Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bloemetje
#1649871
Het begon mij vandaag ineens te dagen..

Volgens mij is Danny aan 1 oor doof.
Hij moet heel vaak zoeken waar een geluid vandaan komt. Hij hoort het wel, maar weet niet waar het vandaan komt.
Hij is me soms ook kwijt met wandelingen. Dan reageert hij dus wel op mijn roepen maar weet (zo lijkt het) niet waar het roepen vandaan komt.

Ik denk eigenlijk dat het wel duidelijk is. Als hij je niet ziet en je roept hem, dan kijkt hij eigenlijk standaard de andere kant uit.

Het maakt mij verder niet heel veel uit moet ik zeggen. Hij kan me horen dus we gaan gewoon door met trainen zoals we al deden en hij  is me er niet minder lief om. Maar het is wel prettig als je het weet.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1649886
:-\

Als je het zeker wilt weten, dan moet je even naar Kappen of Dijkstra. Dat zijn de enige in NL die een BAER-test uitvoeren.
Door bloemetje
#1649895
Angelique schreef: :-\

Als je het zeker wilt weten, dan moet je even naar Kappen of Dijkstra. Dat zijn de enige in NL die een BAER-test uitvoeren.
Ik had zoiets al gelezen.. Maar dan denk ik bij mezelf.. Schieten we daar nu iets mee op.. Snap je wat ik bedoel..
Door Lizzy
#1649897
[quote="bloemetje"]
Het begon mij vandaag ineens te dagen..

Volgens mij is Danny aan 1 oor doof.
Hij moet heel vaak zoeken waar een geluid vandaan komt. Hij hoort het wel, maar weet niet waar het vandaan komt.
Hij is me soms ook kwijt met wandelingen. Dan reageert hij dus wel op mijn roepen maar weet (zo lijkt het) niet waar het roepen vandaan komt.

Ik denk eigenlijk dat het wel duidelijk is. Als hij je niet ziet en je roept hem, dan kijkt hij eigenlijk standaard de andere kant uit.

Het maakt mij verder niet heel veel uit moet ik zeggen. Hij kan me horen dus we gaan gewoon door met trainen zoals we al deden en hij  is me er niet minder lief om. Maar het is wel prettig als je het weet.

[/quote]

Ja, ik snap wel wat je bedoeld, maar je zegt zelf bovenstaande. Dus misschien vind je het toch wel prettig om te weten?
Door bloemetje
#1649904
[quote="Lizzy"]
Ja, ik snap wel wat je bedoeld, maar je zegt zelf bovenstaande. Dus misschien vind je het toch wel prettig om te weten?

[/quote]

Je hebt gelijk  :biggrin2:

Ik ben een beetje ambivalent.

Heb je er nou iets aan als je het zeker weet.. Als je het precies laat meten dan.

Het veranderd voor hem toch niet...
Door Jacqueline1968
#1649961
herkenbaar voor ons

wij hebben dat vermoeden bij Gorby ook, zijn oren zijn zwaar beschadigd door bloedoren veroorzaakt door zware oormijt-infectie bij de vorige eigenaar.
de gehoorgangen zijn ook bloedoor geweest en dus helemaal vervormd + 2 zware operatie's, aan ieder oor 1, waarbij 1 oor echt heftig misvormd is.

als je met meer mensen bent en iemand maakt bv een "pssst" geluid om zijn aandacht te trekken kan hij absoluut niet achterhalen op gehoor waar dat geluid vandaan komt, zn oren bewegen, zn koppie gaat scheeft, heel schattig om te zien hoor, maar niet goed.

ik weet zelfs niet of hij met het slechtste oor uberhaupt wel kan horen, de da denkt van wel, maar zeker slechter.

met roepen herkent hij nu onze stemmen, zeker de mijne, want die is hoger, maar als hij niet ongeveer weet waar te zoeken, wordt het al lastiger.

ik hoef persoonlijk ook geen bevestiging, hij functioneert er prima mee en de oren zijn momenteel schoon en fris, en hij weet het zelf niet.
loslopen kan hij toch al niet (te weinig inprenting en dus stuitert hij overal achteraan) dus loopt hij aan de lange lijn.
wel zonde dat zoiets gebeurd, die 2 flappers zitten niet voor niets op onze honden  ;)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1650076
Bora hoort ook niet 100%.
Ik ben wel met haar naar Zeist geweest als klein pupje, maar toen was de gehoorgang te nauw, zodat het kleinste dopje niet eens paste.
Bora heeft dan geen 2 flapjes, maar 1.Bij het oor zonder flapje is de gehoorgang er wel, maar staat niet zover open als het oor met flapje.
Ben met haar ook naar Utrecht geweest en daar hebben ze onder narcose de gehoorgang bekeken en is verder wel goed ontwikkeld.
Ik merk ook wel dat ze er iets mee hoort, want het kleine randje wat er zit, beweegt wel mee met geluid.

Ik herken ook het zoeken, als ze niet exact weet waar ik ben, gaat ze de kant op waar ze het beste hoort.
Ondanks dat loop ik wel behendigheid met haar en ondervind totaal geen problemen. Ook niet als ze uit de tunnel of slurf komt en ik wissel achter haar langs. Ik ben zelfs al met wat wedstrijdjes gestart met haar.

Als je echt zekerheid wil, kun je een Beartest laten doen, en anders er in zoverre rekening mee houden, dat je je niet moet verstoppen voor je hond :)
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1650097
Tja wat is wijsheid :-\ Als je denkt dat het niets uitmaakt, is het niet nodig natuurlijk maar... als je weet dat hij (eenzijdig wellicht) doof is kun je hem wel helpen door wellicht jouw gedrag aan te passen. Ik zou me bijv. voor kunnen stellen dat je meer geduld hebt met hem als je weet dat hij niet zo goed hoort.
Door bloemetje
#1650442
Ik had eigenlijk bedacht Monique om mij inderdaad eens aan te passen en eens te zien wat er gebeurd... Vanmorgen leek dat alvast wel prettig te gaan voor hem. Want hij zoekt gewoon echt. Dat is me nu gewoon heel duidelijk.. Stom is dat.. Dat ineens het kwartje valt..

Ik weet dat sommige mensen met lichtsignalen trainen. Zou dat nog makkelijker zijn voor hem? Ziet hij dat wel in het daglicht?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1650457
Ik heb twee eenzijdig horende honden, ik behandel ze niet anders dan andere honden. Ik merk wel dat Indy een fluitje veel beter hoort. Je merkt wel dat ie eerst kijkt waar ik ben en dan naar me toe rent. Hij rent dus niet naar het geluid.
En Sita eh Sita die luistert standaard gewoon niet.  :biggrin2: Maar gisteren hoorde ze het woord kluifje wel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door