Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door @nouk
#1651951
Ik zet mijn vraag nog maar even hier neer, want ik krijg geen antwoord, helaas (bij kvv).

Boris (Labrador, 6,5 jaar) heeft vanmiddag voor het eerst (naast Carnibest) een stuk magere runderlap gegeten van 400 gram... hap, slik weg. Niks geen scheuren en bijten en kauwen! Kan dat geen kwaad?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1651955
whihaha, herkenbaar.

Toen ik nog vlees at, kocht ik wel eens 2 biefstukjes; 1 voor mijzelf en 1 voor Yuki....
Ik dacht; kom, we gaan lekker genieten. Dus ik gaf hem zijn deel...hapslikweg dus inderdaad  ;D  ;D

Als t maar door de slokdarm gaat, dan komt t goed, denk ik dan.
Is ie even bezig met verteren  ;)
Door Henny V.
#1651956
Hier gebeurd dat ook, vandaar dat ik toch bij kvv blijft met een paar barf dagen ertussen door.
Ze krijgen hier maar 1ons per keer (2 x per dag) en dat is hap slik weg.
Het kan geen kwaad, het verteerd.
Door @nouk
#1651958
[quote="yuki11"]
whihaha, herkenbaar.

Toen ik nog vlees at, kocht ik wel eens 2 biefstukjes; 1 voor mijzelf en 1 voor Yuki....
Ik dacht; kom, we gaan lekker genieten. Dus ik gaf hem zijn deel...hapslikweg dus inderdaad  ;D  ;D

Als t maar door de slokdarm gaat, dan komt t goed, denk ik dan.
Is ie even bezig met verteren  ;)
[/quote]

Oh, gelukkig.
Ja, ik vond het wel jammer, eigenlijk. Hij keek even raar toen hij het met zijn voortanden pakte en het geen hapje bleek te zijn maar er iets achteraan kwam bungelen, maar het was echt al gauw weg. Maar niet erg voor de maag dus?
Door @nouk
#1651966
[quote="May Linn"]
Nee hoor geen probleem.
Hier kauwen ze ook niet op zo'n 'klein' stukje. Dat doen ze pas op stukken van een kilo of meer hier.
[/quote]

Ècht ?!  :o Okee... weer wat geleerd. Bedankt voor de antwoorden!
Door Lizzy
#1651974
In de BAR hoort je vraag zeker niet thuis ;)

Tenzij je een dermate groot taai stuk vlees aan je hond geeft dat ze niet in 1 keer naar binnen kunnen slurpen (en een lap vlees is eigenlijk per definitie te dun), slurpen ze het inderdaad naar binnen. En nee, dat kan geen kwaad :)
Door Fido
#1652004
Vorige week slurpte Eddie van 35 cm lengte een lamsstrot met slokdarm van wel zeker 30 cm zo naar binnen.
Ik keek ernaar en was te verbaasd om wat te doen  :o  Ik dacht nog, hij zal het er zo wel weer uitkotsen. Nou niets hoor  ;D
Door Lycka
#1654170
Hier ook heel herkenbaar! Vandaag een kipfilet gekocht voor onze Guus, ik dacht dat een pup van 7 kilo wel moeite zou hebben met een filet van 200 gram maar niks was minder waar  :biggrin2:
Door tieneke
#1654881
Hier zuigen ze ook alles zo naar binnen  :P :P ik zorg er wel voor dat de stukken rundvlees niet te groot zijn ivm dat er ooit eentje haast de moord stak met zijn inhaligheid,botwerk kauwen ze gelukkig nog enigzins  ::)
Door 202Spots
#1654887
Wat mij altijd blijft verbazen is dat de grote stukken met nauwelijks kauwen, naar binnen worden gewerkt
maar dat er wel minuten lang op 'n heel klein pieterig stukje bot wat er naast is gevallen gekauwd kan worden.
En vaak moet dat dan ook nog eerder gegeten dan de grote stuk  ::)
't zelfde als ik 'n stukje fruit of groente geef waar ze niet aan gewend zijn...
daar kan ook zo aan gelikt en mee  gespeeld worden inplaats van hap slik weg...
Door Happy Tail
#1655753
lijkt soms echt of ze niet proeven en genieten van hun eten, een penslap moet soms op maat gemaakt worden ondat die kilo er niet in een keer inblijft...dan zie je die kop van Samir echt zo telerugesteld staan ....een klein stukje wordt er dan afgehaald en dan past het precies....
lappen vlees en pens gaan erin en als het past, past het.

En tja het is ook redelijk logisch, want ze hebben nu eenmaal een verterings systeem dat ervoor gemaakt is om in de maag te verteren, niet zoals wij, eerst alles fijn malen en van enzymen voorzien en daar begint de voorvertering
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door