Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Dreetje
#1651695
Misschien een stomme vraag, maar ik stel hem toch maar.
Kan ik botmix (bijv. Gemalen eend/konijn/haas, karkas (verhouding ca. 70% bot en 30% vlees) aanvullen met bijv. pens/hart (enkelvoudig Farmfoord, Smuldier oid?)
tot een complete maaltijd.

* ik voer 5 dagen KVV en 2 dagen "iets anders" - bovenstaand valt onder "iets anders"
Laatst gewijzigd door Dreetje op di 15 jun 2010, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1651720
Dat kan wel, maar het is inderdaad behoorlijk ingewikkeld.

Die 70% bot is namelijk kaal bot.
En bij een barf menu ga je uit van 40-50% vleesbot, dat is 20-25% kaal bot.
Dus er zou behoorlijk wat spiervlees bij moeten om op een normaal percentage kaal bot te komen en dan inderdaad ook nog je normale percentage spiervlees en orgaan als je het helemaal compleet zou willen maken.
(50% vleesbot (50% bot / 50% vlees), 35% spiervlees en 15% orgaan als je verder geen groenten, vis enz. meeteld.)
Aan de andere kant komt het niet zo heel nauw als het maar voor 2 dagen is, maar ik zou in ieder geval niet alleen de botmix geven, daar loopt ie waarschijnlijk op vast  :-\

Ik geloof dat het een behoorlijk warrig verhaal geworden is  :-[ :P
Voor 2 dagen een barfmenutje maken is een stuk makkelijker  :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1651722
Je kan natuurlijk met mixen knutselen en afwisselen binnen de BARF-percentages. Zelf zou ik geen hart/pens van Smuldie/FF meer toevoegen omdat dat mijn inziens weinig toevoegd aan het kvv wat je al voert, waar doorgaans meer dan voldoende orgaan in verwerkt zit. Ik zou zo'n botmix dan eerder aanvullen met wat vis, spiervlees, eitje en wat groente. Wanneer het slechts om 2 dagen in de week gaat hoef je niet zo nauw te zoeken naar "de complete maaltijd" en zou ik in deze zeker het orgaan laten voor wat het is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door