Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lynn
#1653712
Zondag vertrekken we voor een weekje naar Denemarken. In het gehuurde huisje hebben we een vriezer van 40 liter tot onze beschikking. Groot genoeg voor al het vlees en KVV in te stoppen voor de hondjes.
Alleen... We moeten minstens 9u rijden.
Mijn hond eet alleen vers vlees en dat pak ik in in krantenpapier, met daarrond nog eens aluminiumfolie, in een koelbox. Maar die andere honden eten duck en energique. En ze durven dus die KVV zo niet meenemen. Zou het op die 9-10u tijd al helemaal ontdooid zijn als je het goed in pakt? En terug invriezen mag niet met KVV?
#1653725
Ook voor KVV geldt dat het geen kwaad kan als het ontdooit raakt hoor. Is tenslotte ook gewoon vers vlees (maar dan gemalen) ;)

Gewoon goed inpakken, evt. in koelboxen doen of van die piepschuimdozen waar ze op de markt ook de vis in bewaren en gewoon meenemen! :D
Door Lynn
#1653729
Anthraciet schreef: Ook voor KVV geldt dat het geen kwaad kan als het ontdooit raakt hoor. Is tenslotte ook gewoon vers vlees (maar dan gemalen) ;)

Gewoon goed inpakken, evt. in koelboxen doen of van die piepschuimdozen waar ze op de markt ook de vis in bewaren en gewoon meenemen! :D
Ja mij lijkt het ook prima te doen. Ik ga het even voorleggen bij die vrienden...
Gebruikersavatar
Door pike
#1654199
Als we naar Denemarken gaan neem ik vlees en botten voor de honden mee in koelboxen met uitsluitend wat koelelementen (als daar tenminste nog plek voor is). Ik verpak het dus niet nog eens extra. We zijn zo'n 10 uur onderweg. De koelboxen staan op de achterbank. Het is bij aankomst altijd nog bevroren. Hoe meer je in de koelbox hebt hoe langer het goed koud blijft. Dus lekker volproppen. En zelfs al mocht het een klein beetje ontdooit zijn dat geeft niet, leg je het daar gewoon in je vriezer. Met kvv zou ik dat ook gewoon doen. Wel top dat je die vriezer hebt!  ;)
Door Deesje
#1654241
bij ons ook nooit een probleem, alles blijft ruim een dag nog bevroren in de gewone koelbox en tegenwoordig hebben we zo'n elektrisch exemplaar daarin hou ik het 1 dag bevroren en daarna begint het heel langzaam te ontdooien.. maar dan nog moet ik het echt eruit leggen om het 'voerbaar' ontdooit te hebben..

don't worry dus.. veel plezier, geniet ervan..

(hebben jullie een huisje met omheinde tuin??)
Door Lynn
#1654386
Deesje schreef: bij ons ook nooit een probleem, alles blijft ruim een dag nog bevroren in de gewone koelbox en tegenwoordig hebben we zo'n elektrisch exemplaar daarin hou ik het 1 dag bevroren en daarna begint het heel langzaam te ontdooien.. maar dan nog moet ik het echt eruit leggen om het 'voerbaar' ontdooit te hebben..

don't worry dus.. veel plezier, geniet ervan..

(hebben jullie een huisje met omheinde tuin??)
We maken ons zorgen voor niets als ik jullie hoor  8) ;)

We hebben inderdaad een huisje met omheinde tuin. Dat is wel een vereiste, dat je ze niet constant in het oog moet houden. 4 van die corgi-gevallen  :D
Gebruikersavatar
Door pike
#1654488
Rovanna schreef: Afgezien van of je het zolang vers kunt houden is het verboden om rauw vlees te vervoeren de grens over.....
Ga al zo'n 25 jaar naar het noorden en er heeft nog nooit iemand in de auto gekeken. Niet heen en niet terug. Er zijn geeneens grensposten meer.  ;)
Door Lynn
#1654495
Rovanna schreef: Afgezien van of je het zolang vers kunt houden is het verboden om rauw vlees te vervoeren de grens over.....
Is dat niet enkel zo voor slachtafval? Zoals pens e.d...
#1654508
pike schreef: Ga al zo'n 25 jaar naar het noorden en er heeft nog nooit iemand in de auto gekeken. Niet heen en niet terug. Er zijn geeneens grensposten meer.  ;)

Nou dan heb je mazzel gehad maar ze mogen nog altijd controleren en het blijft verboden.
Of je het risico wil nemen is natuurlijk geheel aan jou ;)
Door Lynn
#1654532
Truus schreef: Ook niet op je boterham?
Inderdaad ja, dat vraag ik me dan ook af...
Ik rij regelmatig van Leende (NL) naar huis (BE). Dat zou dan ook niet mogen?
Ik heb het wel eens gehoord over slachtafval. Hmm, ik ga het vlees goed inpakken, en dan zien we wel. Denemarken (Herning) wordt overgenomen door honden en hun baasjes  :D ;D Ben eens benieuwd dan eigenlijk...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door