Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bets
#1650422
Hoi.

Ik geef mijn hond nu 250 gram kvv van carnibest.
Mag ik haar dan in de middag een kippennek geven?
Mag het ook iets anders zijn? iets groters of krijgt ze dan teveel?
Vind het nu zo saai voor haar.
En als ik een bakje smuldier geef met pens wat doe ik daar dan doorheen?
Mag ze dan ook nog andere dingen naast dat bakje pens?
Gisteren had ik een bakje met hart voor haar daar heb ik gepureerde sla en tomaat doorheen gedaan maar ze moest er niks van weten.
Was dit eigenlijk wel een goeie combinatie?
Veel vragen maar ik ben echt een beginneling, ben best bang dat ik het fout doe, ik doe dit pas en week!
Mij valt op dat ze wat futlozer is nu ik over ben gestapt naar versvoer, is dat normaal?
Over de vis, kan ik dat ewoon bij de supermarkt in een blikje halen?
Zo ja kan ik dat door het kvv doen?
Ik ben al wel geholpen door een aantal mensen met mijn vorige vragen mar dit wil ik ook nog even graag weten

Wacht met smart op antwoorden!

Groetjes, Betsie
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1650455
Hoi Betsie,

Als je hond goed op gewicht is kun je hem/haar gewoon wat tussendoortjes geven zoals een ander hond.
Of de maaltijd kvv vervangen door een barfmaaltijd.
Ik zag dat Angelique veel van deze vragen mooi samengevat heeft in 1 topic: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,72140.0.html

Als je de kvv vervangt door andere dingen (nekken, karkas, spiervlees), zou ik andere diersoorten geven dan in de kvv zit, dan voegt het ook wat toe qua voedingswaarde. Je kunt bv eens een eendennek geven of parelhoenkarkas of konijnenspiervlees enz.
Groente kun je ook wat gepureerd/of licht gekookt erbij geven, alleen niet alle honden houden van groente.
Tomaat behoort tot de nachtschade-familie en sommige honden kunnen daarop wat reageren, die zou ik persoonlijk niet zo snel geven.
Sla trouwens ook niet omdat het weinig smaak heeft en weinig voedingswaarde. Vele andere soorten groentes kunnen natuurlijk wel, als je bv eens een rest sperciebonen, bloemkool of witlof hebt bv.

Vis kan je uit blik geven (wel het liefst op water dan of als je op olie geeft even de ergste olie eraf spoelen), al zou ik dat met mate geven want het is gare vis.
Beter is dan gewoon eens een stuk rauwe zalm of hele rauwe sardientjes te geven.
Hopelijk zijn je vragen zo een beetje beantwoord  :)
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1650685
Bets schreef: Ik geef mijn hond nu 250 gram kvv van carnibest.
Mag ik haar dan in de middag een kippennek geven?
Mag het ook iets anders zijn? iets groters of krijgt ze dan teveel?
Vind het nu zo saai voor haar.
Zoals May Linn ook al zegt, mag je haar best wat extra geven als ze gewoon goed op gewicht is.
Kippennekken kan, maar er zit ook al kip in Carnibest dus je zou ook een eendennek, parelhoenkarkasje of kwartelkarkasje o.i.d. kunnen geven.
Of een beetje spiervlees van een ander dier dan kip en rund.
En als ik een bakje smuldier geef met pens wat doe ik daar dan doorheen?
Mag ze dan ook nog andere dingen naast dat bakje pens?
Gisteren had ik een bakje met hart voor haar daar heb ik gepureerde sla en tomaat doorheen gedaan maar ze moest er niks van weten.
Was dit eigenlijk wel een goeie combinatie?
Je mag de pens zo geven, maar er mag inderdaad ook wat doorheen als je dat wil.
Schepje groenten (als je wat over houd van de groentes van je eigen avondeten bijvoorbeeld), rauw eitje inclusief schaal, scheutje yoghurt of iets dergelijks.
Maar mag ook wat spiervlees of een vleesbot zijn zoals hierboven vermeld staat.
Veel vragen maar ik ben echt een beginneling, ben best bang dat ik het fout doe, ik doe dit pas en week!
Geeft niks, gewoon vragen, zo zijn we allemaal begonnen  :)
Mij valt op dat ze wat futlozer is nu ik over ben gestapt naar versvoer, is dat normaal?
Je zegt dat ze dit sinds een week krijgt en afgelopen week is het behoorlijk warm en drukkend geweest.
Kjell is dan ook wat rustiger dan normaal.
Of misschien is ze aan het ontgiften, dan werkt ze de afvalstoffen van de brokken eruit. Hoe is haar ontlasting?
Over de vis, kan ik dat ewoon bij de supermarkt in een blikje halen?
Zo ja kan ik dat door het kvv doen?
Je kan inderdaad een blikje vis geven zoals haring, zalm, makreel, sardine of ansjovis.
Let er dan op dat het op water of olijfolie is, geen zonnebloemolie.
Maar beter is nog een lekker rauw visje bij de visboer halen.
Let dan wel op dat je rauwe vis neemt, geen gerookte o.i.d. en bijvoorbeeld panharing, gewone haring is namelijk gezouten.

Succes!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door