Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nadia
#1654110
Vaya en Nox willen niet eten.. Kan natuurlijk zijn dat ze gestresst zijn van alles. (ze zijn net thuis) Maar ik zou me toch wat geruster voelen als ze wat in hun kleine buikjes zouden hebben..

Wat vinden de meeste katten echt heeeeel lekker?? (dan hopen dat ik het in huis heb). Haaspellures willen ze nu niet en cb ook niet.
Door Nadia
#1654124
hb heb ik niet.  wel konijnenruggen. kan deze wel laten ontdooien en dan vlee eraf knippen.

Ik heb zowel blik tonijn als zalm. Als ik ze een plukje geef en ze lusten het, kan ik het dan 50/50 mengen met de bc. of is dit te veel blik? De vis is op water, spoel het uiteraard nog eerst af.
Door Too
#1654126
Geef ze effie tijd...  ;) is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ze hebben heel wat indrukken te verwerken eten staat ws niet bovenaan t prioriteitenlijstej

stukje kipfilet, klein bolletje tartaar,hapje kwartel...
en misschien moet je vandaag nog even niet de strenge mams zijn en t bakje even laten staan zodat ze in alle rust kunnen snuffelen, beetje warm water over de cb.
Ze hebben nog kleine maagjes he, ze hoeven geen hondenporties te eten

Kakelverse Too heeft indertijd ook een dagje overgeslagen, die had zich achter de wasmachine verschanst, pas de 2de dag at ze
en de 3de nacht begon ze voorzichtig te spelen met d'r dikke vriendin...
Laatst gewijzigd door Too op do 17 jun 2010, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1654136
Is het dan niet slecht voor ze om het eten te laten staan?? Ik wil de cb best een nacht laten staan.. Voor Kain draai ik daar mn hand niet (meer) voor om.. maar deze kleine poezenbeesten...
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1654137
Bij mij zijn ze dol op tonijn uit blik en op kipfilet, runderlapjes, 3 van de 4 op kuikens...

En geef ze inderdaad gewoon effies de tijd. Leververvetting krijgen ze niet van een dag niet eten hoor... Bij Berlioz zou ik me tegen die tijd zorgen gaan maken, maar die is dan ook te dik...

Hoeveel mengen is per kat weer afhankelijk, is kwestie van uitproberen. Maar waarom geef je ze nu niet gewoon lekker tonijn uit blik zonder iets 'gezonders' er doorheen te mengen, ben jij in ieder geval een geruste mama (als ze het willen eten natuurlijk) en zijn zij blij (als ze het heel lekker vinden) :D

Trouwens het allerverwenst waren ze een keer met rauwe tonijnsteak uit de diepvries, dat was in no time weg, heb ik maar één keer gegeven. Vinden ze vast jammer  ;D
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1654138
Nadia schreef: Is het dan niet slecht voor ze om het eten te laten staan?? Ik wil de cb best een nacht laten staan.. Voor Kain draai ik daar mn hand niet (meer) voor om.. maar deze kleine poezenbeesten...
zijn ze gewend aan rauw??
#1654728
Hier is Minou echt dol op kippenmaagjes en kippenhartjes. Ook gevogelte qua spiervlees doet het goed bij haar; kalkoen, eend, kip en parelhoen. Minou is echt heel kieskeurig dus misschien dat ze dit wel graag gaan eten. Zal ook wel even wennen zijn, nieuwe omgeving, nieuwe mensen, nieuwe spulletjes om in te slapen en dergelijke en dan ook nog eten wat ze niet kennen. Maar in de bar las ik goed nieuws dus wie weet gaat het straks allemaal vanzelf.
Door Nadia
#1655322
Vlees van de konijnenrug en rosbief was bij Vaya een groot succes! Nox weet ik nog niet, die is nog aan het eten. Ik vind wel dat ze er weinig eten  :-\
Ik geloof niet dat een van de twee 100 gram gegeten heeft. En dat bij een gewicht van 1300 gram.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1655471
Mijn 4 volwassen katten die allemaal minimaal 4,5 kg wegen (berlioz weegt meer maar zou eigenlijk 4,5 moeten wegen ::)) krijgen in het totaal ongeveer 500 gram per dag. Nu hebben kattenpups natuurlijk wel relatief meer nodig, maar ik zou inderdaad gewoon in de gaten houden of ze niet vermageren en bovendien zijn ze er ook nog maar net, wie weet klaag je over een week wel dat het veelvraten zijn ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door