappropriate use for obligate carnivores.
Reward the commercial prepared raw food industry by increasing their customer base.
Encourage "do it yourselfers" with information on how to make homemade raw food for cats.
Create a national/international member organization for feline raw feeders and those interested in feline nutrition and health.
#1655662
Animates schreef: Onlangs is in Amerika de Feline Nutrition Education Society opgericht, een soort overkoepelende vereniging van mensen die voorstander zijn van een natuurlijk dieet. Door lid te worden steun je het doel van de vereniging, zoals hieronder geciteerd.
Ik zie dat ze er al bijna 'n jaar zijn, en er zijn meerdere Raw diets for Cats foras,
dus waarom is deze group dan zo verschillend met anderen ?
#1656772
Nou eigenlijk heb ik het zelf pas recent 'ontdekt', en veel van de artikelen / boeken /websites etc. die mij overtuigd hebben en waar ik veel van geleerd heb, zijn Amerikaans (Elizabeth Hodgkins, Lisa Pierson etc.), en dit is een soort overkoepelend initiatief waarin al deze mensen deel van zjn. Het is nu nog voornamelijk Amerikaans gericht, maar het leek mij wel de moeite waard het ook in Nederland onder de aandacht te brengen, met ook meer specifiek Nederlandse info. Het lidmaatschap is meer een soort steunbetuiging, om een stem te maken naar de door de grote pet food industrie beinvloede meerderheid. Barf, KVV of voer met hoog dierlijk eiwitgehalte, het gaat niet zozeer om het propageren van een bepaalde stroming of 'methode', maar vooral om mensen meer bewust te maken van wat een kat werkelijk nodig heeft. Ik ben ook van plan op andere fora mensen attent te maken, dus niet alleen deze groep! Het is in feite een oproep aan iedereen die zich stoort aan de mythen die in stand worden gehouden door de pet food fabrikanten en dierenartsen en zou willen dat mensen hun gezond verstand gaan gebruiken!
#1656809
NU ik je vraag nog eens lees denk ik dat ik hem niet helemaal begrepen heb, je bedoelde waarschijnlijk wat de Feline Nutrition Education Society anders maakt, niet dit forum (ik dacht dat je bedoelde waarom ik speciaal hier had gepost).
Maar nog even voor de dudelijkheid; het is dus niet echt een forum meer een vereniging / lobby waarvan de actieve leden zich inzetten voor verandering van de mainstream ideeen, en dus echt gericht zijn op het veranderen en bewust maken van de 'buitenwereld'. Dus ook in media etc. Hoe meer leden, hoe meer ze kunnen laten zien dat ze niet slechts de mening van een klein groepje (Amerikaanse) fanatiekelingen vertegenwoordigen, en hoe minder pet food fabrikanten en dierenartsen 'ons' hopelijk kunnen negeren of onzin kunnen verkondigen over andere manieren van voeren. Lid worden is dus meer zoiets als een petitie ondertekenen.

Groetjes Marijke /  'Animates'
#1678980
Ik ben lid en ben erg blij met het info dat ze op hun site hebben.
Hun informatie is erg waardevol, vooral als ik iemand wil laten weten wat voor gevaren brokjes kunnen oorzaken: een PDFje even printen en aan een collega geven om te laten weten waarom barfen de betere optie is.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door