Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marchella
#1653847
Hallo allen,

Voor ik van wal steek zal ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Marchella en het trotse baasje van Dean. Dean is een duitse herder van 8 maanden oud.

Ik ben een stille lezer en in de afgelopen tijd heb ik veel gelezen over KVV en Barf. Geweldige hoeveelheid informatie die ik hier kon vinden en veel bruikbare tips. Dus met wat overtuiging durft mijn vriend het ook aan en zijn we begonnen met de KVV. Dean geniet van de KVV en nu willen we hem gaan voorbereiden op Barf.

Gisteren heeft hij dus zijn eerste runderstrot gekregen zodat we even konden zien wat hij met 'echt' vlees doet. Hij heeft keurig (en enthousiast) lopen kauwen en snijden onder begeleiding, alleen het laatste stukje vond meneer iets teveel moeite en had hij al weg voordat ik erbij kon komen.

Omdat dit de eerste keer was houden we hem goed in de gaten. En nu heeft hij vanmiddag toch gekotst. Witte substantie met stukjes kraakbeen. Is dit normaal? Moet ik me zorgen maken? (doe ik al behoorlijk)
De DA had zoiets van...waarom geef je hem dat? Dus niet erg behulpzaam op dit gebied dus ik hoop dat iemand hier mij kan vertellen wat te doen..of juist niet.

Alvast bedankt voor een reactie.

Groeten,
Marchella
Laatst gewijzigd door Marchella op do 17 jun 2010, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pallas
#1653877
Kraakbeen blijft soms iets te lang in de maag zitten.
Een hond lost dat heel gemakkelijk op door de restjes weer uit te braken evt met wat gal.
Mijn honden barffen al meer dan 5 jaar en één ervan heeft dit altijd als ik haar een hele runderstrot geef.
kortom, niks aan het handje. :)
Door Roef & Hidde
#1653879
als hij verder fris en fruitig is zou ik me niet te veel zorgen maken,mijn hond heeft heel soms last van dunnere ontlasting na runderstrot.
het witte zal idd kraakbeen zijn wat nog niet verteerd is.
en het spannende snap ik hoor,toen roef zijn eerste kuikenbout ging eten had ik hier barfplaats op de computer aanstaan op de pagina van de heimliggreep ::)
de meeste da`s staan huiverig ten opzichte van barf dus verwacht daar niet te veel van. ;)

oja welkom hier :D
Door Marchella
#1653887
Fijn, ben ik weer een beetje gerustgesteld  :)
Ik vind het zo fijn om hem te zien genieten van z'n eten, gaan wij hem niet in tekort doen, maar allemachtig...spannend is het wel!!
Stapje een gehad..tijd om de vriezer te vullen met wat beginnersbotten..

Enne..die spanning..gaat die wel weg?
Door pallas
#1653928
Marchella schreef: Fijn, ben ik weer een beetje gerustgesteld  :)
Ik vind het zo fijn om hem te zien genieten van z'n eten, gaan wij hem niet in tekort doen, maar allemachtig...spannend is het wel!!
Stapje een gehad..tijd om de vriezer te vullen met wat beginnersbotten..

Enne..die spanning..gaat die wel weg?

Ja hoor. Over een poosje blijft alleen het genieten over :)
Door Roef & Hidde
#1654002
Marchella schreef: Fijn, ben ik weer een beetje gerustgesteld  :)
Ik vind het zo fijn om hem te zien genieten van z'n eten, gaan wij hem niet in tekort doen, maar allemachtig...spannend is het wel!!
Stapje een gehad..tijd om de vriezer te vullen met wat beginnersbotten..

Enne..die spanning..gaat die wel weg?
die spanning gaat idd wel weg,maar ik blijf er altijd bij.ik loop zelfs niet even er bij weg :-[
Gebruikersavatar
Door pike
#1654194
Hoi Marchella, Welkom op BP  :D

Als je hond een keertje overgeeft ga je dan altijd gelijk naar de da?

Strot valt bij geen van mijn 3 honden goed. Het kraakbeen verteert niet lekker. Ze kotsen het niet uit maar gaan aan de slinger  :-X Na 3 keer mis geef ik ze dan ook niet meer. Zelfs gedroogde stukjes kraakbeen van luchtpijp worden door alle 3 onverteerd weer uitgepoept.

