Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1649197
Gister ben ik met Jolly, mijn teckel van 14.5 bij de ortho manuele arts geweest. Omdat ze nog steeds moeilijk liep en door haar linkervoorpootje zakte. Een moeilijk woord eindigend op ataxie was de oorzaak. Een ziekte die bij oudere honden voorkomt en een zwelling in de hersenen veroorzaakt. Ze heeft verder Jolly nagekeken en niets gevonden. Nu staat ze 5 dagen op 3 tabletten moderin, daarna afbouwen, in totaal 3 weken durend. Ik schrok wel, dit had ik niet verwacht. Ze tikte even met een tangetje op de linker- en rechterneusvleugel. De rechter reageerde niet. Ook deed ze dit bij de binnenzijde van de oren.
De voorpootjes klapten ook niet terug bij het dubbelzetten, vandaag zelf getest, de rechter klapt terug, de linker ook, maar niet direkt. Vanmorgen heeft ze de 1ste dosis moderin gekregen. Ze is behoorlijk gammel, lijkt net of ze tegen een hernia aanzit. Mss heeft iemand ook nog ervaring met deze ziekte.
Door Lizzy
#1649474
Ataxie heeft op zichzelf al een betekenis. Van Internet: Het is een stoornis waarbij de patiënt niet in staat is zijn spieractiviteit te coördineren, waardoor zijn bewegingen, van hoofd, romp of ledematen schokkerig verlopen.

Ik ben er niet bekend mee maar ik wens je veel sterkte met Jolly!
Door vagebond
#1649669
Ja, ik ken het begrip ataxie uit de paardenwereld. Haar linkervoorpootje doet het nog niet, de rest wel, het gaat verder ietsje beter lijkt het. Maar ze zit heel veel te likken, pijn?, ik weet het niet, aankijken maar en een beslissing nemen over een week of 2. Ik ga haar niet maanden in een bench laten zitten, als je wist wat voor een adhd teckel dit was.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door