Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ingridstruik
#1651765
hoi allemaal
mijn hond heb ik nu op kvv gezet i.v.m epilepsi
nou is mijn vraag kan ik pens erbij geven en dacht zelf aan eitjes maar moeten die rauw of gekookt
en tips over wat ik nog meer kan geven misschien combi kvv en barf nou hoor het wel heb nu tenminste een hond die eet en daar ben ik blij mee.
Haar naam is shira en is een kruising engelse bulldog.

groetjes ingrid en een dikke poot van shira :D
Door Evie
#1651774
Hoi Ingrid

Mijn hond is nu blijkbaar ook epileptisch. Na een zoektocht door brokkenland kwam ik erachter dat het kan ontstaan door brokken. Bij mijn hond is het niet duidelijk waar het door komt maar wel dat hij pillen moet gebruiken.
Na het brokkenverhaal zo gelezen te hebben zitten mijn honden nu beiden op barf. Nu ik gezien heb wat er allemaal kan ontstaan door brokken krijgen ze ze niet meer.

Ik gebruik alleen nog kvv voor af en toe een keer maar grotendeels barf. Pens erbij geven weet ik niet, iemand anders waarschijnlijk wel. Eitjes rauw geven. De zachte botten kun je geven. Kipkarkas, kippenek en eendennek. Ik ben zelf ook net begonnen dus waarschijnlijk kunnen anderen je nog verder helpen.

groetjes Evie, Nicky en Joy
Door ingridstruik
#1651820
[quote="Evie"]
Hoi Ingrid

Mijn hond is nu blijkbaar ook epileptisch. Na een zoektocht door brokkenland kwam ik erachter dat het kan ontstaan door brokken. Bij mijn hond is het niet duidelijk waar het door komt maar wel dat hij pillen moet gebruiken.
Na het brokkenverhaal zo gelezen te hebben zitten mijn honden nu beiden op barf. Nu ik gezien heb wat er allemaal kan ontstaan door brokken krijgen ze ze niet meer.

Ik gebruik alleen nog kvv voor af en toe een keer maar grotendeels barf. Pens erbij geven weet ik niet, iemand anders waarschijnlijk wel. Eitjes rauw geven. De zachte botten kun je geven. Kipkarkas, kippenek en eendennek. Ik ben zelf ook net begonnen dus waarschijnlijk kunnen anderen je nog verder helpen.

groetjes Evie, Nicky en Joy
[/quote]


hoi Evie bedankt voor de tip mijn hond heeft het ook pas sinds een week maar wel meerdere aanvallen in 1 week
zo om de 2 a3 dagen dus ben zondag radicaal gestopt met brok want ze at ook soms dagen niet en nu gaat de bak schoon leeg dus ben een hele blijde baas nu

groetjes ingrid en shira
Door Emmanuelle
#1651849
Hier ook een hond met epilepsie.
Aanleiding (na lang zoeken) en onderzoek in Amerika: stofwisselingsziekte.
Maar verder weten we er ook niet veel over, ze kunnen er verder niet veel over zeggen.
Wat we wel weten is dat we best gluten (granen) zoveel mogelijk vermijden.
Zelf zoeken we ook uit wat de mogelijke triggers zijn, we houden een dagboek bij.
Dat raad ik iedereen aan met een hond met epilepsie, want wie weet kom je door je dagboek wel meer te weten over wat de triggers bij jouw hond kunnen zijn tot een aanval.
Of pens een aanleiding is tot een aanval bij jouw hond, kun je best zelf even gaan proberen.  Dat is ook weer afhankelijk van hond tot hond.
Er zijn honden met epilepsie die een aanval krijgen, van het minste dat ze iets van gluten eten.  In pens kunnen namelijk gluten zitten.
Ondertussen weten wij wel dat we pens kunnen geven, en dit bij onze hond geen aanleiding is tot een aanval.
Dat is het moeilijke aan epilepsie, bij elke hond is het anders en elke hond reageert anders op bepaalde voedingsstoffen.
Dus ik zou zeggen: gewoon proberen. 
Maar in elk geval is het heel goed dat je je hond op kvv gezet hebt.  In brokken zitten te veel mogelijk triggers tot aanvallen bij je hond.
Door Evie
#1653676
Mijn hond had het ook ineens heel erg. Hij had een aanval (gelijk behoorlijk lang), daarna 10 dagen later weer, volgende dag weer maar dan gelijk 3.
Hij moest opgenomen worden omdat hij van de medicijnen niet rustig werd maar helemaal hyper. Zolang hij zijn medicijnen geeft gaat het allemaal goed. Ik merk met eten ook geen dingen die ik hem beter niet kan geven.
Door ingridstruik
#1654016
oke bedankt voor de info ze heeft vandaag pens gehad dus wacht wel af
ben in iedergeval blij dat ze eet nu en ze vanaf zondag geen aanval meer
gehad terwijl ze vorige week om de 2of drie dagen een aanval had.
heb vandaag ook kippenek gehaald en ga dat volgende week proberen.

groetjes ingrid en shira  ;D
Door ingridstruik
#1655806
hallo allemaal

hier weer even een berich van mij en shira ik heb shira donderdag pens gegeven
en geen aanval tot nu toe.heb nu ook  kippenek,sardien,eend-mix,paardespiervlees,paardmix en
rund-mix besteld. het gaat goed op kvv maar nu 5 dagen kvv geven en 2 dagen echt alles vers.
vanaf vorige week zondag heeft shira geen aanvallen meer gehad dus ebn een hele blije baas
ze eet goed en heeft goede ontlasting.

groetjes Ingrid en Shira :D
Door ingridstruik
#1657871
hallo allemaal

shira heeft zondag voor het eerst kippenek gehad en had totaal geen problemen met het eten er van
en ook de ontlasting was vandaag geen probleem ga nu kvv met barf combineren

groetjes ingrid en shira ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door