Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1652470
Ik wil wat vlees gaan proportioneren, en het ligt nu te semi ontdooien.
Maar tot hoe ver moet ik het laten ontdooien, en hoe lang duurt dat ongeveer?
Ik heb kippennekken, hertenvlees en nog wat spiervlees er uit liggen.
Ik neem aan dat het niet helemaal ontdooid mag zijn???

Groetjes,
Gerda
Door sandrra
#1652482
Totdat je t van elkaar kan halen.
Mocht t toch helemaal ontdooit zijn kan je t gewoon weer opnieuw invriezen
Door anneke62
#1652483
Ik laat het altijd zover ontdooien tot ik het kan bewerken, lees snijden, kippennekken van elkaar trekken, enz, daarvoor hoeft het niet helemaal ontdooit te zijn, sterker nog, ietwat bevroren snijd een stuk makkelijker. Dan gauw weer terug in de vriezer.
Door Migudu
#1652485
Oh, dus het is niet meteen schadelijk voor de woef als het toch wat te ver ontdooid is??

Groetjes,
Gerda
Door sandrra
#1652486
Wel nee niet schadelijk.... Ook vlees wat je er uit hebt liggen en alweer bijna tot leven komt kan je geven. Vinden ze hier super lekker.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1652491
Als je hele stukken aan elkaar hebt zitten (zoals bijv. kippennekken) helpt het ook om de doos/zak flink op de grond (steen) te laten kletteren. Schiet de heleboel vanzelf los ;)
Door Migudu
#1652494
Ha! Nog een goede tip! Dank!!!
Zal ik bij runderhart maar niet doen, he?? ;D

Gerda
Door 202Spots
#1652591
IK kan niet op de hollandse naam komen,
maar zo'n ding is ook makkelijk om bevroren stukken uit elkaar te krijgenm eventueel paar klappen met hamer om 't er tussen de krijgen  ;)

Afbeelding
Door 202Spots
#1652651
lauraV schreef: koevoet :)
nah , hier is een schroevendraaier al genoeg om alles los te krijgen ;) :biggrin2:
Oh ja!! Thanks! ik wist dat 't iets met koe had te maken maar koeien POOT klonk niet goed :biggrin2:
Schroevendraaier gaat ook goed,maar moet dan wel  ietsie meer ontdooid zijn..
Door 202Spots
#1652745
Senta schreef: Op school onderzoek naar gedaan, bacterieen nemen dusdanig toe dat ze niet zo top meer zijn voor gezondheid en ook de voedinswaarde nihil wordt.
NOu...ik weet niet hoe 't in Holland is, en of 't nou voor menselijke consumptie is of voor de dieren,
maar 95% van de kippen worden bevroren verkocht hoor.
Vlees wat je vers koopt en zelf invriest, dat is ook nog steeds lekker en vol met voedingswaardes voor jezelf EN voor de hond.
Nee ik eet geen rauwe kip, maar practies alles want mij honden eten is ingevroren geweest en ze doen 't nog steed goed met bevroren vlees en kip en vis...dat is gedeeltelijk ontdooid geweest en weer opnieuw bevroren,dus ik ben 't echt niet met je eens.
Door Xada
#1653000
Weten jullie wel hoe vaak vlees ingevroren en ontdooit is voor het bij de winkels in de schappen cq. vriezers ligt? Dan zou je nooit meer vlees willen eten. En als de houdbaarheidsdatum in de fabriek te oud wordt, dan pak je de spullen toch even over in nieuwe doosjes? Is het weer een jaar langer houdbaar. En denk niet dat ik zit te kletsen, ik heb het zelf moeten doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door