Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1652071
Annak heeft al een paar dagen een plekje waar hij steeds op bijt. Hierdoor wordt het rond die huid wat kaal. Ik hou het goed in de gaten maar vind het nog niet alarmerend. Tot vandaag. Ik schrok me rot :o :o :o Ik kan echt hele plukken haar bij hem uittrekken en hij verliest zelf ook heel veel haar; op bepaalde plekken is ie gewoon nagenoeg kaal. Wat zou dit kunnen zijn, wat kan ik doen?

Afbeelding

Afbeelding
#1652096
Wodka doet ongeveer hetzelfde op het moment. Hier is het vaak een combinatie van te ruien haren die er uit moeten, te veel kammen, natte urineplekken en wellicht ook vlooien. Ik doe er niets aan, behalve droog houden, zo veel mogelijk zonder kammen de losse haren eruit halen. Is de huid echt rood en geirriteerd eronder?
#1652099
HannekeKjell schreef: Wat vreemd  :-\
Googlen levert niet zo heel veel op, behalve dan misschien dit (een stukje over alopecia):

http://alopezie.pomeranian-zwergspitz.de/alop12-nl.htm
Nou dit klinkt wel aannemelijk. Annak is natuurlijk een spits-type met het type haar zoals genoemd wordt.
-Saskia- schreef: Wodka doet ongeveer hetzelfde op het moment. Hier is het vaak een combinatie van te ruien haren die er uit moeten, te veel kammen, natte urineplekken en wellicht ook vlooien. Ik doe er niets aan, behalve droog houden, zo veel mogelijk zonder kammen de losse haren eruit halen. Is de huid echt rood en geirriteerd eronder?
Maar dit is zeer plotseling; nog nooit eerder gebeurd. Ik kam ook zeker niet te veel, eerder te weinig. Hij heeft ook veel huidschilfers. De huid is niet rood maar heel donker, bijna zwart. ???
#1652289
Ik weet dat er ook een aandoening is die nog weleens bij de mal voorkomt en dat is Coat Funk. Ik weet dat bij die aandoening de hond zijn vacht kan verliezen, maar weet verder niet veel er vanaf. Weet ook niet of dit op latere leeftijd kan ontstaan. Info vind ik alleen in 't engels en mjn engels is niet zo best.... Misschien dat je zelf even kunt googlen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door