Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1651687
Mijn ouwe Saampie (bijna 13) gaat volgende week naar de dierenarts... :-X
Ze is afgevallen, schooit vreselijk, maar eet slecht en stinkt uit haar bekkie, dus ik vrees dat er het e.e.a. aan haar gebitje gedaan moet worden.

Nu wilde ik sowieso al even naar de da voor een (preventief) bloedonderzoek, met name orgaanfuncties, dus dat gaat eerst even gebeuren.
Samos heeft chronische niesziekte en momenteel niest ze best vaak en veel (maar ja, als ze slecht eet, gaat haar conditie natuurlijk achteruit en zitten we in een vicieuze cirkel)...dus ik vind t best heel spannend om die narcose aan te gaan  :-X  :-X  :(

Iemand tips?? (behalve dat ik nu maar weer dagelijks die L-lysine probeer te geven)

Smeagol, de kat met FORL gaat ook mee naar de da, ter controle. Hoop dat alles nog goed is bij hem.
Zo niet, dan mag hij later terug komen, want ik neem alleen Samos nuchter mee  ;)
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op do 12 aug 2010, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door maddoc
#1652907
nou, ik zou haar zekers niet zo maar onder narcose doen voor een gebitsreiniging,
maar idd bloedonderzoek, geriatrisch profiel dus incl de schildklier, en eerst uitzoeken of daar de reden ligt waarom ze slecht eet en afvalt.
Slechte bekgeur kan ook bij nierproblemen voorkomen bv.
Als ze slecht eet vanwege een bekprobleem zou je verwachten dat ze wel wil eten omdat ze dan wel honger heeft, maar dat eten dan niet goed lukt omdat het zeer doet.
Je zegt dat ze wel bedelt, eet ze die dingen dan wel op?
Je hebt al allerhande soorten en smaken eten geprobeerd?
Ik weet niet of je haar barf geeft, zoja heb je dan al geprobeerd om het gemalen (en smeuiig geroerd met water) te geven?
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1653080
[quote="maddoc"]
nou, ik zou haar zekers niet zo maar onder narcose doen voor een gebitsreiniging,
maar idd bloedonderzoek, geriatrisch profiel dus incl de schildklier, en eerst uitzoeken of daar de reden ligt waarom ze slecht eet en afvalt.
Slechte bekgeur kan ook bij nierproblemen voorkomen bv.
Als ze slecht eet vanwege een bekprobleem zou je verwachten dat ze wel wil eten omdat ze dan wel honger heeft, maar dat eten dan niet goed lukt omdat het zeer doet.
Je zegt dat ze wel bedelt, eet ze die dingen dan wel op?
Je hebt al allerhande soorten en smaken eten geprobeerd?
Ik weet niet of je haar barf geeft, zoja heb je dan al geprobeerd om het gemalen (en smeuiig geroerd met water) te geven?
[/quote]

Ze gaat natuurlijk ook niet zomaar onder narcose  :-X, maar als haar gebit slecht is (en ze daardoor dus slecht eet), dan zal t toch wel moeten  :-[
Ze wil ook wel eten, maar loopt dan al snel weer bij haar bakje weg...

En nee, mijn poezels krijgen (nog) geen barf...heb t al een aantal keren geprobeerd, maar tot nu toe nog zonder succes.
Ze krijgen dus br*kjes, vlees en stukjes kipfilet, eend etc. (toen Yuki nog vers kreeg, kregen ze er steeds iets van mee, maar er was er eigenlijk maar 1 van de 3 die wat interesse had in sommige dingen..en tegen de tijd dat ik dacht dat ik wist wie wat lekker vond, was t alweer veranderd  :-\)

Ze krijgt dus inderdaad eerst een geriatrisch onderzoek, maar ook een gebitscontrole...en als haar gebit slecht is (wat ik dus wel vermoed), dan zal ze toch geholpen moeten worden (onder narcose)  :-[  :(
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1657518
Morgen is het zo ver.  :(

Vanaf 18uur mag mevrouw niet meer eten, en om 9.15 moeten we ons melden bij de da.
Ws het maar vast dinsdagmiddag  :-X  :-X
Door ibbi
#1657845
[quote="yuki11"]
Morgen is het zo ver.  :(

Vanaf 18uur mag mevrouw niet meer eten, en om 9.15 moeten we ons melden bij de da.
Ws het maar vast dinsdagmiddag  :-X  :-X
[/quote]

wat een tegenvaller, heel veel sterkte en succes voor morgen!
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1657855
[quote="ibbi"]
wat een tegenvaller, heel veel sterkte en succes voor morgen!
[/quote]

Of het een tegenvaller is, kan ik nog niet zeggen. We zijn namelijk nog niet bij de da geweest. Dus morgen wordt zowel de diagnose gesteld als, indien nodig (en daar ga ik voor 95% wel van uit), meteen de oorzaak verholpen.
In het meest gunstigste geval, is ze dus voor niks nuchter gebleven...hoewel....er zal toch een oorzaak moeten zijn voor het afvallen en slecht eten...dus misschien moet ik maar hopen dat de oorzaak haar gebit is.

Maar, ow...die narcose  :-X  :-X  :-X daar zie ik zo tegenop...bang om mijn lieve meissie te verliezen  :'(
Door ibbi
#1658008
niet goed gelezen, sorry kan me slecht concentreren, typen kost al veel moeite.  ik duim dat 't meevalt morgen!!  :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1658205
Ben net terug van de da.
Smeagol mocht weer mee naar huis, maar Samos is gebleven  :'(  :'(
Smaegol was er ook uitsluitend ter controle, vanwege zijn FORL...en het zag er redelijk uit. 2 elementen vertonen alweer wat schade...Voorlopig kan hij nog even vooruit.

Samos haar gebit zag er ook best redelijk uit, maar haar hoektand zit los en er zat een slechte kies...ze zal dus onder narcose een gebitssanering ondergaan  :-X
Ook is bij haar bloed afgenomen vanwege haar leeftijd (bijna 13)...en die uitslagen zullen het narcoseprotocol bepalen.

Pfff, vreselijk zeg...dat gehannes met mn lieve poezebeestjes  :-[
Het komt op mij over als pure dierenmishandeling, dat gestress op de tafel...stukje scheren, naaldje erin, bekkie open, tanden bevoelen...
En die angstige, wanhopige oogjes kijken je maar aan.... :'(

Smeag en ik zijn vertrokken en hebben even wat tranen gelaten, waardoor de assistente ook volschoot, hihi...
Ze deed nog een poging het goed te praten door uit te leggen dat het toch echt beter is voor Samos als haar gebitsproblemen verholpen worden...
Yep, ik weet dat het moet, maar t is zo klote om je lieve diertje achter te moeten laten  :'(

De assistente belt zodra Saam van de tafel komt, en ik mag haar in de loop van de middag ophalen.
Is het al 'in de loop van de middag'???  ::)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1658218
[quote="Truus"]
Sterkte Yuki :-* pffff..ik weet wat het is al die zorgen. Vanmiddag heb je Smeagol weer lekker thuis hoor.
[/quote]

Ik zat toevallig net jouw topic te zoeken, maar nog niet gevonden...
Smeag is alweer thuis, maar mijn lieve, kleine, griekse dametje nog niet  :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door