Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ducktails
#146542
Ik las vrijdag bij ons in de Leeuwarder Courant het volgende stuk,

Hondenvoer Tijnje getest op werking tegen adhd
TIJNJE -

Het hondenvoedingsbedrijf Energique uit Tijnje laat bij de afdeling dierwetenschappen van de Wageningen Universiteit testen of het hondenvoer dat hij produceert ook geschikt is voor adhd-honden, agressieve honden en honden met maag-, darm- en huidproblemen.
Bij mensen remt een voeding met extra vitaminen en mineralen de agressiviteit, zo bleek uit onderzoek onder gedetineerden in Groot-Brittannië. Volgens Nanette Waldorp van Energique leidt gezonde voeding ook bij honden tot gedragsverbetering. Het zelfgefabriceerde voer, dat bestaat uit een vleesvoeding met producten die ook in een natuurlijke prooi zijn te vinden, maakt honden rustiger, merkt Waldorp.

Ook zouden de viervoeters minder last hebben van maag-, darm- en huidproblemen. Bij de Universiteit van Wageningen hoopt het bedrijf hiervoor wetenschappelijk bewijs te krijgen.

Leuk , he!!
Die Nanette gaat door tot het gaatje!!
Hou ik wel van!
Ria
Door yalla
#146812
Ben wel benieuwd naar iets meer informatie over dit onderzoek. Hoeveel honden hebben hier aan meegewerkt en wat zijn de uitslagen? M.a.w.: kan nu significant aangetoond worden dat er een relatie bestaat tussen bepaalde vitaminen/mineralen en gedragselementen? Dat is dan weer iets wat mij zeer interesseert.
Door avalon
#153885
Ik heb ruim een jaar alleen energique gevoerd en ik moet zeggen dat mijn honden uiterst rustig zijn (in huis dan). Nu krijgen ze sinds een paar dagen carnibest, ben benieuwd of ik veranderingen zie. Ik ben overgestapt omdat ze volgens mij vanenergique geen lightversie hebben. (teminste niet waar ik het haal).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#156339
[quote="Laura W"]
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UT ... ngenis&lr=

Hier een paar van de links uit de zoekactie van hierboven.

http://www.uitdaging.net/gezond/voe_intelligentie.html

http://www.justitie.nl/publicaties/tijd ... geID=38046

http://www.eglise.nl/modules.php?name=N ... e&sid=1290

Bij mensen is er dus duidelijk een relatie tussen voeding en gedrag. :)
[/quote]
Ik denk dat je dat niet echt kunt vergelijken omdat wij mensen in de westerse wereld eigenlijk ook niet al te gezond eten, in veel voeding zit zoveel toevoegingen, we eten over het algemeen teveel geraffineerde suikers
en we worden ook platgegooid met allerhande geur kleur en smaakstoffen.
Ik denk dat het vergelijk tussen het ene of het andere versvoer niet zulke spectaculaire veranderingen in het gedrag te weeg brengen bij honden als bij mensen met een slechte eetgewoonte die ineens een ander dieet krijgen.
Door yalla
#157330
Heb ook even wat spitwerk verricht; er is nooit goed onderzoek naar gedaan. Waarom? Omdat het heeeeel duur is en wie gaat dat betalen? De brokkenfabrikanten? Denk ut niet.....
Dus als iemand mij sponsort, wil ik het graag uitzoeken ;)
Door Laura W
#159388
[quote="sylvia"]
[quote="Laura W"]
http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UT ... ngenis&lr=

Hier een paar van de links uit de zoekactie van hierboven.

http://www.uitdaging.net/gezond/voe_intelligentie.html

http://www.justitie.nl/publicaties/tijd ... geID=38046

http://www.eglise.nl/modules.php?name=N ... e&sid=1290

Bij mensen is er dus duidelijk een relatie tussen voeding en gedrag. :)
[/quote]
Ik denk dat je dat niet echt kunt vergelijken omdat wij mensen in de westerse wereld eigenlijk ook niet al te gezond eten, in veel voeding zit zoveel toevoegingen, we eten over het algemeen teveel geraffineerde suikers
en we worden ook platgegooid met allerhande geur kleur en smaakstoffen.
Ik denk dat het vergelijk tussen het ene of het andere versvoer niet zulke spectaculaire veranderingen in het gedrag te weeg brengen bij honden als bij mensen met een slechte eetgewoonte die ineens een ander dieet krijgen.