Een runderstrot kan je m.i. niet "echt vlees" noemen. Het is toch met name kraakbeen waar wat vlees aan zit.
Ik zou liever beginnen met kippenekken te geven naast de kvv. Kijken wat ze met "echt bot" doen. 
Door Ons Elftal
#1654293
pike schreef:

Een runderstrot kan je m.i. niet "echt vlees" noemen. Het is toch met name kraakbeen waar wat vlees aan zit.
Ik zou liever beginnen met kippenekken te geven naast de kvv. Kijken wat ze met "echt bot" doen. 
De strotten die ik geef bestaan altijd uit meer vlees dan kraakbeen.

Bij onze honden wordt de ontlasting altijd wat dunner na het eten van een strot. Ik dacht dat het bij onze honden te maken heeft met het feit dat ze die dag geen bot krijgen en de overige dagen wel.
Pas geleden heeft overigens onze MH dat soort driehoekje dat altijd aan zo'n strot zit uit gebraakt. Na 3 dagen pas. Sindsdien haal ik dat stukje eruit. Dat is ook wel ontzettend hard vergeleken het overige kraakbeen.
Gebruikersavatar
Door pike
#1654491
Ons Elftal schreef: De strotten die ik geef bestaan altijd uit meer vlees dan kraakbeen.

Bij onze honden wordt de ontlasting altijd wat dunner na het eten van een strot. Ik dacht dat het bij onze honden te maken heeft met het feit dat ze die dag geen bot krijgen en de overige dagen wel.
Pas geleden heeft overigens onze MH dat soort driehoekje dat altijd aan zo'n strot zit uit gebraakt. Na 3 dagen pas. Sindsdien haal ik dat stukje eruit. Dat is ook wel ontzettend hard vergeleken het overige kraakbeen.
Kijk, wat dunner zou ik geen probleem vinden. Maar als ik er 's nachts uit moet omdat ze leeglopen vind ik dat toch niet zo prettig. En natuurlijk doen ze dat niet tegelijk dus dat is 3x het bed uit :-X
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1654498
kiek krijgt ook af en toe een runderstrot..
die van herbie zijn 1 bonk vlees.. en kiek is er altijd erg gelukkig mee..
geen gekots, geen dunne ontlasting.. gewoon een lekkere maaltijd.. :)

welkom marchella!!
wat een leuk smoeltje heeft jouw mooie herdertje!! :smitten:
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1654503
Hier kotsen ze ook weleens een stukje kraakbeen van runderstrot of zalmkop uit.
Ik maak me daar niet zo'n zorgen over. Als ze het altijd doen na het eten van iets zou ik dan gewoon niet meer geven  ;)
Zou ook gewoon beginnen met eens een kippen- of eendennek te geven of een lapje rundvlees en kijken wat hij daarvan vindt.
Door Marchella
#1654801
Bedankt voor het welkom heten!  8)

@ Pike, nee ik ren niet altijd meteen naar de DA, maar ik ben dol op (gratis) telefonisch consulten.  ;)  Dit was de eerste keer in 8 maanden dat ie braakte...en ik schrok van het feit dat het wit was en stukjes inzaten, vorige hond had andere kots. Maar ik merk uit de reacties dat het overgeven wel eens wat vaker kan gaan gebeuren..weet ik dat.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik qua gezondheid van mijn dieren (ook nog 2 katten) enigszins overbezorgd kan zijn. Dean heeft een vrij heftige start gehad met tekorte peesjes van zijn voorpoten en tot drie keer toe giardia. Dit was echt vreselijk, het spoot eruit en lag door de hele woonkamer. (en hij was toen al zindelijk) ondanks dat we bij hem sliepen, heeft hij ons toen niet wakker gemaakt wat hij normaal wel doet. Is naar om zondagochtend 7 uur aan het diarreeruimen bent en de hond en de katten onder de douche moet zetten, maar helemaal vervelend voor hem. Dus..liepen we vrij regelmatig bij de dierenarts.

Zijn nu twee maanden giardia vrij en we wilden we toch de stap zetten naar KVV. Vriendlief vind ook dat ik wat te bezorgd ben dus hij doet altijd een beroep op mijn relativerend vermogen en dat gaat meestal wel goeg ;)

Beetje lang verhaal zo geworden maar wilde me toch even nader toelichten ;)
Laatst gewijzigd door Marchella op vr 18 jun 2010, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door