Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door patricia en ivy
#1649388
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben patricia en ben 27 jaar oud.
Ik woon samen met mijn vriend en cc pup van 15 weken, en 3 katten en 1 fretje.
Onze pup Ivy is 15 weken en weegt 18 kilo inmiddels.
Bij de fokker is ze grootgebracht met smuldier compleet.
Ik heb thuis nu ook carnivoer die voer ik nu omdat ik dacht dat die veel beter was voor haar omdat ik smuldier zo goedkoop vond.
Maar goed ik ga weer gewoon terug naar smuldier want daar deed ze het prima op.
Ook heb ik al een paar keer kippennekken gegeven en die vindt ze heerlijk.
Ik vindt het alleen zo hetzelfde voor haar elke dag en wil graag was afwisselen met barf.
Ik heb runderknars en kippenkarkassen liggen in me vriezer maar vraag me af of ze dat al mag ivm haar leeftijd.
Ik heb al heel wat afgespeurd op internet maar wordt niet echt wijs uit die percentages en de hoeveelheden die je geeft.
ivy krijgt nu 240 gram kvv per maaltijd en ze krijgt drie keer per dag eten.
Maar als ik haar bijvoorbeeld een kippenkarkas geef wat moet ze die dag dan verder nog eten?

Misschien wil ik ook wel een  paar dagen per week echt barf geven maar hoe pak ik dat aan?
Ik ben bang dat ik haar dingen te kort doe als ik wat op ga stellen want heb er gewoon geen verstand van.

Is er iemand die me advies kan geven?

groetjes patricia en pootje van ivy

Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven want wil het wel graag geven
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1649398
Ik ben zelf ook nog maar een beginneling, maar als je haar bv. kipkarkas geeft, moet je in ieder geval geen smuldier compleet geven, anders krijgt ze veels te veel calcium binnen.

Je kunt haar smuldier vlees of hart geven b.v. Smuldier kip zou ik niet doen, omdat ze ook al kipkarkas krijgt. Je zou er ook 2/3 vlees of hart en 1/3 pens bij kunnen geven. Of meer vlees en minder pens, als ze daar niet zo goed tegen kan.

Ik kreeg net nog de tip om er bv. eens een rauw ei bij te doen, of een blikje zalm bv. Zelf heb ik wel eens een rundersudderlap bij de slager vandaan gegeven. Zijn ze ook lekker even mee bezig.

Hier staan de percentages e.d. uitgelegd.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,5670.0.html

Deze is misschien ook handig. Staan ook percentages voor puppies in. http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,16535.msg422076.html#msg422076
Laatst gewijzigd door Aradia op za 12 jun 2010, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#1649496
Welkom Patricia!

Leuk weer een pup afgespeend met vers voer!!
Ik zou zelf ,zeker een pup, een KVV met een natuurlijke calciumbron voeren -dat is een voer waar gemalen karkassen in verwerkt zijn-
ipv 1 met een calciumsupplement
oa carnivoer, carnibest, bandit etc bevatten gemalen bot

Als je naast KVV wat anders of extra's wilt geven is t t allermooist als je iets geeft [diersoort] die niet in je kvv verwerkt zit [dat is meestal vnl kip en rund] dan voegt t echt iets toe
Je kunt dan denken aan een vet visje als sardien, horsmakreel, panharing, een eitje,eendennekken of kippennek
=als je hond netjes bot verteert stap je over op bv eendenrug, -vleugels, parelhoenkarkas, stukje konijn etc

Zolang je ca 70% KVV [een complete versie] voert hoef je je niet al te druk te maken over je verhoudingen -al is t wel verstandig een beetje op te letten dat je niet alleen maar botten voert.. dat levert ws krijtpoep op-


Succes met t inlezen!!
Door patricia en ivy
#1650339
Bedankt voor de reactie .
Ik heb het even doorgelezen en is me nu wat duidelijker.
Ik geef morgen maar weer een keer kippennekjes en dan eind van de week een kippenkarkas die ik heb liggen.
Ook ga ik een visje voor haar halen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door