Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1650062
Een tijdje terug voelde ik bij DJilly een knik in het uiteinde van de staart, terwijl ze dit nooit eerder gehad heeft.
Waarschijnlijk een breukje.
Vanavond was ik met haar vacht bezig en dus ook met haar staart en voelde toen 4 knikjes. Het uiteinde kun je nu zo in een cirkeltje zetten.
Ze heeft er geen last van, maar moet ik hier wat aan laten doen?? Kan ze er problemen mee krijgen als ik er niks aan laat doen??

De oorzaak is, denk ik, dat ze zelf in haar staart bijt. In het verleden hebben we haar dit aangeleerd, maar als je nu zegt "oude taart" denkt ze dat je zegt "pakt je staart"
Vanmiddag deed ze dit ook, zei Raymon, en hoorde hij ook knak. Maar geen gil of iets dergelijks, dus vond hij het niet nodig om er wat van te zeggen..
Laatst gewijzigd door choopy op ma 14 jun 2010, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door henneke
#1650400
ik weet gewoon niet wat ik hierop moet zeggen eigenlijk  :-\ je hebt haar het zelf aangeleerd en zit nu met de gebakken peren dus , als ze inderdaad haar staart in stukjes bijt moet ze het wel hard doen zeg !
ik zou zeker langs de dierenarts gaan om zeker te weten of de staart gebroken is of ontwricht ofzo en met hem of haar verder overleggen wat te doen .
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1650427
Kaio heeft door een ongelukje ook staartwervels flink verschoven. We zijn bij DA geweest maar die kon er niks aan doen. Staart onder zwelling/breuk deed het nog, er zat gevoel in. We weten ook niet of het gebroken was geweest. Want het maakte nl niet uit voor de behandeling.  Wat pijnstillers en ontstekingsremmers.
Hij heeft er geen last van.

maar ik zou ook "oude taart" niet meer gebruiken als ik jullie was. En voor de zekerheid even een DA laten kijken.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1650518
Het aanleren van staartjagen is wel een hele "vreemde".  :-X Je wilt niet weten hoeveel mensen hun hond daarvan af proberen te helpen.
Maargoed, het is nu eenmaal gebeurd.
Ik ga met mijn voorgangers mee, zeker niets meer gebruiken, wat haar kan aanzetten tot dat gedrag, wat als ze haar staart echt zélf breekt, allemachtig.
Verder zou ik er inderdaad niet te veel mee doen, als ze er geen last van heeft. Laat die staart met rust, alle nadruk die je er nu op legt, kan voor haar weer aanleiding zijn te bijten.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1650891
Ik zou het haar nu ook niet meer aanleren (of andere honden), maar 11 jaar geleden he?? Toen wist ik nog niet beter. Als meisje van 15, eigen hondje, die wilde ik kunstjes leren.
Ga dan toch maar een ritje DA plannen. Ze heeft er geen pijn aan, maar het voelt wel heel vreemd.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1650969
@Henneke, ik zou zelf ook niet graag mn vingers tussen haar kaken hebben. Dat heeft ze in het verleden weleens gedaan met water spetteren, was niet grappig.
Ze heeft een zeer hoge pijngrens!
#1651050
Toch even naar de DA geweest, na eerst een telefoontje gepleegd te hebben.
Staartpunt onderzocht en was zwart? :o
Dus toch meteen komen.

Staart gevoeld en is nog wel buigzaam, zit ook nog gevoel in, maar niet pijnlijk.
Bij scheren bleek het zwarte niet tot aan de punt te zijn, maar alleen een plekje, dus pigment (bij wit haar)
Mijn DA noemde het een oude wijven staart. Alles wordt wat strammer en dan kan de staart ook meedoen.

Gelukkig dus niet gebroken, maar ze mag er ook niet meer aan zitten van mij. Dus geen "pak je staart"of "ouwe taart" meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door