Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door @nouk
#1651871
Ik dacht, met het oog op de naderende vakantie (zie ander topic) kan ik wel al vast eens wat vlees gaan geven ipv Carnibest (omdat dat in Duitsland blijkbaar niet te krijgen is). Nu had ik magere runderlappen gekocht. Ik dacht ik snij het niet klein, kan hij eens lekker daar mee aan de gang... beetje scheuren en trekken, goed voor de tanden...

Hij snuffelde eraan, likte eraan, pakte met de voortanden zoals hij ook bij gemalen vlees doet, schrok een beetje toen het geen hapje bleek te zijn maar er wat achteraan kwam bungelen, legde het eens op de grond, nam het aan de zijkant in zijn bek, deed hap... slik... weg...!!! :o  Niks geen scheur- en trekwerk. Krijg hij daar nou geen last van? Het was een lap van minstens 400 gram! Ik heb al de hele middag zitten wachten tot het er weer uit kwam, maar niks.  ::)

Ik denk eigenlijk dat deze vraag beter bij Barf kan staan... ???
Laatst gewijzigd door @nouk op di 15 jun 2010, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door anneke62
#1652428
Geen probleem bij spiervlees, maar als hij dat met botwerk doet is dat minder geslaagd, dus als je dat gaat geven zou ik het eerst even aan één kant vasthouden, zodat hij leert dat hij er op moet kauwen. Als een stuk spiervlees er in één keer ingaat kan het er hooguit weer uitkomen, dat is dus niet gebeurd, dus verteert hij het zo.


edit: ik zie nu dat je dit topic ook in de versvlees-hoek hebt geplaatst en dat er daar ook al gereageerd was. Beetje overbodig om hetzelfde topic meerdere keren te plaatsen lijkt me? ;)
Laatst gewijzigd door anneke62 op wo 16 jun 2010, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door @nouk
#1652743
anneke62 schreef: Geen probleem bij spiervlees, maar als hij dat met botwerk doet is dat minder geslaagd, dus als je dat gaat geven zou ik het eerst even aan één kant vasthouden, zodat hij leert dat hij er op moet kauwen. Als een stuk spiervlees er in één keer ingaat kan het er hooguit weer uitkomen, dat is dus niet gebeurd, dus verteert hij het zo.


edit: ik zie nu dat je dit topic ook in de versvlees-hoek hebt geplaatst en dat er daar ook al gereageerd was. Beetje overbodig om hetzelfde topic meerdere keren te plaatsen lijkt me? ;)
Dat heb ik niet gedaan...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door