[/quote]

Ik zat te denken aan het gedragsverschil tussen brokken en vers. :-[ Blijkbaar had ik het toch niet goed begrepen.
Door gertie
#159648
Nou ik ben ervan overtuigt. Billie onze parson russel is sinds het eten van kvv veel rustiger ondanks dat we zijn verhuist naar een kleinere tuin. Iedereen die Billie kenden zij oei oei dat zal niet goed gaan nu kan hij zijn wilde buien helemaal niet meer kwijt. Veel mensen snapte ook niet dat ik Billie niet weg deed omdat hij zo was ::) Ik moet zeggen nu ik er zo over na denk is dit een hele leuke bijkomstigheid, het verbaast me zelfs.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#159673
[quote="gertie"]
Nou ik ben ervan overtuigt. Billie onze parson russel is sinds het eten van kvv veel rustiger ondanks dat we zijn verhuist naar een kleinere tuin. Iedereen die Billie kenden zij oei oei dat zal niet goed gaan nu kan hij zijn wilde buien helemaal niet meer kwijt. Veel mensen snapte ook niet dat ik Billie niet weg deed omdat hij zo was ::) Ik moet zeggen nu ik er zo over na denk is dit een hele leuke bijkomstigheid, het verbaast me zelfs.
[/quote]

Ik wil brokken ook niet bestempelen als goed voer, met brokken pomp je je hond ook vol met chemisch behandelde zooi, en allerhande genummerde rotzooi.
als je gewoon gezonde voeding geeft, en bij mijn weten is gezond vers, net als voor alle zoogdieren geldt, dat er weinig verschil in gedrag zit.
Door diana
#165433
ik weet dat door bepaalde kleurstoffen en geraffineerde suikers
kinderen ontzetten druk kunnen zijn en daardoor dus ook vreselijk irritant en niet te stoppen lijken
ik geloof dus ook dat dat voor honden kan op gaan.
en ik voer ze ook c.b
al heb ik wel eens tegen opmerkingen moeten op boxen zo van ;
maar mevrouw ! het zijn al van die gevaarlijke honden en zeker als ze bloed geroken hebben hoor . :o
mijn antwoord was dan ;
ik voer ze geen mensenvlees dat is tegen mijn princiepe dus die smaak kennen ze niet
u heeft niks te vrezen .
Laatst gewijzigd door diana op zo 12 sep 2004, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#165453
In 1989 heb ik ooit gereageerd op een stukje over antioxydanten in diervoeders.Oei oei,wat een brief kreeg ik van de DA van RC.Ik was een onruststoker enz.Maar nog steeds stoppen ze BHA en BHT in hun voeders.Bij mij komt het er echt niet in,al zetten ze 1000 kilo gratis op de stoep.Ook kreeg ik toen regelmatig post van Ing.D'hondt,waar ik een korrespondentie mee had.Van de week was ik het 1 een en ander aan het uitzoeken voor de gedwongen verhuizing van volgend jaar,en kwam de boekjes weer tegen.Ik zal ze nooit weg doen.Oh en Ethoxyquine,wat een rel in het blad van de Duitse Herder.Een landbouwbestrijdingsmiddel in diervoeder,wie heeft dit ooit verzonnen.Sinds die tijd kijk ik op elke zak -pak ed.
Nooit zullen ze mijn hondjes nog iets vulgairs in de bek stoppen.Oh,en nog wat:Een jaar of 3 geleden belde een vertegenwoordiger van Fokker......................Ik moest hem uitleggen wat BHA en BHT was. Daarna hebben ze de brokjes met Vit E bewerkt.Niet dat ik ze moet hoor.Mijn hondjes eten vers vlees.En tot volle tevredenheid. ;D ;D ;D
Laatst gewijzigd door *Lia* op zo 12 sep 2004, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#165458
Oh vertel, wat kreeg je voor post van Ing Nic DHont? Ik mag toch aannemen dat hij ook anti was (hij schrijft tenminste ook niet positief - toentertijd al niet - over ethoxyquine!).
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#165487
[quote="Lizzy"]
Oh vertel, wat kreeg je voor post van Ing Nic DHont? Ik mag toch aannemen dat hij ook anti was (hij schrijft tenminste ook niet positief - toentertijd al niet - over ethoxyquine!).
[/quote]

Nou Lizzy,ik heb toen die tijd zoveel post van Ing.d'Hondt gekregen dat ik het allemaal niet meer weet. Ik werd bestookt met boekjes over de voeding van honden,niet te geloven.Maar de chemische troep en BHA en BHT waren wel de hoofdzaak.Een proces tegen Hokamix heeft hij glansrijk gewonnen.Ik zal eens even zoeken,hoor.Ik heb zoveel van hem.Toevallig heb ik al het engelstalige vorige week weggedaan,omdat ik dat moeilijke woorden engels toch niet kon lezen.
Laatst gewijzigd door *Lia* op zo 12 sep 2004, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door