Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marieke78
#1651176
hallo mensen ik heb jullie advies nodig.

We hebben sinds kort een Engelse Stafford pup (Guus).
En ik heb een vraag over het eten daarvan, Onze honden krijgen Kivo en ik wou Guus ook op Kivo hebben.
Maar de fokker adviseerde ons om ook brok erbij te doen, zodat ze voldoende eiwitten binnen zou krijgen voor de spieropbouw.
Ze wil eigenlijk geen brok omdat ze ook wel vlees gewend is  ;).

Wat is jullie mening hier over?
En bestaat er ook een poedervorm van eiwit die je anders toe kan voegen, of iets anders

Ik hoop dat jullie me willen helpen
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1651221
Welkom op Barfplaats  :)

Ik zou zeker geen brok (erbij) gaan voeren en lekker kvv blijven geven.
In vers vlees zitten eiwitten in de best mogelijke vorm, puur natuur en onverhit.
Er is geen enkele brok die daaraan kan tippen.
Zou dus ook niet gaan rommelen met poedertjes o.i.d.

Wel zou je diverse smaken en merken kvv af kunnen wisselen.
Omdat je nooit 100% zeker kan weten wat een fabrikant er in stopt is het misschien verstandig om niet op 1 paard te wedden.
Daarbij zou ik er op letten dat er een natuurlijke calciumbron (gemalen botten) gebruikt wordt.
Voorbeelden daarvan zijn Carnibest, Carnivoer, Haaksbarf enz.

Veel plezier met je pup en als je vragen hebt, gewoon stellen hoor  :)
Door @nouk
#1651227
Hmm, mijn eerste antwoord staat zo misschien een beetje raar, maar als Barfplaatsgroentje voel ik me niet zeker genoeg om daar antwoord op te geven, vandaar... Ik hoop (maar weet eigenlijk wel zeker) dat er duidelijke, goede antwoorden komen om je te helpen, hoor! Maar ik weet ook zeker dat geen van allen brokken zullen adviseren  ;).
Door marieke78
#1651230
@ HannekeKjell,

bedankt voor je antwoord, we geven haar Enerque met geperste brok (Cavom).
Door marieke78
#1651233
@ Anouk.

dat had ik ook niet verwacht dat ze me brokken zouden adviseren :)
maar ik was benieuwd over de hoeveelheid eiwitten
Door tieneke
#1651271
[quote="marieke78"]
@ HannekeKjell,

bedankt voor je antwoord, we geven haar Enerque met geperste brok (Cavom).

[/quote]
Meteen de brokken de deur uit en je pup op de Energique houden  ;)
De eerste maanden op rauw zijn de basis voor een gezonde darmflora....geef ook eens een zeer gezonde pensmaaltijd van Energique of nog liever vers.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1651279
[quote="marieke78"]
bedankt voor je antwoord, we geven haar Enerque met geperste brok (Cavom).
[/quote]

Je zou eventueel Energique en Kivo af kunnen wisselen, maar ik zou de brok inderdaad echt helemaal schrappen.
Een asiel kan je er vast blij mee maken  ;)
Door Lizzy
#1651463
[quote="marieke78"]
hallo mensen ik heb jullie advies nodig.

We hebben sinds kort een Engelse Stafford pup (Guus).
En ik heb een vraag over het eten daarvan, Onze honden krijgen Kivo en ik wou Guus ook op Kivo hebben.
Maar de fokker adviseerde ons om ook brok erbij te doen, zodat ze voldoende eiwitten binnen zou krijgen voor de spieropbouw.
Ze wil eigenlijk geen brok omdat ze ook wel vlees gewend is  ;).

Wat is jullie mening hier over?
En bestaat er ook een poedervorm van eiwit die je anders toe kan voegen, of iets anders

Ik hoop dat jullie me willen helpen
[/quote]

Die fokker van jou maakt een denkfout (gut, roepen de meeste van schrik dat vlees veel te veel eiwit bevat, hebben we nu het omgekeerde). Het eiwitpercentage in brok wordt in droge vorm gemeten. Het eiwitpercentage in verse/rauwe voeding in normale vorm. Wanneer je dus naar beide eiwitpercentages kijkt, vergelijk je een appel met een banaan. Verse/rauwe voeding bevat meer dan genoeg eiwit. En nog eens de juiste vorm van eiwit ook, namelijk dierlijk eiwit (essentieel). Dus gewoon lekker vers voeren en je fokker laten kletsen. Over het algemeen hebben ze serieus het beste met hun pupjes voor maar niet iedereen heeft ook verstand van voeding.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1651562
natuurlijk wil je t beste voor je pup , maar zeker voor de opgroei van je pup zou ik dus alleen op rauw vlees gaan..
Door Fido
#1651585
De meest hoogwaardige biologische vorm van eiwitten voor een carnivore is vlees.

In brok zit meestal nihil vlees. De vlees die erin zit is en een bewerkte vorm (vleesmelen) en ook nog eens verhit. Met andere worden het is super kapot gemaakt en slechter opneembaar door het lichaam.

Onverhit puur vlees is de meest optimale eiwitbron met de minst toxische belasting voor het lichaam!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door