Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#1649866
Anouk nu 8,5 maand is een neurootje en een echte brokkenpiloot  :-\
Inmiddels een paar klappers gemaakt (salto en op dr rug haaks in een greppel ect),
op foto's / onderzoek da niks te zien en nu wil ik het probleem breeder aanpakken.

a. ze moet rustiger in het koppie worden
b. ze moet beheerster in bewegingen worden
c. de spieren moeten meer ontspannen, ze lijkt wel een springveer

Binnenkort start ik bij een hondenfysio om de boel los te krijgen maar ttouch leek mij een perfecte aanvulling  ;)
#1651292
Hondenmassage - Brunhilde Muhlbauer en Teambuilding met je hond - Linda Tellington-Jones zijn goede, duidelijke boeken om vast een begin mee te maken als je het zelf wilt leren.
Ik weet niet waar je woont, maar ik vind Judith Hofman van www.villahond.nl heel goed. Zij is van nature zelf al heel rustig. Je kunt ook bij haar een informatieavond met je hond volgen. Daar leert ze een paar touches en hoe je een bandage om kunt doen. Je kunt dan meteen ervaren hoe je hond op de touches en de bandage reageert.
#1652010
Daphne&Jayden schreef: Hondenmassage - Brunhilde Muhlbauer en Teambuilding met je hond - Linda Tellington-Jones zijn goede, duidelijke boeken om vast een begin mee te maken als je het zelf wilt leren.
Ik weet niet waar je woont, maar ik vind Judith Hofman van http://www.villahond.nl heel goed. Zij is van nature zelf al heel rustig. Je kunt ook bij haar een informatieavond met je hond volgen. Daar leert ze een paar touches en hoe je een bandage om kunt doen. Je kunt dan meteen ervaren hoe je hond op de touches en de bandage reageert.
Niet echt in de buurt :-\
Ik ga in ieder geval eens kijken voor die boeken, bedankt ;)
#1654297
Claudia N schreef: Anouk nu 8,5 maand is een neurootje en een echte brokkenpiloot :-\
Inmiddels een paar klappers gemaakt (salto en op dr rug haaks in een greppel ect),
op foto's / onderzoek da niks te zien en nu wil ik het probleem breeder aanpakken.

a. ze moet rustiger in het koppie worden
b. ze moet beheerster in bewegingen worden
c. de spieren moeten meer ontspannen, ze lijkt wel een springveer

Binnenkort start ik bij een hondenfysio om de boel los te krijgen maar ttouch leek mij een perfecte aanvulling ;)
Waar woon je ongeveer? Ik ben nu bezig met de opleiding, dus wellicht kan ik je helpen aan iemand in de buurt...
#1678276
Claudia N schreef: Sorry voor late reactie, kreeg geen melding in mn mailbox van reacties...

Ik woon nu nog in Delft maar vanaf 1 sept in Zwolle ;-)
Als je iemand weet, graag!
Maakt niks uit, als je nog iemand zoekt, ik ken in ieder geval iemand in rotterdam die de opleiding doet en ook wel ieamnd in de buurt van Zwolle dus wat lijkt je handiger 8)
ik ben nu net terug van een trainingsweekend, dus ik ben helemaal moe (maar voldaan) nu... maar morgen zal ik als je wilt er voor je achteraan gaan :)

(en als er nog mensen zijn in Enschede e.o. die een oefenobject voor mij hebben houdt ik me warm aanbevolen, lol, voor referenties verwijs ik naar cali 8))
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door