Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door marga16
#1651375
Hallo
Maak me zorgen over de vakantie, gaan straks met onze honden (2) op vakantie naar Duitsland voor 2 weken en ik kan niet voor 2 weken diepvriesvoer mee nemen, en om ze nou de hele vakantie kippen te voeren!!! zie ik ook niet zo zitten,omdat ze nog maar net over zijn op KVV, en nu net een beetje gewend zijn aan het verse vlees af en toe wat kippen vlees of eendennekken oid. darmen reageren er soms ook nog wat te heftig op.
weet iemand of er in duitsland ook kvv verkrijgbaar is?? en zo ja welk merk? of dat iemand nog een ander idee heeft?
we zitten in de omgeving van Koblenz!

Ook geef ik ze zo nu en dan wat Kefir, kan iemand me vertellen hoe vaak en hoeveel ik ze dat per week mag geven honden wegen 36 en 38 kg.
Alvast bedankt
Door @nouk
#1651431
Nou, ik lees deze even aandachtig mee (had het zelf geweest kunnen zijn, behalve dan dat ik 1 hond heb van 36 kilo... :)).
Wij willen ook naar Duitsland gaan  ;D.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1651452
Een google op : Frisch futter hund  brengt je een heel end op weg. Duitsland is behoorlijk ontwikkeld wat betreft rauwe voeding, dus zal er zeker het een en ander te verkrijgen zijn in dierspecaalzaken in de buurt.
Door Lizzy
#1651461
Volgens mij wordt echt KVV lastig maar ze hebben ongeveer in elke supermarkt en op elke hoek van de straat vlees voor honden. Als je dat combineert met Aldi kip, een visje, restjes groenten, etc., dan moet dat toch lukken?
Door Anne in Zweden
#1651471
In sommige supermarkten van de keten Real hebben ze op de dierenafdeling een diepvriesje staan met gemalen of fijngesneden vlees en pens, maar of daar bot in zit... ik geloof het niet. Wel hebben ze een variant waaraan calcium is toegevoegd, wat je voor die vakantieperiode eventueel zou kunnen nemen. Sommige dierenspeciaalzaken van de keten Tier & Co hebben een diepvries(je) waar wat in ligt, voornamelijk rund en kip en runderpens. Let wel, een medewerkster van een filiaal in de buurt van Leipzig wist me te vertellen dat daar geen bot in zit ("Veel te gevaarlijk!"), hoewel een andere medewerkster van hetzelfde filiaal een week daarvoor had beweerd dat de kip-kvv gemalen bot bevat  ::). Meisjes van achttien die op jarenlange ervaring ter zake kunnen bogen, dat zal duidelijk zijn. Wat er nou wel in zat, weet ik nog steeds niet, want de verpakking bood geen informatie.

In Dresden zit een barfwinkel waar ze wel heel veel variatie hebben, maar ja, als je op vakantie naar Koblenz gaat, is dat nogal een eind fietsen. Toch denk ik dat je met een rondje googelen inderdaad wel iets kunt vinden; zoekbegrippen als frischfleisch hund, TFK fleisch hund of desnoods "gewolft 500 g" (=gemalen 500 g) zullen wel resultaat opleveren.

Ik zal straks ook nog effe wat choechelen voor je.
Door marga16
#1651473
Dank jullie wel allemaal voor de  snelle reactie's
hier heb ik zeker iets aan ga straks ook gelijk eens even googlen.
Hartstikke bedankt.
Door @nouk
#1651590
[quote="Lizzy"]
Volgens mij wordt echt KVV lastig maar ze hebben ongeveer in elke supermarkt en op elke hoek van de straat vlees voor honden. Als je dat combineert met Aldi kip, een visje, restjes groenten, etc., dan moet dat toch lukken?
[/quote]

Ik zie wel vaker de term "Aldi-kip" staan. Nou vraag ik me toch af of die beter geschikt is of dat dat zo gezegd wordt omdat die goedkoper is?
Door *Axel*
#1651622
[quote="Lizzy"]
Volgens mij wordt echt KVV lastig maar ze hebben ongeveer in elke supermarkt en op elke hoek van de straat vlees voor honden. Als je dat combineert met Aldi kip, een visje, restjes groenten, etc., dan moet dat toch lukken?
[/quote]

Kvv is te vinden, maar reteduur, en meestal via webshops  :o Net als het barfmateriaal in de webshops en de supermarkten, helaas...  :(
Dat is de reden waarom ik Duck importeer uit Belgie. 

*edit* ik lees nu net dat het alleen voor 2 weken vakantie is, dat moet met supermarkt (idd Real) zeker lukken dan :-)
Door bloemetje
#1651677
[quote="anouk1970"]
Ik zie wel vaker de term "Aldi-kip" staan. Nou vraag ik me toch af of die beter geschikt is of dat dat zo gezegd wordt omdat die goedkoper is?
[/quote]

Ik dacht gewoon omdat ze in Duitsland ook Aldi's hebben  :biggrin2:
Door Lizzy
#1651753
[quote="anouk1970"]
Ik zie wel vaker de term "Aldi-kip" staan. Nou vraag ik me toch af of die beter geschikt is of dat dat zo gezegd wordt omdat die goedkoper is?
[/quote]

Omdat het zo goed verkrijgbaar is en een prima kwaliteit/prijsverhouding heeft. De braadhaantjes zou ik zelf thuis niet voeren (te duur) maar is in de vakantie goed te doen. Bovendien zit er een zakje orgaantjes in.
Door @nouk
#1651861
[quote="Lizzy"]
Omdat het zo goed verkrijgbaar is en een prima kwaliteit/prijsverhouding heeft. De braadhaantjes zou ik zelf thuis niet voeren (te duur) maar is in de vakantie goed te doen. Bovendien zit er een zakje orgaantjes in.
[/quote]

En geef je dan die hele kip? Ik ken ze niet, hoor, maar als ik die bij AH zie liggen, dat lijkt me zo veel? :o Of zijn die van de Aldi kleiner? (de hele kip dus)

En daar geef je dan ook nog rundvlees bij, of doe je dat dan de volgende dag?
Laatst gewijzigd door @nouk op di 15 jun 2010, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Deesje
#1651953
bij de versvleeswinkels (topic in barf-vragen) in duitsland kun je vaak gemalen bot, vlees enz los kopen.. als je zoekt op 'gewolft' kom je een heel eind..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door