Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1652341
Hallo,
Wij hopen volgend jaar een nest te kunnen gaan fokken met Denia.
Nu worden de pups afgespeend op kkv, maar wat als een toekomstige pupbaas toch brok wilt geven?
Geven jullie die pups dan ook brok? Of laat je de pupeigenaar zelf omzetten van kkv naar brok?
#1652347
uh ik voer absoluut geen brok aan de honden.
en eigenlijk plaats ik liever ook niet bij mensen die brok willen gaan voeren aan de hond. :-[

ik hoop dat mn pupkopers dezelfde visie hebben...

heel soms maak ik een uitzondering, bv toen 1 pup naar dr papa ging die brok at, maar ja dan had ik die reu niet moeten nemen.
maar verder uh nee wil ik dat ze vlees voeren.
ook de herplaatsers bij voorkeur
#1652455
Mijn pups worden ook afgespeend op Carnibest.
Pups die naar baasjes gaan, die 100% vers blijven voeren, krijgen hier geen brokmaaltijden.
Pups waarvan de baasjes gedeeltelijk vers en brok gaan voeren, wennen bij mij in de laatste week aan 1 brokmaaltijd per dag.

Je kunt niet eisen dat pups op vers blijven, want daar heb je toch geen controle over.
Je kunt beter in goed overleg adviseren, dat Vers het beste is.
Mijn ervaring is dat de meesten dan toch ook Vers blijven geven.

Maar er zijn ook (aspirant)kopers, die "ja & amen" knikken voor het verhaal van Vers en waarvan je later hoort, dat ze tegen andere Pyr-mensen zeggen, dat ze het allemaal maar onzin vinden.
#1652466
[quote="danielle1980"]
uh ik voer absoluut geen brok aan de honden.
en eigenlijk plaats ik liever ook niet bij mensen die brok willen gaan voeren aan de hond. :-[

ik hoop dat mn pupkopers dezelfde visie hebben...

heel soms maak ik een uitzondering, bv toen 1 pup naar dr papa ging die brok at, maar ja dan had ik die reu niet moeten nemen.
maar verder uh nee wil ik dat ze vlees voeren.
ook de herplaatsers bij voorkeur
[/quote]


Maar dat begrijp ik niet: je wilt geen pups verkopen aan mensen die brok gaan voeren maar je vindt een brok-etende vader wel goed voor jouw pups? Ik mis hier de logica.
#1652499
waarom niet een keer met die mensen dan rustig om de tafel gaan zitten?

wat een vriendin van mij gedaan heeft met haar puppenkopers is een theorieles ( laten) geven over voeding en gezondheid (zoals ik die ook op de hondenschool verzorg) zodat mensen inzicht krijgen in het hoe, wat en waarom.. aangeven waarom jij heel graag wil dat ze vlees gaan voeren en misschien eens bekijken van hun kant wat de motivatie is om brok te voeren.. en wij hebben gemerkt dat dat een heel positieve uitwerking had, mensen die eigenlijk brok wilden gaan voeren geven nu met volle tevredenheid vers.. en zo leren je puppenkopers ook nog iets..
#1652510
[quote="Rovanna"]

Maar dat begrijp ik niet: je wilt geen pups verkopen aan mensen die brok gaan voeren maar je vindt een brok-etende vader wel goed voor jouw pups? Ik mis hier de logica.
[/quote]

Als je je in je reukeuze ook nog moet beperken naar wat meneer eet, wordt het wel heel lastig om een geschikte reu te vinden. Gezondheid en afstamming vind ook ik belangrijker dan wat de reu eet. Problemen die voedingsgerelateerd zijn zitten niet in de genen verankerd. Voor de pups is het veel spannender wat moeders eet, daar ligt hun basis.
#1652515
[quote="Angelique"]
Als je je in je reukeuze ook nog moet beperken naar wat meneer eet, wordt het wel heel lastig om een geschikte reu te vinden. Gezondheid en afstamming vind ook ik belangrijker dan wat de reu eet. Problemen die voedingsgerelateerd zijn zitten niet in de genen verankerd. Voor de pups is het veel spannender wat moeders eet, daar ligt hun basis.
[/quote]

O oké. Duidelijk verhaal.
#1652564
Mijn pups worden ook op vlees afgespeend.
Komen de toekomstige baasjes regelmatig over de vloer dan zien ze zelf hoe lekker ze eten van het vlees.
Als ze met hun nieuwe baasje meegaan krijgen ze voor 14 dagen kvv mee.
Daarnaast doe ik in het puppypakket het boekje van Tannetje voor nog meer informatie.
Het grootste gedeelte blijft daarna ook op vers en die paar die toch brok gaan voeren neem ik maar voor lief.
#1652952
Ik wen mijn pups ook niet aan brokken.
Ik geef voor een week of drie vers mee en daarna is het aan de baasjes wat ze gaan doen.
Ik promoot het versvoeren natuurlijk heel erg, geef ook een hoop info mee aan de baasjes, dus ik hoop dat ze verstandig zijn...
#1653005
[quote="Deesje"]
waarom niet een keer met die mensen dan rustig om de tafel gaan zitten?

wat een vriendin van mij gedaan heeft met haar puppenkopers is een theorieles ( laten) geven over voeding en gezondheid (zoals ik die ook op de hondenschool verzorg) zodat mensen inzicht krijgen in het hoe, wat en waarom.. aangeven waarom jij heel graag wil dat ze vlees gaan voeren en misschien eens bekijken van hun kant wat de motivatie is om brok te voeren.. en wij hebben gemerkt dat dat een heel positieve uitwerking had, mensen die eigenlijk brok wilden gaan voeren geven nu met volle tevredenheid vers.. en zo leren je puppenkopers ook nog iets..
[/quote]

Zo werkt het wel! Had zelf ook nog nooit van vers voeren gehoord totdat ik daar door de fokker op werd gewezen en over werd geinformeerd ;)
Door miik
#1653121
Ik maak voor mijn pupkopers een map met informatie en ook daarin mijn verhaal waarom ik ben overgestapt.
Als mensen serieus interesse hebben voor een pup pak ik die map erbij en besrpeken we wat dingen, evt print ik wat dingen uit zodat ze dat kunnen doorlezen vantevoren. Ook geef ik KVV en vlees mee voor 2-3 weken. Ik leg ze ook uit dat het niet alleen maar om "eten" gaat maar om het hele welzijn- het genot van elke dag lang met een maaltijd bezig te zijn, elke dag wat anders, gezondheid van de hond/ het gebit/typische hondegeur/ hoeveelheid ontlasting....
Ik heb nu 1 gezin wat brok wou blijven voeren maar toch mijn vlees de eerste weken is gaan proberen, kreeg laatst een mailtje nu 2 jaar later dat ze nog steeds vers voert en ook haar andere hond heeft overgezet..... :biggrin2:
Daarentegen 1 andere hond, door prive omstandigheden en tijdelijk logeren op piepklein adres staat die weer op brok. Tuurlijk jammer, maar ook begrijpelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door